صفر تا ۱۰۰ آیس بانک استیل

آیس بانک استیل نوعی دستگاه برودتی است که در اکثر کارخانه های تولید مواد غذایی به کار می رود. این دستگاه به منظور ذخیره انرژی در ساعات غیر پیک برای استفاده در ساعات پیک انرژی به کار می رود. به این طریق، همیشه می توان از انرژی ذخیره شده در این دستگاه برای اهداف مختلف استفاده کرد. آیس بانک برند ماشین سازی آرش از بهترین دستگاه های موجود در بازار است. در ادامه، بیشتر با عملکرد و قطعات این دستگاه آشنا خواهید شد.

شناخت جامع آیس بانک استیل

آیس بانک، دستگاهی است که قابلیت پایین نگه داشتن دما در ساعات پیک انرژی را دارد. به عبارت دیگر، این دستگاه شبیه به یک چیلر عمل می کند و موجب کاهش هزینه های برق می شود. تفاوت بین چیلر و آیس بانک در دمای نهایی مخزن است. چیلرها نمی توانند دما را کمتر از ۷ درجه پایین بیاورند در حالی که دما از طریق آیس بانک به صفر می رسد.

به طور کلی، دستگاه های آیس بانک را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • آیس بانک پیشرفته
  • آیس بانک کوئل
  • آیس بانک ماژولار

آیس بانک های پیشرفته بیشتر در کارخانه های تولیدي بزرگ به کار می روند. این در حالی است که آیس بانک های ماژولار برای فضاهای محدود کاربردی هستند.

کاربرد دستگاه آیس بانک

کاربرد دستگاه آیس بانک

آیس بانک چه کاربردی دارد؟

به طور کلی، از دستگاه آیس بانک استیل در دامداری ها، کارخانه های تولید کننده مواد غذایی، شیمیایی و دارویی و مراکز جمع آوری شیر استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای دستگاه آیس بانک در مراکز صنعتی، پایین نگه داشتن دمای مایعات گرم سیستم های تولیدی است. از این دستگاه در مراکز دیگری نیز استفاده می شود که عبارتند از:

  • صنایع مواد غذایی و لبنی
  • مراکز تولید گاز طبی و صنعتی
  • مراکز تولید دارو و مکمل های شیمیایی
  • صنایع چاپ
  • لوله سازی
  • صنایع تولید انواع مختلف نوشابه
  • شیلات و … .

مزایای آیس بانک استیل

مزایای آیس بانک استیل

از مزایای این دستگاه می توان به کاهش هزینه برق اشاره کرد. از‌آن جایی که انرژی مورد نیاز در زمان غیر پیک انرژی ذخیره می شود، دیگر نیازی به پرداخت هزینه بالای الکتریکی در زمان پیک انرژی نیست. از دیگر مزایای دستگاه آیس بانک می توان به افزایش بهره وری از سیستم، طول عمر بالا، مصرف کم تر انرژی و قابلیت ذخیره برودت اشاره کرد.

اجزای تشکیل دهنده آیس‌بانک استیل

این دستگاه از برند ماشین سازی آرش از اجزای مختلفی تشکیل شده است. برخی از این اجزا به شرح زیر هستند:

  • وان نگهداری آب استیل
  • کوئل برودتی استیل
  • شاسی نگهدارنده کوئل استیل
  • کمپرسور برودتی به همراه متعلقات
  • سیستم کنترل تابلو برق
  • پمپ انتقال آب

عملکرد دستگاه آیس بانک به چه صورت است؟

دستگاه آیس بانک با پر کردن وان نگهداری آب شروع به کار می کند. سپس، کمپرسورهای برودتی همراه با متعلقاتی که دارند، با انتقال گاز متراکم به سمت کوئل برودتی باعث می شوند تا دور لوله های برودتی یخ بزنند. منظور از متعلقات کمپرسورهای برودتی، کمپرسور کندانسور، درایر، سایت گلاس، اکسپنشن ولو، مایع شکن، اویل سپراتور و گیج های کنترل است.

با ذوب شدن یخ دور لوله ها، دمای آب داخل به دمای ایده آل که یک درجه سانتی گراد است، می رسد. سپس، این دما توسط کنترل کننده ها روی یک درجه سانتی گراد تنظیم می شود. در این حالت، کمپرسور برودتی به طور خودکار خاموش می شود. دمای مایع داخل وان نگهدارنده آیس بانک استیل معمولاً بین ۱ تا ۸ درجه سانتی گراد متغیر است. با این وجود، می توان دمای آن را با اضافه کردن محلول اتیلن گلیکول تا ۵- درجه نیز کاهش داد. در این صورت، دستگاه آیس بانک نیاز به تنظیم مجدد خواهد داشت.

عملکرد دستگاه آیس بانک

عملکرد دستگاه آیس بانک

سخن پایانی

دستگاه آیس بانک برند ماشین سازی آرش یکی از بهترین ها در بازار است. از این دستگاه به منظور سرد نگه داشتن مایعاتی ازقبیل آب میوه، شیر و غیره با کمترین هزینه ممکن استفاده می شود. آیس بانک استیل به کمک کمپرسورهای برودتی و کنترل کننده های متعدد می تواند دما را صفر و حتی منفی نگه دارد. با توجه به ذخیره انرژی در ساعات غیر پیک انرژی و استفاده از آن در ساعات پیک، هزینه الکتریکی نیز کاهش می یابد. اگر تجربه کار با این دستگاه را داشته اید، لطفاً تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

محصولات مرتبط:

آیس بانک ها چه کاربردی دارند؟

معرفی ویژگی های دستگاه پر کن یخمک

مقالات مرتبط:

بهینه سازی مصرف انرژی با آیس بانک

رفع محدودیت های مربوط به ابداع طعم و مزه جدید با دستگاه بستنی آیس رولی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *