دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش چه مکانیسمی دارد و در چه ظرفیت هایی تولید می شود؟

آیا تا به حال اسم دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش را شنیده اید و یا درون کارخانجات صنعتی این دستگاه ها را دیده اید؟
به طور کلی مایعات و سیالاتی که ویسکوزیته بالا و زیادی دارند جزو زیر شاخه مایعات و سیالات غلیظ قرار می گیرند. ویسکوزیته همان گرانروی است و مقاومت مایعات و سیالات را در مقابل جاری شدن نشان می دهد. به همین خاطر است که برای پر کردن این سیالات باید از دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش استفاده کرد. این دستگاه ها متناسب با  استاندارد های جهانی تولید می شوند و توانسته اند مشکلات زیاد خط تولید سیالات غلیظ و روغنی را حل کنند.

کاربرد های دستگاه های پرکن مایع پمپی غلیظ کش

سیالاتی مثل گریس ها، روغن شیمیایی با غلظت های بالا، شیره های مواد، عسل، مربا و… مثال هایی برای سیالات با گرانروی بالا  می باشند که برای بسته بندی شدن به دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش نیاز دارند. پر کردن مایعات و سیالات یا ویسکوزیته بالا از حساسیت مخصوصی برخوردار هستند و کوچک ترین اشتباهی در تنظیمات دستگاه و یا اشتباه کوچکی در طراحی کردن مکانیسم پر کردن این مواد باعث خطا های نا بخشودنی و غیر قابل قبول می شود.
این دستگاه ها معمولا برای پر کردن مواد شیمیایی و مایعاتی مثل وازلین و یا گیریس که پس از سرد شدن خودشان را می گیرند و سفت می شوند استفاده می شود.

مشخصات فنی دستگاه های پرکن مایع پمپی غلیظ کش

دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش، بر خلاف دستگاه های پر کن سیالات رقیق که با استفاده از سیستم های ثقل و وزن خود مایعات عملیات پر کردن را انجام می دهد، کار خودش را پیش می برد. به طور کلی در دستگاه های پرکن مایعات غلیظ پمپی با استفاده از مکانیسم سیلندر پیستون کار پر کردن را انجام می دهد. اما برای پر کردن مایعات مکانیسم های متفاوت دیگری نیز وجود دارد. دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش برای پر کردن مواد غلیظ درون بطری های فلزی، ظروف پلاستیکی و ظروف شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند‌. این دستگاه های پر کن در دو مدل پر کن مکانیک و پر کن پنوماتیک طراحی شده اند. از طرفی این دستگاه ها را در ظرفیت های متفاوتی مانند ظرفیت ۲، ۴، ۶ و ۱۲ توزین می سازند. با زیاد شون توزین ها، سرعت بسته بندی شدن هم افزایش پیدا می کند.

مدل های دستگاه پر کن مایعات غلیظ

مدل های دستگاه پر کن مایعات غلیظ

ویژگی های مهم دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش

دستگاه های پر کن مایع پمپی علاوه بر دو نوع مکانیکی و پنوماتیکی، می توانند در دو مدل نیمه اتومات و یا تمام اتومات هم طراحی و ساخته شوند. در پر کن های نیمه اتوماتیک به یک اپراتور در جهت قرار گرفتن بطری ها و ظرف های مورد نظر در زیر نازل احتیاج است. اما در مدل های تمام اتوماتیک دستگاه های پر کن دیگر  نیازی به نیروی انسانی نیست.
یکی از کاربرد های مهم دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش این است که از این دستگاه ها می توان برای پاشیدن محصولات و مواد غلیظ نیز استفاده کرد. به عنوان مثال می توان برای پاشیدن شکلات بر روی کیک یا بستنی از این دستگاه ها استفاده کرد.

نحوه کارکرد دستگاه پر کن مواد

نحوه کارکرد دستگاه پر کن مواد

مکانیسم عمل دستگاه پرکن مایع پمپی غلیظ کش

این دستگاه به کمک سیلندر پیستون، عملیات پر کردن مواد را انجام می دهد. دستگاه های پر کنی که دارای سیلندر پیستونی هستند انواع متفاوتی دارند و آن ها را می توان متناسب با سلیقه مشتریان سفارش داد. بنابراین این دستگاه ها به شکل خطی به صورت سیلندر های زوج از دو تا ده سیلندر ساخته می شوند. دستگاه پرکن مایع غلیظ کش برای مایعات و مواد غلیظ استفاده می شوند و دارای حجم های متفاوتی می باشند.

جدید ترین دستگاه پر کن مایعات غلیظ

جدید ترین دستگاه پر کن مایعات غلیظ

سخن پایانی

دستگاه پر کن مایع پمپی غلیظ یکی از مهم ترین دستگاه های کارخانجات صنعتی است که برای پر کردن ظروف و بطری ها مورد استفاده قرار می گیرند. مجموعه ما به ساخت دستگاه های پر کن در هر ظرفیتی و با هر مدلی می پردازد.

 

مطالب مرتبط

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *