رفع محدودیت های مربوط به ابداع طعم و مزه جدید با دستگاه بستنی آیس رولی

بستنی های رولی یکی از انواع محبوب بستنی در سال های گذشته بوده است اما تا سال ۲۰۰۹ این نوع بستنی ها تنها در تایلند رواج داشتند و برای مردم سایر نقاط دنیا ناشناخته بودند. کم کم با گسترش محبوبیت بستنی های رولی بین افراد مختلف، ابتدا تا سال ۲۰۱۱ برخی از کشور های آسیایی نسبت به ایجاد بازار آن اقدام کردند و پس از آن تا سال ۲۰۱۵ بستنی های رولی به همراه دستگاه بستنی آیس رولی به سرعت جای خود را در بین بازار های اقتصادی مربوط به بستنی ها و دسر ها در تمام نقاط جهان باز کردند.

تنوع بزرگترین عامل محبوبیت بستنی رولی

تنوع بزرگترین عامل محبوبیت بستنی رولی

مهمترین دلیل استقبال مردم از این نوع بستنی ها را می توان در تنوع طعم آن ها دانست. تا پیش از این امکان تولید بسیاری از طعم ها در مقیاس انبوه، به سبب بازارپسندی کمتر امکان پذیر نبود اما به کمک دستگاه بستنی آیس رولی می توان هر نوع طعمی را بسته به ذائقه مشتری تولید و همه سلایق را راضی نمود. امروزه با کمک این دستگاه حتی طعم های خاص مانند ادویه کاری، پودر سیر و غیره با میزان چربی و شیرینی دلخواه مشتری نیز تولید می شود؛ بنابراین بازار هدف گسترده تری را پیش روی صاحبان این تجارت قرار داده است.

نحوه کار با دستگاه بستنی آیس رولی چگونه است؟

می توان گفت که در بین انواع مختلف بستنی ساده ترین مکانیسم تولید، متعلق به بستنی رولی است و کیفیت بستنی تولید شده تنها مشروط بر کیفیت مایع بستنی و کیفیت دستگاه‌بستنی‌آیس رولی می باشد. ابتدا مایع بستنی روی تابه زیر صفر درجه سانتیگراد ریخته می شود و سپس بسته به نظر مشتریان مواد افزودنی نظیر میوه های تازه، مارمالاد، پودر قهوه، شکلات، آجیل ها و غیره به آن اضافه می شود. سپس شخص بستنی ساز با استفاده از دو کاردک با تیغه استیل مواد روی تابه را ترکیب می کند. با توجه به دمای زیر صفر دستگاه‌بستنی آیس‌ رولی، طی ۲ الی ۳ دقیقه بار روی تابه سفت شده و بستنی خود را می گیرد. سپس بستنی ساز مخلوط را روی تابه به صورت یک لایه نازک پهن کرده و با کمک اسکراپر شروع به برش و رول کردن آن می کند. معمولاً کل فرایند تولید بستنی کمتر از ۵ دقیقه زمان می برد اما در صورت بالا بودن کیفیت دستگاه بستنی آیس‌رولی و مهارت بستنی ساز این زمان می تواند کمتر هم باشد.

تفاوت انواع مختلف دستگاه بستنی آیس رولی با یکدیگر در چیست؟

در درجه نخست آگاهی از این نکته حائز اهمیت است که دستگاه های مذکور تماماً بسته به نیاز های مشتری طراحی و ساخته می شوند، بنابراین امکان تغییرات و شخصی سازی در آن ها بسیار زیاد است. تفاوت های انواع مختلف دستگاه بستنی آیس رولی با یکدیگر عمدتاً در دو زمینه مشخصات فنی دستگاه و مشخصات کاربردی دستگاه است.

بازارپسندی بستنی رولی در ایران به شدت رو به افزایش است

بازارپسندی بستنی رولی در ایران به شدت رو به افزایش است

مشخصات فنی دستگاه‌ بستنی‌ آیس رولی

در درجه نخست دستگاه های مذکور در نوع کمپرسور و اواپراتور به کار رفته در آن ها با هم تفاوت دارند. این دو عامل نقش موثری را در تعیین قیمت دستگاه بستنی آیس‌ رولی ایفا می کنند علاوه بر این با توجه به نوع کمپرسور و اواپراتور، مصرف برق دستگاه ها نیز متفاوت است. برخی نمونه ها با برق ۲۲۰ ولت و سایر آن ها با برق ۱۱۰ ولت کار می کنند. قدرت خروجی دستگاه ها و میزان وات تولیدی آن ها نیز با هم فرق دارد.

به غیر از عوامل فوق، سایر مشخصات فنی مهم دستگاه‌بستنی آیس رولی شامل موارد زیر می شود.

  • مقدار کمینه دما (حداقل دما معمولا بین ۲۴- الی ۲۸- درجه سانتیگراد است)
  • راندمان سرد سازی دستگاه
  • نوع مایع مبرد جاری در دستگاه
  • جنس بدنه و جنس تابه ها (معمولاً از استنلس استیل ۳۰۴ استفاده می شود)
  • مکانیسم یخ زدایی (Defrost)

مشخصات کاربردی دستگاه بستنی‌ آیس رولی

انواع مختلف دستگاه بستنی آیس رولی هم به صورت پیش ساخته وجود دارند و هم با توجه به نیاز های مشتریان طراحی و ساخته می شوند. در هر صورت عاملی که می بایست بیش از همه مورد توجه افراد قرار گیرد تناسب و هماهنگی دستگاه با فضای در نظر گرفته شده برای آن، مدل کسب و کار، پلن اقتصادی و برنامه های مربوط به بازار هدف است. بر این اساس کاربران در هنگام خرید دستگاه بستنی‌ آیس رولی  باید به مشخصات کاربردی زیر توجه داشته باشند.

  • ابعاد، اندازه، ضخامت و تعداد تابه (معمولا تابه ها در ابعاد مربع یا دایره با اندازه استاندارد ۲۰ اینچ و ضخامت یک اینچ طراحی می شوند، اما امکان شخصی سازی نیز وجود دارد)
  • تعداد و اندازه های مربوط به محفظه های نگهدارنده مایع بستنی و مواد افزودنی
  • اندازه کلی دستگاه‌ بستنی آیس‌ رولی
  • تعداد کاربران دستگاه
  • الزامات بهداشتی و ایمنی
  • تجهیزات اضافی مانند محفظه های اضافی، اسکراپر ها و اسکوپ ها

 

مقالات مرتبط:

دستگاه بستنی قیفی چگونه کار می کند+ مواد مورد نیاز و قطعات آن

با دستگاه بستنی سنتی آشنا شویم

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *