آنچه که باید درباره دستگاه بستنی ساز سنتی صنعتی بدانید

عملکرد دستگاه های بستنی ساز

بستنی یک دسر و میانوعده ای بسیار محبوب است که در هر کشور در مدل های مختلف تولید می شود. وجود دستگاه‌ های بستنی ساز، مراحل تولید این میانوعده خوشمزه را آسان کرده است. یکی از بهترین مزیت های این دستگاه ها این است که می تواند انواع مختلفی از بستنی را در مدت زمان کوتاهی تولید کند. شاید این دغدغه در ذهن شما باشد که کدام یک از دستگاه بستنی ساز سنتی صنعتی بهتر است؟ اگر قصد خرید یک بستنی ساز سنتی صنعتی را دارید، پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید. برای خرید یک دستگاه بستنی ساز صنعتی باید به نکاتی مهم توجه نمایید که ما این نکات را به صورت خلاصه در این مقاله آورده ایم.

 

طرز استفاده از بستنی ساز های صنعتیطرز استفاده از بستنی ساز های صنعتی

دستگاه بستنی ساز سنتی صنعتی قیفی چیست؟

یکی از بهترین بستنی هایی که بین همه افراد محبوب می باشد، بستنی قیفی بوده این بستنی از نان و وانیل یا کاکائو تشکیل شده است. برای اینکه بتوانید این بستنی را تولید کنید باید دستگاه آن را داشته باشید. دستگاه های بستنی ساز قیفی صنعتی و سنتی با یک دیگر کاملا متفاوت می باشد. دستگاه بستنی ساز سنتی و صنعتی به نسبت کارایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

 

چگونگی تولید بستنی های مختلفچگونگی تولید بستنی های مختلف

هنگام خرید این دستگاه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • قدرت و نوع کمپرسور: از کمپرسور در دستگاه های بستنی ساز به این دلیل استفاده می کنند که روی قیمت تاثیر بسزایی دارد و می تواند قدرت تولید را کاهش یا افزایش دهد. سازندگان این دستگاه ها کمپرسور را جز قطعات اصلی می دانند. در دستگاه هایی که قیمت آن ها ارزان می باشد از کمپرسور درجه ۲ استفاده می کنند و در دستگاه های گران قیمت از کمپرسور درجه یک استفاده می کنند. دستگاه بستنی ساز سنتی و صنعتی با یک دیگر کاملا متفاوت می باشند به همین دلیل نمی توان این دو نوع بستنی را با یک دستگاه تولید کرد.

 

انواع مختلف دستگاه های بستنیانواع مختلف دستگاه های بستنی

  • ظرفیت مخزن: تمامی دستگاه های بستنی ساز یک ظرفیت برای نگهداری مایع درون خود دارند. ظرفیت آن ها به نوع دستگاه بستگی دارد و از ۱۰ کیلو گرم تا ۵۰ کیلو گرم می باشد. دستگاه های بستنی سازی که فقط بستنی های تک رنگ تولید می کنند دارای ظرفیتی کم تر هستند. از طرفی دستگاه هایی که می توانند بستنی های دو رنگ را تولید کنند دارای دو مخزن هستند که این دو مخزن ظرفیت ۱۵ کیلوگرمی دارند. اگر می خواهید که دستگاه بستنی ساز سنتی صنعتی خریداری کنید به مخزن آن بسیار توجه کنید.
  • نوع بستنی: دو نوع دستگاه بستنی موجود می باشد، نوع اول، دستگاه بستنی های تک رنگ و نوع دوم دستگاه بستنی سازی که هم بستنی یک رنگ و هم بستنی چند رنگ تولید می کند؛ به همین دلیل باید دستگاهی را خریداری کنید که بتواند نیاز شما را بر طرف سازد.
  • ظرفیت تولید در ساعت: هر یک از دستگاه های بستنی ساز ظرفیت تولید متفاوتی دارند مثلا دستگاه های بستنی ساز قیفی در هر ساعت ۲۵۰ قیف تولید می کنند‌. دستگاه های بستنی ساز سنتی صنعتی از قطعات زیادی تشکیل شده اند که فعالیت درست این قطعات می تواند تاثیر زیادی روی فعالیت این دستگاه داشته باشد.
  • نوع برقی که این دستگاه مصرف می کند: اگر می خواهید دستگاه بستنی سازی خریداری کنید باید متناسب با نوع برق مکان خود، آن را خریداری کنید.
  • سازگار به شرایط آب و هوای منطقه: یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید سازگاری آن با آب و هوا می باشد؛ مثلاً برای آب و هوا در جنوب کشور نمی توانید هر دستگاهی را خریداری کنید.
  • یخچال: معمولاً دستگاه‌ های بستنی ساز رولی یخچال دارند؛ وجود یخچال در این بستنی ساز ها باعث شده است که نیازی به یخچال جداگانه ای نداشته باشند. دستگاه های بستنی سنتی صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند تا شما بتوانید اندازه فضایی که در اختیار دارید را خریداری کنید‌.

سخن پایانی

دستگاه های بستنی ساز انواع متفاوتی دارند تا ما بتوانیم با استفاده از این تنوع، بستنی های مختلفی را تولید کنیم. برای یک خرید خوب باید درباره این دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید. قیمت این دستگاه ها با یک دیگر متفاوت است و بر اساس میزان کارایی، قیمت آن تعیین می شود.

مقالات مرتبط:

هرآنچه درباره بلانچر باید بدانید

معرفی مخزن پروسس استیل به همراه ویژگی و کاربردها

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *