چه عواملی بر قیمت دستگاه پرکن دوغ تاثیر گذارند؟

دستگاه پرکن دوغ چیست؟ عوامل موثر بر قیمت دستگاه پرکن دوغ چه هستند؟
دوغ یکی از نوشیدنی های خوشمزه و محبوب در بین ایرانیان است. امروزه شرکت های زیادی دست به تولید این نوشیدنی زده اند، اما این شرکت ها چگونه بطری ها را پر از دوغ می کنند؟ دوغ هایی که به بازار عرضه می شوند به دو شکل لیوانی و بطری هستند که برای پر کردن آن ها از دستگاه پرکن دوغ استفاده می شود. این دستگاه ها باعث می شوند که این نوشیدنی به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی و عرضه شود.

قیمت دستگاه پرکن دوغ

 

قیمت دستگاه پرکن دوغ

دستگاه پرکن دوغ چیست؟

حتما تاکنون برای شما هم سوال شده است که مایعات مختلف را چگونه در بطری ها و ظروف مخصوصشان بسته بندی می کنند و به فروش می رسانند؟ آیا این کار را با دست انجام می دهند؟ برای این کار از دستگاه های پرکن مختلف استفاده می شود که هر یک از آن ها برای مایعات به خصوصی کاربرد دارند و برای همه مایعات نمی توان از یک دستگاه استفاده کرد؛ برای مثال برای پر کردن بطری ها و ظروف دوغ، از دستگاه پرکن دوغ استفاده می شود قیمت دستگاه پرکن دوغ به عوامل مختلف و مهمی بستگی دارد.

انواع دستگاه های پرکن دوغ

انواع دستگاه های پرکن دوغ

نحوه عملکرد دستگاه پرکن دوغ

نحوه عملکرد دستگاه های پرکن به سه صورت پمپی، سیلندر پیستونی و ثقلی می باشد که از روش پمپی برای دوغ استفاده نمی شود. متداول ترین روشی که برای پرکن دوغ استفاده می شود، روش ثقلی است؛ چرا که این روش هزینه های کمتری به دنبال دارد. در روش ثقلی از وزن خود مایع استفاده می شود و کار پر ‌کردن انجام می پذیرد. برای خرید باید به قیمت دستگاه پرکن دوغ توجه داشته باشید و بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید. روش ثقلی با یک فشار مشخص آغاز می گردد و در زمان مشخصی نیز به اتمام می رسد. اگر از دستگاه های اتوماتیک استفاده شود، تقریبا تمام کار های پر کردن اعم از جابجایی بطری، درب گذاری و … به صورت خودکار انجام می شود. در این دستگاه ها، از میکسر هایی نیز استفاده می شود که کار هم زدن مایع را برای جلوگیری از ته نشین شدن انجام می دهند.

روش بسته بندی بطری های دوغ

 

روش بسته بندی بطری های دوغ

عوامل موثر بر قیمت دستگاه پرکن دوغ

قطعا پیش از خرید دستگاه پرکن دوغ قیمت آن را بررسی کرده اید و متوجه تفاوت قیمت دستگاه های مختلف شده اید. از عواملی که بر قیمت این دستگاه ها تاثیر گذار است، می ‌توان به مدل دستگاه، شرکت سازنده، سال ساخت، اندازه دستگاه و نوع عملکرد آن اشاره کرد. اصلی‌ ترین تفاوتی که در قیمت دستگاه پرکن دوغ مشاهده می ‌شود، مربوط به مدل آن و شرکت سازنده می باشد. هرچه شرکت سازنده، معروف تر و موفق تر باشد قیمت محصولات آن نیز بالاتر است؛ چرا که این شرکت ها معمولا به دلیل کیفیت بالایی که ارائه می دهند مشتریان بیشتری دارند.

مورد بعدی که در زمان خرید مورد توجه خریداران قرار می گیرد و در قیمت دستگاه پرکن دوغ موثر است، سال ساخت دستگاه است. این موضوع فقط برای دستگاه های پرکن دوغ مطرح نمی باشد؛ بلکه برای خرید هر محصول صنعتی یا غیر صنعتی، سال ساخت دستگاه مهم است. اگر در این رابطه تحقیق کرده باشید متوجه می شوید که دستگاه‌ های جدید تر، از قیمت بالاتری برخوردار هستند که این مسئله به بازدهی و طول عمر دستگاه مربوط است.

بدنه دستگاه و اندازه آن نیز می ‌توانند قیمت دستگاه پرکن دوغ را تعیین کنند. در ساخت دستگاه اگر از مواد اولیه با کیفیتی استفاده شده باشد، قطعا قیمت بالاتری نیز به آن اعطا می شود. اندازه دستگاه نیز با قیمت آن رابطه مستقیم دارد و هر چه دستگاه بزرگ تر باشد به این معنا است که از مواد اولیه بیشتری استفاده شده است و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

سخن پایانی

دستگاه پرکن دوغ یکی از اصلی ترین دستگاه های مربوط به کارخانه های فروش دوغ می باشد. وجود این دستگاه ها ضروری است؛ چرا که هم در زمان صرفه جویی می کنند و هم کاملا بهداشتی می باشند. قیمت این دستگاه ها متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. معمولا شرکت های تولید کننده این دستگاه ها از مواد اولیه متنوعی استفاده می کنند که همین مسئله باعث تفاوت قیمت آن ها شده است. در زمان خرید این دستگاه ها تمامی جوانب را بررسی کنید تا دچار اشتباه در خرید نشوید.

 

مطالب مرتبط

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *