آشنایی کامل با عملکرد دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی و انواع آن

ساختار دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی به گونه ای طراحی شده است که می تواند در مدت زمان مشخص میزان تولید بالایی داشته باشد. صفحه های دستگاه، لیوان مناسب را به زیر نازل هایی که پرکننده ی لیوان ها هستند، منتقل می کنند و بعد از پر شدن هر یک از لیوان ها درب آن ها پلمپ می شود و مسیر بسته بندی دوغ ها تکمیل می گردد.

 

مزایای استفاده از این دستگاه

  • محیطی کاملا بهداشتی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فراهم می کند.
  • پر کردن، درب گذاری و بسته بندی مواد ساخته شده توسط یک دستگاه به پایان می رسد.
  • عدم نیاز به باز کردن و تنظیم قطعه های مختلف دستگاه برای پر کردن و بسته بندی مواد.

 

نحوه ی کار کردن با این دستگاه

دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی در هر مدلی که باشد یک وظیفه ی اساسی را برعهده دارد و آن هم پر کردن ظرف های مختلف مثل انواع بطری، لیوان و … می باشد. این نمونه از دستگاه، به شکلی کار می کند که انواع بطری ها را از مایعات و مواد مورد نیاز مردم پر می کند. دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی پس از پر کردن لیوان ها عمل قرار دادن درب و بسته بندی را انجام می دهد و در آخر آماده ی عرضه به  بازار مصرف می گردد. ضمنا قیمت این دستگاه نسبت به کارایی بالایی که دارد بسیار مناسب می باشد.

طرز تهیه دوغ در کارخانجات

طرز تهیه دوغ در کارخانجات

 

انواع مختلف این دستگاه

دو نوع از این دستگاه وجود دارد:

  • خطی:

دستگاه بسته بندی خطی برای پر کردن ظروفی استفاده می شود که در امتداد سیستم نوار نقاله قرار بگیرند. این دستگاه می تواند انواع محصولات مایع و نیمه مایع را در قالب ها و اندازه های متفاوت بسته بندی کند. از طرفی این دستگاه بیشتر برای مشاغل کوچک است؛ اما در مواقعی هم در مشاغل بزرگ، برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و افزایش سرعت کار مورد استفاده قرار می گیرد.

  • روتاری:

دستگاه بسته بندی روتاری نوعی دیگری از دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی است که ظروف لیوانی را در یک مسیر دایره ای شکل قرار می دهد و عملیات پر کردن و بسته بندی را انجام می دهد. این نوع دستگاه ها معمولا در صنایع ماشین سازی، غذایی، آشامیدنی و… مورد استفاده ی تولیدکنندگان قرار می گیرد. دستگاه بسته بندی روتاری مخصوصا در صنایع لبنیات کاربرد فراوانی دارد.

 

راهنمای خرید بهترین دستگاه بسته بندی دوغ

راهنمای خرید بهترین دستگاه بسته بندی دوغ

 

قیمت دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی

قیمت دستگاه خطی با روتاری تفاوت هایی دارد. در مورد دستگاه روتاری با توجه به اینکه در انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود می باشد، سطح قیمت متفاوت بوده و تعیین قیمت متناسب با نوع دستگاه متفاوت می باشد.

مقایسه  دستگاه روتاری و خطی

دستگاه روتاری با توجه به اینکه در کارخانه ها، فضای اندکی را اشغال می کند، نسبت به دستگاه خطی مفیدتر و پرکاربردتر می باشد. حداقل فضای مورد نیاز برای دستگاه بسته بندی خطی حدود ۶ متر است؛ اما برای دستگاه بسته بندی روتاری حداکثر فضای مورد نیاز ۱.۵ است.

دیگر کاربرد دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی

دستگاه بسته بندی خطی و روتاری برای مایعات رقیق و غلیظ به کار می روند. موادی مثل: دوغ، روغن، انواع مواد غذایی، دارویی و …

عملکرد دستگاه بسته بندی دوغ      

  • ظروف متناسب با دوغ که قرار است بسته بندی شود توسط اپراتور های دستگاه بر روی نقاله انتقال پیدا می کنند.
  • چرخ های ستاره ای که بر روی دستگاه قرار دارند ظروف را برای پر کردن به قسمت پرکن دستگاه منتقل می کنند.
  • نازل ها باز می شوند هر یک از ظرف ها را که اندازه ی آن ها از قبل مشخص شده است را پر می کنند.
  • دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی بعد از اینکه عمل پر کردن ظروف را به پایان رساند، عمل درب گذاری و بسته بندی را انجام می دهد. سپس مراحل تولید دوغ لیوانی به پایان رسیده و به دست مصرف کنندگان می رسد.

 

کارخانه های تولید دستگاه های بسته بندی خطی و روتاری

کارخانه های تولید دستگاه های بسته بندی خطی و روتاری

 

سخن پایانی

برای صرفه جویی در زمان و تحویل دوغ کاملا بهداشتی به دست مصرف کنندگان، توصیه می شود که از دستگاه بسته بندی دوغ لیوانی در دو نوع خطی و روتاری استفاده شود. با توجه به امکانات فوق العاده بالایی که این نوع دستگاه ها دارند، باعث صرفه جویی در هزینه ها جهت خرید دیگر دستگاه ها می شود. ضمنا این دستگاه در کمترین زمان بیشترین بازدهی را دارد و برای طول عمر بیشتر دستگاه باید به خوبی از آن نگهداری نمود.

 

مقالات مرتبط:

عملکرد اصلی دستگاه بستنی حصیری به چه صورت می باشد؟

هرآنچه درمورد دستگاه پرکن بستنی باید بدانید

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *