شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری و کاربرد های شگفت انگیز آن

شیر سردکن وسیله ای است که برای کاهش سریع دمای شیر استفاده می شود که برای فرآوری بعدی و به دست آوردن محصولات باکیفیت از آن مهم است. پس از دوشش، دمای شیر ۳۵+ درجه سانتی گراد است و اگر تا دمای ۴+ درجه سانتیگراد خنک نشود، باکتری های موجود در آن محصول را غیر قابل استفاده می کند. استفاده از شیر سردکن ایمنی، طعم و خواص فیزیکی شیر را تضمین می کند که کیفیت محصول نهایی (پنیر، ماست، خامه ترش، خامه، کره و …) را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. یکی از انواع شیر سرد کن های موجود در بازار، شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری است که کاربرد های گوناگونی دارد.

مشخصات شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری

شیر تازه سرد نشده بعد از وارد شدن به ظرف ظرف ۳ تا ۴ ساعت عیار خود را از دست می دهد، اسیدیته و آلودگی باکتریایی آن به حدی افزایش می یابد که فروشنده ها لبنیات آن را با قیمت پایین می پذیرند و فقط برای تهیه پنیر ارزان قیمت از آن استفاده می کنند. بهبود کیفیت و افزایش زمان نگهداری شیر با شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری امکان پذیر است. این حجم باعث می شود که هزینه تولید شیر کاهش می یابد. این محصول ظرفی با بدنه عایق حرارتی و واحد تبرید مخصوص به خود است که برای کاهش سریع (در عرض ۳ ساعت) دمای یک محصول تازه دوشیده شده طراحی شده است و دمای آن +۳۶ درجه سانتی گراد تا +۴ درجه سانتی گراد، با نگهداری خودکار شیر به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت است.

نمونه ای از شیر سرد کن با ظرفیت 1500 لیتر

نمونه ای از شیر سرد کن با ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر

مزایای این محصول

مزایای شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری، طراحی نسبتاً بدون ساده، نگهداری آسان و تطبیق پذیری آن است که می تواند هم برای جمع آوری و خنک کردن محصول و هم برای ذخیره آن استفاده شود. علاوه بر این، انتخاب بسیار گسترده ای از این دستگاه ها در بازار وجود دارد. اما با توجه به ظرفیت کم آن معایبی هم دارد، به طور مثال، ۳ ساعت طول می کشد تا مخزن دمای شیر را به دمای تنظیم شده کاهش دهد. در تمام این مدت، میکروب ها، هرچند کندتر، اما تکثیر می شوند. کمپرسور تنها پس از پر شدن حداقل حجم روشن می شود که حدود نیم ساعت طول می کشد. در این دوره، تعداد باکتری ها به طور کلی با سرعت فوق العاده ای رشد می کنند. محصول شیر گرم دوشیده شده نیز به محصول سرد شده اضافه شده که باعث افزایش اسیدیته می شود.

کاربرد این نوع شیر سرد کن

شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری، به طور کلی، برای صنایع کوچک طراحی شده اند. دلیل آن این است که در حین کار، هر از گاهی درب آن باز می شود. هوای گرم جو وارد دستگاه می شود، به همین دلیل است که برای حفظ دمای مورد نیاز، باید کمپرسور را بیشتر روشن کرد و در نتیجه برق بیش تری مصرف کرد. در مقادیر کم شیر، این عیب تقریباً قابل توجه نیست. اما چنین شیر سرد کن هایی در مقایسه با مخازن دیگر، ارزان تر و دارای نگهداری آسان تر هستند و افراد کم تری می توانند با آن ها کار کنند. بنابراین، شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری با توسط مشاغل کوچک خریداری می شود.

تولید محصولات لبنی با شیر سردکن

تولید محصولات لبنی با شیر سردکن

خرید شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری

سرد شدن سریع شیر بلافاصله پس از دوشش یک مرحله ضروری در فرآیند تولید است. در حال حاضر صنعت به منظور حفظ استاندارد های بالای مواد اولیه و در نتیجه تضمین تولید محصولات با کیفیت برای مردم، تجهیزات کارآمدی دارد که یکی از این تجهیزات، شیر سردکن ۱۵۰۰ لیتری بوده که خرید آن برای صنایع کوچک توصیه می شود. ماشین سازی آرش نیز برای کمک به این صنایع این محصول پرکاربرد را با قیمت مناسب عرضه می کند که می توانید خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *