معرفی بهترین دستگاه بستنی ساز

انواع مختلفی دستگاه بستنی ساز در بازار موجود است که هر نوع آن دارای کیفیتی متفاوت می باشد. این نوع دستگاه ها نقش بسیار مهمی در ساخت بستنی دارند و قابلیت تولید بستنی هایی با طعم های متفاوت مانند بستنی شیرین، ترش، کاکائویی، میوه ای دارند.

با پیشرفت تکنولوژی تولید بستنی نیز دچار تحولات زیادی گردید و راه و روش های جدیدتر و آسان تری برای تولید آن بکار گرفته شد. با در اختیار داشتن دستگاه هایی که بستنی می سازند های به روز، کارخانه ها و کسب وکارهای کوچک مانند مغازه های لبنیات فروشی انواع مختلفی از بستنی را تولید و عرضه می کنند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که می خواهید وارد عرصه بستنی سازی شوید در ابتدایی ترین مرحله باید با نحوه کار و انواع دستگاه های آن آشنا شوید.

قیمت بستنی سازهای صنعتی در ایران

قیمت بستنی سازهای صنعتی در ایران

 

مزایای بسیار خوب و مفید دستگاه بستنی ساز

  •   کارکرد بسیار آسان و بازدهی بسیار عالی
  •  تکنولوژی جدید و بافت بی نظیری از بستنی که کیفیت آن قابل لمس می باشد.
  •  تولید لیتراژ بیشتری بستنی در طعم های مختلف در شیفت کاری
  •  خارج شدن از حالت فروشگاهی و فانتزی فروشی به سیستم کارگاهی و یا کارخانه ای
راهنمای خرید بهترین بستنی ساز صنعتی

راهنمای خرید بهترین بستنی ساز صنعتی

 

 

نحوه ی عملکرد این دستگاه صنعتی

معمولا در کارگاه های خیلی کوچک تر و اشل فروشگاهی،مایع بستنی را اماده خریداری میکنند و کارگاه های بزرگتر و یا کارخانه های تولید بستنی که مجهز به خط کامل تولید بستنی هستند مانند مجهز بودن به دیگ پخت استنلس استیل، پاستوریزاتور، هموژنایزر، بلندر و شیرسردکن هستند، خود مایع بستنی را با استفاده از شیر پر چرب و مخلوط کردن صعلب و شکر و چربی ها و رنگ های طعم دهنده خوراکی فرآوری میکنند.آنرا بعد از قوام و رساندن به دمای۵الی۶درجه در شیرسرد کن،به فریزر بستنی (بارسفت کن) انتقال میدهند که در فریزر یا همان دستگاه بستنی ساز،مایع بستنی با ورود به سیلندر آن و برودت شدید در آن و چرخش به کمک پارو و تیغه ها شروع به منجمد شدن میکند و با تنظیم پمپ هوادهی میتوان هوای داخل بافت بستنی را تنظیم کرد تا بافت پف دار و لذت بخش تری داشته باشد. در هنگام خروج بستنی از دستگاه بستنی ساز با بافت دلخواه با دمای منفی۱۰درجه خارج میشود و به دستگاه های بسته بندی انتقال پیدا میکند و یا بصورت فله پر میشود و به سردخانه منتقل میشود.بستنی در عین حال که خوراکی بسیار خوشمزه و لذت بخشی است،تولید آن بسیار پرزحمت و همان طور پول ساز و سود آور می باشد. مخصوصا بستنی های سنتی زعفرانی با مغز پسته و خامه پولکی روی آن که از ابتدا تا امروز طرفدار فوق العاده زیادی دارد و همه جا ایران فروش دارد.با دستگاه های ماشین سازی آرش میتوان بصورت خط تولید اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بستنی ها را در طعم های مختلف با بهترین کیفیت تولید نموند.

نحوه ی تمیز کردن این دستگاه

قبل از شروع تمیز کردن دستگاه، اول باید آن را از بستنی تخیله کنید و قطعاتی که قابل جدا شدن است را از دستگاه جدا کنید. سپس قطعات را در سینک جداگانه بشویید و بعد از اینکه قطعات را به خوبی شستید، آن ها را خشک کنید. بعد از اتمام مرحله ی شستن قطعات، باید ادرینگ دستگاه روغن کاری شود. از طرفی برای هر قیف، باید محلول ضد عفونی آماده کنید و با این محلول ضد عفونی قیف ها را بشویید؛ با کمک برسی نرم برای تمیز کردن دهانه های پایین قیف کمک بگیرید.

 

قیمت گذاری این نوع دستگاه به چه صورت است؟

عوامل زیاد بر روی قیمت گذاری دستگاه های بستنی ساز تاثیر دارد.مانند قدرت برودت آن که مربوط به اسب بخار کمپرسور و حجم کندانسور دارد.کندانسور ها انواع و برند های مختلف دارند و هرکدام ساخت کشور های مختلف هستند که همین در قیمت آنها تاثیر زیادی دارد.

بخش بعدی ابعاد سیلندر و پارو دستگاه بستنی ساز هست که نسبت به لیتراژ و نسبت مستقیم با قدرت کمپرسور دارد.سیلندر از جنس لوله سیلندری استنلس استیل میباشد که داخل آن آبکاری کرومیک میشود و پوششی یکنواخت از کروم را داخل سیلندر دارد.همین عوامل تاثیر زیادی در قیمت دارد.

در بخش فرمان و الکترونیک نیز باید توجه داشت که اگر سیستم مجهز به PLC و HMI باشد قیمت آن بسیار بیشتر می باشد و این گونه بستنی ساز ها برای کارخانجات بزرگ با لیتراژ بالا هستند و برای سیستم های کارگاهی از دستگاه های بستنی ساز بصورت سیستم منوال(دستی)استفاده میشود که بخاطر داشتن شصتی های دستی کارکردی آسان دارد و در شستشو روزانه راحت تر است و پیچیدگی و خرابی کمتری هم به نسبت دیگر نمونه های دستگاه بستنی ساز دارد.

 

سخن پایانی

بستنی ساز ها، کاملا صنعتی بوده و قابل استفاده به صورت خانگی نیست. این دستگاه در کارگاه ها و کارخانه های بستنی سازی بزرگ به کار می رود. بستنی سازهای صنعتی در انواع مختلفی تولید و وارد بازار فروش می شوند. هر کدام از این دستگاه ها دارای مزیت و ویژگی های خوبی هستند. از طرفی طول عمر این دستگاه بستگی به نگهداری و کیفیت آن دارد.

 

مقالات مرتبط:

شرایط استفاده از دستگاه بستنی ساز سنتی در کارگاه

دستگاه بستنی ساز صنعتی و مراحل تولید بستنی

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *