آیا انواع دستگاه بستنی ساز را می شناسید؟

 بستنی از بهترین دسرهایی است که هرکس با مزه های مختلف آن را دوست دارد. صنایع های مواد غذایی برای این که بتوانند بهترین بستنی را تولید کنند، نیاز دارند که با انواع دستگاه بستنی ساز آشنا باشند.

آشنا بودن با انواع مدل های آن می تواند کمک کند که کدام یک مناسب تر هستند. امروزه مدل های مختلفی از بستنی‌سازها در بازار موجود است. دستگاه های بستنی ساز فرآیند تولید را بسیار آسان و راحت کرده است.

اما از اصلی ترین دغدغه های افرادی که در این صنعت کار می کنند این است که کدام یک از انواع دستگاه بستنی ساز گزینه بهتری هستند؟ در ایران بستنی قیفی، بستنی یخی، بستنی رولی و میوه ای طرفداران خاص خودش را دارد.

آشنایی با بستنی ساز قیفی

بستنی قیفی در بین تمامی سنین طرفدار دارد. یکی از انواع دستگاه بستنی ساز، بستنی قیفی است. این مدل در بازار در انواع مختلف وجود دارد. شما با چنین دستگاهی می توانید در صنایع خود، بستنی هایی همراه با نان و مزه های مختلف بستنی را تولید کنید.

این مزه ها نیز شامل کاکائویی، وانیلی، توت فرنگی، موزی، طالبی یا هر دو طعم هستند. هنگام خرید دستگاه بستنی ساز باید نکات مهمی را رعایت کنید. دستگاه های بستنی ساز را بر حسب ویژگی هایی چون نوع کمپرسور، ظرفیت مخزن، قدرت کمپرسور، نوع بستنی، میزان ظرفیت تولید بستنی در ساعت و نوع برق مصرفی آن می سنجند.

بستنی قیفی در بین تمامی سنین طرفدار دارد

بستنی قیفی در بین تمامی سنین طرفدار دارد

دلیل مهم بودن نوع کمپرسور دستگاه بستنی ساز

استفاده از نوع های مختلف در کمپرسور به دو دلیل اصلی بر می گردد. قیمت کمپرسورها با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین قدرت آنها نیز تفاوت دارد. فاکتور مهم در خرید، قیمت است. به همین دلیل باید کمپرسوری انتخاب شود که بتواند کارایی خوبی در طولانی مدت داشته باشد. همه انواع دستگاه بستنی ساز دارای کمپرسور هستند. کمپرسورهای درجه یک ساخت کشورهای مطرحی چون آلمان هستند. هر چه قدرت و توانایی این کمپرسورها بالا باشد، بهتر می تواند بستنی با کیفیتی بسازد.

آشنایی با بستنی ساز رولی

بستنی رولی دارای نام های دیگری چون کاردکی و بستنی سرخ شده نیز نام دارد. بستنی های ساخته شده توسط این دستگاه کاملاً ارگانیک هستند. بستنی‌ساز رولی از دیگر انواع دستگاه بستنی ساز است. این دستگاه توانایی ساخت بهترین و باکیفیت ترین بستنی ها را دارد. آیس رولی اولین تولید کننده بستنی در ایران بوده و می باشد. شکل ظاهری آن شامل یک سینی یا صفحه کار است. دارای کاردک مخصوص خود بوده و همچنین یخچال نگهدارنده می تواند بستنی ها را به خوبی حفظ کند.

دستگاه رولی که یکی از انواع دستگاه بستنی ساز بوده، کار کردن با آن بسیار راحت است. کافی است آن را روشن کنید. سپس مایع بستنی‌که درست کرده اید را در مخزن مخصوص آن بریزید. سپس‌وقت بدهید تا بستنی حالت انجماد بگیرد. سپس بستنی را به کمک کارد مخصوص به شکل رولی در می آورند. در آخر آن را در یک ظرف، آماده می کنند. شما می توانید با دستگاه های رولی، بستنی های اسکوپی، سنتی و میوه ای تولید کنید.

بستنی ساز رولی از دیگر انواع دستگاه بستنی ساز است.

بستنی ساز رولی از دیگر انواع دستگاه بستنی ساز است.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه بستنی رولی

بستنی رولی که یکی از انواع دستگاه بستنی ساز بوده خود دارای انواع مختلفی است. تفاوت آنها در تعداد و اندازه صفحات کار بوده و همچنین ابعاد یخچال و تعداد تاپینگ ها با یکدیگر در تفاوت است. اولین تولید کننده بستنی در ایران، دستگاه بستنی رولی است. شما باید بر حسب ظرفیت موجود در مغازه یا صنایع خود یکی از دو مدل آن را انتخاب نمایید. بنابراین قبل از خرید بهتر است که ابعاد را مد نظر خود قرار دهید. داشتن یخچال در دستگاه بستنی رولی از دیگر مزایایی است که شما دیگر نیاز به خریدن یخچال جداگانه ندارید.

اولین تولید کننده بستنی در ایران، دستگاه بستنی رولی است

اولین تولید کننده بستنی در ایران، دستگاه بستنی رولی است

آشنایی با بار سفت کن بستنی

یکی دیگر از انواع دستگاه بستنی ساز، بار سفت کن بستنی است. شما می توانید به کمک این دستگاه، بستنی های اسکوپی، میوه ای، سنتی، جلاتو و توپی تولید کنید. کار کردن با این دستگاه نیز ساده است. مایع بستنی را در مخزن مورد نظر بریزید. سپس بعد از مدتی بستنی آماده می شود. بعد از آماده شدن نیز می توانید تاپینگ های مورد نظر یا انواع خلال را به آن اضافه نمایید.

 

مقالات مرتبط:

قیمت انواع بار سفت کن بستنی متاثر از چه عواملی می باشد؟

عوامل موثر بر قیمت دستگاه بار سفت کن بستنی سنتی را بشناسید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *