اهمیت و جایگاه دستگاه پر کن خامه قنادی در توسعه اقتصادی کارخانه

نزدیک شدن درجه کیفی محصولات لبنی و فراورده های تابع آن موضوعی است که در چند سال گذشته به وضوح قابل مشاهده است و علت آن را نیز می توان در ارتقای ذائقه مشتریان جست و جو کرد؛ چرا که محصولات تولید شده باکیفیت پایین به سرعت از عرصه بازار حذف و یا سهم آن ها از بازار موجود به حداقل کاهش پیدا می کند. اهمیت و جایگاه دستگاه های بسته بندی و پرکن ها نظیر پر کن خامه قنادی را در همین گزاره فوق می توان مشاهده نمود.

افزایش کیفیت و ماندگاری با استفاده از دستگاه پر کن خامه قنادی

 

در چنین بازاری با ویژگی های رقابتی سخت، یک کسب و کار برای ایجاد تفاوت و برتری نسبت به سایر رقبا می بایست علاوه بر حفظ کیفیت محصولات مطابق با استانداردهای جامعه، روی مواردی نظیر بسته بندی و سرعت عرضه محصول تمرکز داشته باشد. انواع دستگاه های پر کن خامه قنادی حلقه واسطی هستند که از یک سو با تسریع در عرضه محصولات لبنی در حفظ کیفیت آن ها نقش موثر دارند و از سوی دیگر با افزایش راندمان تولید و بهره گیری از ویژگی های بسته بندی به کمک بازاریابی و مارکتینگ می شتابند تا چرخه اقتصادی کارخانه ها تکمیل شود. در دوره ای قرار گرفته ایم که ماشین آلات عامل تعیین کننده برتری های ما در کسب و کار به نسبت سایر رقبا هستند. بر همین اساس کلیه تولید کننده های فراورده های لبنی موفق از دستگاه های بسته بندی مناسب نظیر پر کن خامه قنادی و سایر انواع پر کن نظیر روتاری و خطی استفاده می کنند.

برتری های دستگاه پر کن خامه قنادی به نسبت شیوه های سنتی بسته بندی

اهمیت بسته بندی بر کسی پوشیده نیست و در مقدمه این مقاله نیز بر نقش مهم بسته بندی در صنایع تولیدی صحه گذاشته شد. اما برای درک مزیت های اتوماسیون بسته بندی می بایست با نگاهی به شیوه سنتی بسته بندی فراورده های لبنی، تفاوت ها را بررسی نمایم.

برتری های دستگاه پر کن خامه قنادی

 

افزایش ماندگاری محصولات و فراورده های لبنی

نخستین مزیت استفاده از پر کن خامه ، پر کن روتاری و خطی افزایش ماندگاری محصول لبنی است. در روش های سنتی که اغلب با دخالت دست انجام می گیرد، به علت خاصیت فسادپذیری بالای شیر، حتی کمترین بار میکروبی منتقل شده به فراورده ها سبب کاهش تاریخ انقضا و یا افت محصول تولیدی می شود. ماشین آلات بسته بندی و به خصوص پر کن خامه قنادی بدون دخالت دست و کاملا اتوماتیک بارگذاری محصولات را انجام می دهند؛ در نتیجه تماس مستقیم با هوا، انتقال گرد و خاک و بار میکروبی به شدت کاهش پیدا کرده و به تبع آن ماندگاری محصول افزایش می یابد.

فیلیپ کاتلر: «هرچه محصول تولیدی شما قابلیت حضور طولانی تر در بازار را داشته باشد امکان فروش آن افزایش پیدا می کند».

 افزایش راندمان و بهره گیری از توان حداکثری خط تولید

مزیت دیگر دستگاه پر کن خامه قنادی در بالا بردن توان تولید کارخانه از طریق افزایش راندمان عرضه است. در بسیاری از موارد تفاوتی ندارد که خط تولید شما توان تولید چه مقدار محصول را به شما می دهد، شما تنها قادر به تولید آن میزان از فراورده های لبنی هستید که امکان بسته بندی آن را تا پیش از افت کیفیت دارید. به همین منظور دستگاه پر کن خامه قنادی با افزایش سرعت بسته بندی، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا به حداکثر بهره وری خط تولید برسید.

دستگاه پر کن خامه قنادی عامل اصلی کاهش هزینه های جاری

شاید در گام نخست برای برخی از تولیدکننده های غیر حرفه ای صرف هزینه برای خرید و راه اندازی دستگاه های پرکن و بسته بندی غیر ضروری به نظر برسد؛ اما باید توجه داشت که استخدام نیروی انسانی متخصص، باتجربه و کارآمد همواره افزایش هزینه های جاری ماهیانه را در پی دارد. استفاده از دستگاه پر کن خامه قنادی با توجه به تمام اتوماتیک بودن آن و توانایی انجام کلیه فرایند ها بدون دخالت دست، نیاز شما به نیروی انسانی را به شدت کاهش می دهد که نتیجه آن کاهش هزینه های جاری خواهد بود.

از سوی دیگر بسته بندی خامه قنادی به شیوه های قدیمی منجر به بالا رفتن ریسک اتلاف فراورده تولیده شده می گردد. دستگاه پر کن خامه قنادی قادر است پر کردن و بسته بندی را با سرعت بالا و در دفعات زیاد آن هم بدون اتلاف محصول تولید شده انجام دهد و از این طریق با صرفه جویی، بازگشت بخشی از هزینه های سالانه به سیستم تولیدی را تضمین نماید.

افزایش توان مارکتینگ با بسته بندی شکیل و ماندگار

نتیجه استفاده از دستگاه پر کن خامه قنادی ساخت ماشین سازی آرش بسته بندی های یکسان و شکیل یک کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی است که بازارپسندی بهتری دارد و می تواند عاملی برای ایجاد تنوع در طرح ریزی پلن های مختلف مارکتینگ باشد.

 

مقالات مرتبط:

نحوه خرید بستنی ساز با کیفیت در ایران

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی چگونه به ایران وارد شد؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *