اطلاعات مهم و ضروری درباره ماشین آلات خط تولید بستنی

اگر به دقت به خط تولید بستنی نگاه کنید متوجه خواهید شد که این محصول با کمک چند ماشین آلات، تولید و درست می شود که کاملا صنعتی هستند و در هر کارخانه تولید لبنیات یا بستنی، این ماشین آلات باید وجود داشته باشد تا بستنی موردنظر با کیفیت و طعم عالی به دست مشتریان و علاقمندان به بستنی، برسد. از طرفی در نظر داشته باشید که ماشین آلات خط تولید بستنی در ابتدای کار به شیر پر چرب یا کم چرب نیاز دارند تا با طی چند فرایند، یک بستنی با طعم و رنگ عالی، درست کنند. البته این ماشین آلات را با تجهیزات و قطعات بسیار باکیفیت طراحی کرده‌اند تا در حین کار، دچار مشکل نشوند.

لازم به ذکر است که این ماشین آلات، کار تقسیم بندی بستنی ها را تا بسته بندی برعهده دارند و با رعایت استاندارد و پروتکل های بهداشتی می توان یک بستنی با طعم و مزه عالی را توسط ماشین آلات خط تولید بستنی، تولید کرد و به دست مشتریان رساند.

  دستگاه بستنی ساز صنعتی

  دستگاه بستنی ساز صنعتی

اطلاعات بیش تر از ماشین آلات خط تولید بستنی

در مرحله اول مخازن دریافت شیر هستند و بعد انتقال به پروسس تانک ها برای پخت و فرآوری و افزودن مواد استابلایزر و شکر و صعلب و طعم دهنده های غذایی و بعد از پخت و فرآوری به دستگاه پاستوریزاتور انتقال پیدا میکند و پاستوریزه میشود و بعد به دستگاه هموژنایزر میرود تا کاملا همگن و یک دست شود.

سپس شربت بستنی یا مایع بستنی به شیرسرد کن ها یا ایجینگ تانک ها منتقل میشود تا کاملا قوام لازم ایجاد شود و دما پایین بیایید.بعد از عملیات پایین اوردن دما مایع بستنی به دستگاه فریزر صنعتی یا همان بارسفت کن میرود تا عملیات انجماد صورت بگیرد.اصلی ترین کار را در خط تولید بستنی،دستگاه بار سفت کن انجام میدهد که به بستنی شما بافتی پف دار و حجیم و منسجم و لذت میبخشد.

ماشین سازی آرش با سالها تجربه در این عرصه تمامی ماشین آلات خط تولید بستنی را با استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها و بهترین متریال ها،میسازد.

ماشین آلات‌خط تولید بستنی در تناژ مختلفی ساخته میشود و بصورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز میباشد.

اطلاعات کافی از ماشین آلات خط تولید بستنی

اطلاعات کافی از ماشین آلات خط تولید بستنی

با نکات مهم در حین خرید ماشین آلات خط‌تولید بستنی آشنا شوید

  • توجه داشته باشید که در مرحله اول شما باید تناژ تولید بستنی خود را در یک روز یا یک شیف کاری در نظر بگیرید تا در حین تولید دستگاه ها با یکدیگر در یک ظرفیت باشند و دچار هزینه مازاد یا مشکل نشوید.
  • همان طور در خرید ماشین آلات خط تولید بستنی شما باید در نظر داشته باشید که در چند ماه یا چند سال آینده که بازار خوبی پیدا کردید،باید جوری چیدمان و خرید کنید که خط شما قابلیت ارتقا ظرفیت و یا اضافه کردن دستگاه داشته باشد.طرح توسعه در چیدمان خط بسیار مهم است.چه در کارگاه های کوچک بستنی و چه در کارخانه های بزرگ بستنی همیشه باید یک یا دو نیروی فنی مسلط بر امور دستگاه ها وجود داشته باشد تا مانع از توقف تولید شوند.
  • مهم ترین بخش در خرید ماشین آلات‌خط تولید بستنی برندی ست که از آن دستگاه میخرید.باید تجربه کافی در ساخت این دستگاه ها را داشته باشد تا ضریب خطا صفر باشد و باید برند شناخته شده ای باشد که کیفیت و نوآوری آن چشمگیر باشد.همچنین باید به گارانتی و پشتیبانی های آن توجه زیادی داشت تا در صورت بروز مشکل سریعا نصاب یا سرویس کار اعزام بکنند.
  • بستنی از لحاظ الودگی و بار میکروبی یکی از حساس ترین محصولات صنایع غذایی هستش که خیلی وابسته به کیفیت ساخت مخازن و ماشین الات تولید آن است.بطور مثال استیل های استفاده شده باید ضد زنگ و صنایع شیری باشند.لوله کشی ها و اتصالات و درز جوش های مسیر انتقال همگی باید با تیگ جوش داده بشوند و گاز پک بشوند.دستگاه ها قابلیت شستشو کامل بدون نقطه کورcipباشند.
  • حتما قبل از خرید ماشین آلات خط تولید بستنی با سازنده مشورت های لازم در تمام جوانب انجام دهید تا دچار مشکلات بعدی یا هزینه های مازاد غیر قابل پیش بینی نشوید.

  نکات مهم در حین خرید ماشین آلات در خط تولید بستنی

  نکات مهم در حین خرید ماشین آلات در خط تولید بستنی

جمع بندی نهایی

همانطور که گفته شد، ماشین آلات‌خط تولید بستنی بایستی با رعایت استانداردها و پروتکل های بهداشتی در کارخانه یا صنایع های تولید انواع بستنی، قرا بگیرد.

البته قبل از خرید با تمام دستگاه های خط تولید برای بستنی، باید آشنا شوید تا در حین کار با آن ها خللی در روند کار ایجاد نشود.

 

 مقالات مرتبط:

خط‌تولید بستنی سنتی و انواع ماشین آلات مورد نیاز

کاربرد و ویژگی های دستگاه پرکن خطی غلیظ کش چهار نازله

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *