اطلاعات مهم و ضروری درباره طرز کار دستگاه فریز درایر

مرحله اضافه و حذف کردن حرارت و بخار آب موجود در دستگاه

امروزه در سراسر دنیا دستگاه فریز درایر را با نام خشک کن های انجمادی می شناسند که طرز کار دستگاه فریز درایر با دستگاه های دیگر صنعتی خیلی فرق دارد. این نوع دستگاه می تواند مواد غذایی یا داروهایی که در صنایع تولید شده‌ اند را از فاسد شدن یا آب شدن اغلب بستنی ها جلوگیری کند و با دسته بندی های منظم و کاملا استاندارد شده، به دسته مشتریان یا فروشندگان برساند. البته این دستگاه بعضی از عملیات را انجام می دهد تا مواد غذایی آماده و نیمه آماده از جمله بستنی در صنعت به راحتی آب نشود و در دمای معین و استاندارد به دسته علاقمندان برسد.

همانوطور که گفته شد، طرز کار دستگاه فریز‌‌ درایر با دستگاه های دیگر متفاوت بوده و بایستی در حین خرید این دستگاه به نحوه کار با آن توجه کرد تا هر نوع مواد غذایی از جمله بستنی را با کیفیت عالی در اختیار مشتریان قرار داد.

از طرفی، روش کار کردن با این دستگاه کار راحت و آسانی است که با دستگاه فریز درایر می توان طعم و بوی بستنی یا هر نوع مواد غذایی و داروئی را حفظ و به حداقل رساند.

در آخر اینکه توصیه می شود این مقاله را تا اخر مطالعه فرمائید تا با طرز کار دستگاه فریز درایر بیش تر آشنا شوید.

 

تعریفی مختصر و مفید از یک دستگاه فریز درایرتعریفی مختصر و مفید از یک دستگاه فریز درایر

با طرز کار دستگاه فریز درایر آشنا شوید

از آنجایی که خشک کردن یا نگه داشتن هر نوع مواد غذایی بدون آب شدن از جمله بستنی، از محل تولید به محل مصرف کار هر کسی نیست، بدین منظور تولید کنندگان یک دستگاهی به اسم دستگاه فریز درایر را طراحی کردند تا تولید کنندگان بتوانند بستنی های تولید شده را به صورت کاملا طبیعی در دمای استاندارد به دسته مشتریان و فروشندگان برسانند و نظر آن ها را جلب کنند که در ادامه به طرز کار دستگاه فریز درایر می پردازیم.

  • در قدم اول باید مواد غذایی موجود در داخل دستگاه به حالت انجمادی دربیاید.

در ابتدای بحث طرز کار دستگاه فریز درایر، بهتر است به نقطه انجماد و فشار وکیوم داخل دستگاه توجه کنید تا مواد غذایی به حالت مایع درنیاید.

البته لازم به ذکر است که تولید کنندگان بستنی هایی که درست کرده‌اند را در دمای کم تر از ۱۰ درجه سانتی گراد یا سلسیوس نگه می دارند تا مواد داخل بستنی به حالت انجماد در بیاید سپس با این دمای معین، فشار وکیوم داخل این دستگاه به حداکثر منجمدی می رسانند پس این قدم اول جزو مهم ترین نکته برای طرز کار دستگاه فریز درایر است.

قدم اول از نحوه و طرز کار با یک دستگاه فریز درایرقدم اول از نحوه و طرز کار با یک دستگاه فریز درایر

  • در قدم دوم، هوای اضافی در داخل دستگاه را بگیرید.

بعد از به حداکثر رساندن فشار وکیوم داخل دستگاه، توصیه می شود بخار آب داخل فریز درایر را حذف کنید تا فشار وکیوم موجود به کم تر از ۵ میلی متر از جیوه برسد تا مواد غذایی از جمله انواع بستنی، به راحتی آب نشوند. پس این قدم نیز جزو دومین مرحله از طرز کار دستگاه فریز درایر محسوب می شود که بایستی بعد از قدم دوم این مرحله را پشت سر گذراند.

  • سومین قدم از طرز کار دستگاه‌فریز درایر می توان به داغ کردن حرارت موجود داخل دستگاه پرداخت. در این مرحله روش خشک کردن ثانویه به صورت انجمادی انجام می شود یعنی با گرما و حرارت دادن دستگاه فریز درایر دمای موجود را به صفر درجه سلسیوس رساند تا مرحله تصعید انجام گیرد و بستنی های داخل این نوع دستگاه مانند حالت اولیه به دست مشتریان و مخاطبان برسد.
  • چهارمین قدم را می توان به جدا کردن آب پرداخت.

این مرحله از طرز کار دستگاه فریز درایر جزو آخرین قدم محسوب می شود که با کم شدن فشار وکیوم داخل دستگاه و پایین آمدن دما، هوای داخل فریز درایر از بین رفته و مرحله خشک کن برای جلوگیری از فاسد شدن یا برخورد حرارت به بستنی های داخل فریز، شروع به کار می شود.

در حالت کلی ضروری است که بدانید مراحل طرز کار دستگاه‌فریز درایر نسبت به دستگاه های دیگر کمی راحت و کار آسانی است تنها با دقت و تمرکز بالا می توان مواد غذایی به خصوص بستنی را در مدت طولانی در این فریزها نگه داشت تا با حالت اولیه به دست مشتریان و علاقمندان برسد.

تعریف اجمالی از مراحل طرز کار دستگاه فریز درایرتعریف اجمالی از مراحل طرز کار دستگاه فریز درایر

جمع بندی نهایی

همانطور که گفته شد، دستگاه فریز درایر یا همان دستگاه خشک کن انجمادی، به فرایند یا مراحلی گفته می شود که عمر محصولات تولید شده را به مدت طولانی زیاد می کند. از طرفی طرز کار دستگاه‌فریز درایر با دستگاه‌های دیگر در صنعت، متفاوت است و تنها با کاهش دادن فشار وکیوم، بالا بردن حرارت و از بین بردن هوای داخل دستگاه می توان محصولات غذایی و داروئی از جمله بستنی را به مدت چند روز در داخل این دستگاه نگهداری کرد.

در آخر اینکه توجه داشته باشید که این دستگاه به صورت صنعتی بوده و تنها برای بستنی های صنعتی مناسب است.

 

مقاله های مرتبط:

انواع فریزر درایر چگونه است؟

بسته بندی مواد با تکنولوژی دقیق و سریع پرکن خطی غلیظ کش

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *