از دستگاه پرکن بستنی لیوانی چه می دانید؟

دستگاه پرکن بستنی ازجمله دستگاه هایی به شمار می رود که طی چند سال اخیر تحول عظیمی در صنعت بستنی سازی ایجاد کرده است. یکی از پرطرفدارترین نوع از این دستگاه ها، دستگاه پرکن بستنی لیوانی است. استفاده از این دستگاه در کارخانه های مختلف با مزایای بسیار زیادی همراه بوده است. به عنوان مثال، حذف دخالت انسان موجب کاهش هزینه ها و همچنین رعایت بهداشت می شود. علاوه بر این، راندمان تولید و بسته بندی بستنی های لیوانی در یک کارخانه نیز افزایش می یابد.

دستگاه های پرکن بستنی لیوانی

دستگاه‌های پرکن بستنی لیوانی

دستگاه های پرکن بستنی لیوانی به چه صورت عمل می کنند؟

دستگاه های پرکن بستنی لیوانی نیز مانند سایر دستگاه های پرکن‌بستنی به طور مستقیم به کفی فریزر وصل می شوند. در نتیجه، دیگر نیازی به داشتن یک مخزن جدا برای نگهداری بستنی نیست. عملکرد دستگاه‌پرکن بستنی لیوانی به این صورت است که ابتدا شیر و مواد اولیه دیگر در مخزنی با هم ترکیب می شوند. سپس، مواد برای چند ساعت باقی می مانند تا بستنی جا بیفتد. لیوان ها به صورت از پیش برنامه ریزی شده روی نقاله قرار می گیرند. از ابتدا مشخص است که لیوان ها باید تا چه وزنی پر شوند.

محدوده وزنی بستنی های لیوانی معمولاً از ۵۰ گرم تا ۱۰۰۰ گرم است. علاوه بر مخزن اصلی، یک مخزن حاوی سس شکلات و مخزن دیگری حاوی مغزی ها و پودری ها در نظر گرفته شده است. برخی از بستنی های لیوانی، دورنگ هستند. نازل دستگاه پرکن بستنی لیوانی می تواند بستنی را به شکل های مختلف ازجمله مارپیچ درون لیوان بریزد.

در مرحله نهایی، لیوان های بستنی به طور کاملاً مکانیزه وارد بخش درب بندی و تاریخ زنی می شوند. در این بخش، امکان درب بندی بستنی های لیوانی هم به صورت کاغذی و هم به کمک سیل کن حرارتی وجود دارد.

عملکرد دستگاه های پرکن بستنی لیوانی

عملکرد دستگاه‌های پرکن بستنی لیوانی

ویژگی دستگاه های پرکن بستنی لیوانی

دستگاه های پرکن‌بستنی لیوانی برند ماشین سازی آرش، ویژگی های منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، ظرفیت تولید به کمک دستگاه پرکن بستنی لیوانی بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ در ساعت است. این رقم قابل توجهی در یک کارخانه بستنی سازی محسوب می شود. علاوه بر این، دستگاه های پرکن‌بستنی لیوانی را می توان برای لیوان هایی با اندازه های مختلف نیز تنظیم کرد. لیوان های بستنی را می توان از ۳۰ گرم تا ۱۰۰۰ گرم پر کرد.دستگاه‌پرکن بستنی شامل یک مخزن مجزا برای افزودن سس شکلاتی و یک مخزن برای مغزی هایی ازقبیل بادام، پودر پسته و غیره است. یکی از ویژگی های کاربردی این دستگاه، امکان اتصال مستقیم دستگاه به کفی فریزر است.

ویژگی های دستگاه پرکن بستنی لیوانی

ویژگی های دستگاه پرکن بستنی لیوانی

این امر منجر به کاهش هزینه ها به دلیل عدم نیاز به مخزن بستنی و همچنین افزایش سرعت تولید می شود. لازم به ذکر است که تمامی بخش های دستگاه ازجمله لیوان گیر، نازل ها، فویل گذار و حتی سیل کن حرارتی همگی دارای عملکرد مکانیکی و پنوماتیکی هستند. این امر خود باعث شده است تا دخالت دست به حداقل برسد. در نتیجه، به نیروی انسانی کمتری برای تولید و بسته بندی بستنی لیوانی نیاز است.

انواع دستگاه پرکن بستنی لیوانی

دستگاه های پرکن‌بستنی لیوانی در انواع مختلفی ساخته و عرضه می شوند. برخی از این دستگاه ها کاملاً خودکار هستند؛ یعنی در هیچ بخش نیازی به دخالت انسان نیست. برخی دیگر نیمه خودکار هستند. در این نوع دستگاه ها، بخش هایی باید به کمک نیروی انسانی انجام شوند. از سوی دیگر برخی از دستگاه های پرکن‌بستنی لیوانی، تک فاز و برخی سه فاز هستند.

این نکته ای است که خریداران حتماً باید به آن توجه کنند. به طور کلی، کارخانه های بزرگی که تیراژ بالایی در تولید دارند، حتماً باید از دستگاه پرکن بستنی دارای نقاله استفاده کنند. در غیر این صورت، سرعت کار به میزان قابل توجهی پایین خواهد بود. اگر قصد خرید چنین دستگاهی را دارید، حتماً با گزینه های بسیار متنوعی در بازار روبرو خواهید شد. برند ماشین سازی آرش یکی از گزینه های عالی و قابل اطمینان برای انتخاب است. این برند با بهره گیری از سیستم های هوشمند موفق به تولید دستگاه هایی با بهره وری بالا شده است.

سخن پایانی

دستگاه پرکن بستنی لیوانی از محبوب ترین دستگاه های به کار رفته در کارخانه های بستنی سازی است. این دستگاه با کاهش هزینه نیروی انسانی و افزایش سرعت تولید به بهبود راندمان کاری کمک می کند. از مهم ترین ویژگی های دستگاه های پرکن‌بستنی لیوانی ماشین سازی آرش می توان به عدم دخالت دست و رعایت بهداشت اشاره کرد. آیا تاکنون بستنی درست کرده اید؟ لطفاً تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

محصولات مرتبط:

بررسی نکات لازم به هنگام خرید دستگاه پرکن‌بستنی قیفی

دستگاه پر کن بستنی خانواده

مقالات مرتبط:

بهترین سازنده دستگاه پرکن مایعات غلیظ: قبل از خرید حتما بخوانید

فروش دستگاه پرکن خطی و روتاری: چه نکاتی را باید بدانم؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *