بررسی کارآیی دستگاه های بستنی ساز

تنوع در طعم بستنی ها

دستگاه بستنی ساز صنعتی یکی از کارآمد ترین دستگاه های موجود در کارخانه های تولید لبنیات و بستنی است. این دستگاه ها به علت حساسیت کاربری بسیار بالایی که دارند، از مرغوب ترین مواد اولیه به خصوص فلز های استاندارد تولید می شوند.

جهت ساخت بدنه مخزن ها، از استیل یا گالوانیزه استفاده خواهد شد. این فلز ها مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و خوردگی دارند و از پوششی ضد زنگ تولید شده اند. از دیگر دلایل استفاده از این فلز برای ساخت دستگاه های کاربردی فوق، راحتی در شستشو آن ها خواهد بود.

بستنی ها لذیذ ترین دسر های سرد

بستنی ها لذیذ ترین دسر های سرد

درباره نحوه تولید بستنی

در اولین مرحله برای تولید بستنی، می بایست مایع مواد اولیه را ترکیب کرد. البته قبل از اضافه کردن ترکیبات، این دستگاه شیر را تا دما ۶۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهد. سپس با اضافه کردن مواد پایدار کننده مایع و ترکیب اولیه شیر آماده می شود.

پس از به دست آمدن این مخلوط، به طور مجدد مایع را حرارت می دهند تا به دمای ۸۵ درجه سانتی گراد برسد. در واقع با توجه به روند تولید بستنی، این دستگاه ها مجهز به سیستم های خنک کننده و گرم کننده خواهند بود.

مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز

همانطور که اشاره شد، دستگاه های کاربردی دارای بدنه و مخزن بسیار بزرگی از جنس فلزات استیل یا گالوانیزه هستند. همچنین جهت تولید مایع بستنی ها از دو نوع سیستم خنک کننده و گرم کننده برخوردار خواهند بود.

دستگاه تولیدکننده بستنی در دو حالت یک جداره یا دو جداره، جهت استفاده در مصارف کوچکتر ساخته می شوند. با این حال جهت استفاده در کارخانه های لبنیات سازی و تولیدکننده بستنی در حالت سه جداره تولید می شوند. همچنین عایق هایی در فاصله دیواره ها تعبیه می شود که برای اتلاف انرژی از آن ها استفاده خواهد شد. این عایق ها از جنس پلی یورتان هستند. عایق های تعبیه شده تاثیر به سزایی در افزایش راندمان دستگاه ها و صرفه جویی در انرژی خواهند داشت.

بررسی نحوه استخراج مواد از بستنی ساز

در ساختار دستگاه بستنی ساز یک نوع شیر یا خروجی جهت تخلیه مواد تعبیه شده است. این شیر های اهرمی  از جنس استیل هستند.

در صورتی که دستگاه تولیدکننده بستنی برای استفاده در کارخانه ها باشد دارای دهانه خروجی خواهد بود. بسیاری از مخازن و دستگاه های بستنی ساز کارخانه ای مجهز به یک سیستمی هستند که موجب تسهیل در پاک سازی دستگاه خواهند شد.

این سیستم به نام اختصاری (cip) شناخته می شود. سیستم مذکور کمک بزرگی به بهداشت و پاکیزگی مخزن ها خواهد کرد. به گونه ای که بدون دخالت دست در سریع ترین زمان ممکن داخل دستگاه ها پاکسازی و شستشو خواهد شد.

تنوع در تولید و سرو بستنی ها

تنوع در تولید و سرو بستنی ها

اهمیت پاکسازی دستگاه های بستنی ساز

همانطور که مشهود است، مایع ترکیب اصلی دارای املاح بسیاری خواهد بود. به مرور زمان اگر این املاح باقی مانده پاکسازی نشوند تاثیر مستقیمی بر بهداشت و طعم نهایی بستنی ها خواهند داشت. بنابراین پاکسازی مکرر و بهداشتی ماشین های بستنی ساز بسیار اهمیت دارد، به گونه ای که روزانه تمامی دستگاه ها پاکسازی و شستشو خواهند شد.

بررسی تجهیزات دستگاه بستنی ساز

دستگاه تولیدکننده بستنی مجهز به موتور گیربکس دار هستند. این نوع موتور ها کاهنده صدا و لرزش دستگاه ها خواهد بود. همچنین نحوه تولید دستگاه فرآوری بستنی به صورتی است که قابلیت تولید با برق تک فاز یا سه فاز را نیز دارا هستند.

بدنه ماشین های بستنی ساز را جهت افزایش مقاومت و ایزولاسیون تقویت خواهند کرد و به همین علت موجب افزایش طول عمر مفید این ابزار ها خواهند شد.

همچنین تمامی دستگاه های بستنی ساز موجود با پیروی از تکنولوژی روز و زیر نظر سازمان مدیریت کیفیت و سازمان بهداشت تولید خواهند شد.

استفاده از میوه در تولید بستنی

استفاده از میوه در تولید بستنی

خلاصه مطالب

با توجه به میزان حساسیت کاربری دستگاه های بستنی ساز، می بایست جهت تهیه آن ها به تولیدکنندگان معتبری مراجعه شود.

شرکت ماشین سازی آرش با ارائه این محصولات کاربردی و عرضه آن ها توسط مرغوب ترین مواد اولیه، یکی از تولیدکنندگان معتبر دستگاه و ماشین های صنعتی است. بنابراین جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و نمایندگان فروش این شرکت تولیدی معتبر تماس حاصل فرمایید.

 

محصولات مرتبط:

چرا باید در انتخاب نوع دستگاه بستنی دقت کرد؟

دستگاه پر کن بستنی خانواده

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز سنتی

بهترین قیمت دستگاه بستنی ساز سنتی صنعتی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *