دستگاه پرکن دوغ چگونه کار می کند؟+ جزئیات این دستگاه و قیمت

 دوغ یکی از نوشیدنی های محبوب در میان مردم جهان است که از ترکیب آب و ماست تشکیل شده است. ترکیبات موجود در آن موجب شده که این نوشیدنی از خواص بالایی برخوردار شود، مثلا دارای ویتامین B است و روی گوارش تاثیر مثبت می گذارد و همچنین از پروتئین برخوردار است. بسته بندی دوغ در ظرف های مخصوص صورت می گیرد البته از آنجا که بسته بندی مایعات باید طبق اصول بهداشتی انجام شود آن را به کمک دستگاه پرکن دوغ بسته بندی می کنند تا هیچ گونه نیروی انسانی با آن در ارتباط نباشد. برای شرکت های تولید کننده دوغ، ضروری ترین ابزار همان دوغ پرکن می باشد. دستگاه‌‌ پرکن‌ دوغ همانند سایر ابزار های صنعتی دارای انواع گوناگون در سایز های مختلف می باشد که با توجه به ماهیت بسته بندی از انواع آن استفاده می شود.

خرید جدید ترین دستگاه دوغ پرکن

خرید جدید ترین دستگاه دوغ‌ پرکن

دستگاه پرکن دوغ چیست؟

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه مایعات را در ظرف شیشه ای قرار می دهند؟ یا از چه وسیله ای استفاده می شود؟ در پاسخ به این دو سوال باید بدانید که برای این کار از دستگاه دوغ پرکن استفاده می کنند که مایعات را درون ظرف های مختلفی پر می کند. لازم به ذکر است که دستگاه پرکن دوغ نمی تواند همه ی مایعات را بسته بندی کند، چون برای هر نوع مایع از دستگاه ویژه ای استفاده می شود. مثلا برای پر کردن دوغ ها در بطری، دستگاه پرکن مخصوص باید مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی دو نوع دستگاه مایع پرکن‌ وجود دارد که شامل:

  • دستگاه پرکن‌ مایعات رقیق:

از این نوع دستگاه برای مایعاتی که گرانروی کمی دارند استفاده می کنند، مثل: دوغ و…

  • دستگاه پر کن مایعات غلیظ:

از این نوع دستگاه برای مایعاتی غلیظی، مثل مربا، رب، سس، عسل و… بهره برده می شود که در واقع از این دستگاه برای مایعاتی که گراونروی زیادی دارند استفاده می کنند.

انواع دستگاه دوغ پرکن+ ویژگی های انواع آن

انواع دستگاه‌‌دوغ پرکن+ ویژگی های انواع آن

دستگاه‌ پرکن دوغ چگونه کار می کند؟

برخی از دستگاه‌های پرکن‌دوغ با توجه به وزن مایع بطری یا شیشه  را پر می کنند. به عبارت دیگر تعیین کردن میزان حجم هر بطری را با توجه به زمانی که نیاز به پر شدن دارند محاسبه می کنند. در مرحله بعد پر کردن دوغ در فشار و زمان دقیق و معین انجام می شود. درون دستگاه پرکن دوغ همزن وجود دارد که این همزن درون مخزن قرار دارد و از آن به منظور به هم زدن دوغ استفاده می کنند. همچنین در آن میکسر هم قرار دارد که از ته نشین شدن دوغ جلوگیری می کند و غلظت دوغ را در تمام بطری ها یکسان نگه می دارد. گاها در این دستگاه‌ها ۲ مخزن وجود دارد که یکی اصلی و دیگری برای تزریق است.

جزئیات دستگاه‌ پرکن‌ دوغ

در دستگاه‌ دوغ پرکن رقیق، تزریق مایع به سه روش انجام‌ می شود آن هم به کمک پمپ، سیلندر و پیستون ها. اگر به فکر پر کردن دوغ درون ظرف با هزینه ای به مراتب کمتر هستید می توانید از روش ثقل کمک بگیرید که علاوه بر کم هزینه بودن، ساده ترین راه و روش برای تزریق مایع به درون ظرف است و این کار را تنها با وزن خود مایع انجام می دهد. دستگاه‌ پرکن دوغ با تعیین حجم در پرکردن دوغ تاثیر می گذارد یعنی با فشار ثابت کار تزریق را انجام می دهد و با توجه به مدت زمام ثابت هم قطع می شود.

قیمت دستگاه دوغ پرکن

در ابتدا باید بدانید که قیمت این وسیله به چند مورد بستگی دارد؛ مثلا

  • نیاز شرکت به دستگاه‌ بزرگ، کوچک یا غلیظ و رقیق
  • ابعاد و سایز دستگاه
  • کاربرد آن

که با توجه به این موارد قیمت از ۵ میلیون شروع می شود و تا سقف ۱۵ میلیون تومان هم ادامه دارد.

چگونگی پر کردن دوغ درون ظروف

چگونگی پر کردن دوغ درون ظروف

سخن پایانی

دستگاه‌ پرکن‌دوغ جزء دستگاه‌های رقیق محسوب می شود، چون دوغ نوعی مایع رقیق است که کارخانه های لبنیاتی از این دستگاه‌ به عنوان وسیله ای برای بسته بندی استاندارد استفاده می کنند. استفاده از این وسیله کاملا بهداشتی است و استاندارد بودن محصول را تضمین می کند. تزریق دوغ در ظروف با روش ثقلی انجام می شود.

 

مقالات مرتبط:

چه عواملی بر قیمت دستگاه پرکن‌ دوغ تاثیر گذارند؟

چرا باید دستگاه پرکن‌  دوغ لیوانی را خریداری نماییم؟ مزیت این دستگاه چیست؟

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *