کاربرد دستگاه پرکن روتاری بستنی در صنعت

تولید بستنی با دستگاه های روتاری

به طور کلی پرکن روتاری بستنی، دستگاهی پیشرفته است که به صورت چرخشی عمل می کند. این دستگاه به منظور پر کردن محصولات متنوع مانند بستنی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سیستم دستگاه های پرکن روتاری به گونه ای است که بستنی را با دقت بالا در کمترین زمان، داخل ظروف بسته بندی می ریزند. از طرفی دستگاه های روتاری دارای کارکرد پرقدرتی بوده و میزان خطای آن ها بسیار پایین می باشد.

مشخصات و قابلیت های دستگاه پرکن روتاری

پرکن روتاری در حقیقت دارای قطر دهانه ۷۵ بوده و برای تولید بستنی های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در انواع گوناگونی تولید شده و تنها از دستگاه های تک نازل جهت تولید بستنی استفاده می شود. همچنین به منظور تولید دستگاه های پرکن روتاری بستنی از سیستم پیشرفته PLC استفاده شده و قیمت به صرفه تری نسبت به سایر سیستم ها دارد. مصرف برق این مدل دستگاه ها بسیار کم بوده و پرمصرف ترین بخش آن ها، المنت های برقی می باشند. دستگاه های روتاری در انواع مختلف مکانیکی و پنوماتیک تولید شده و هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. همچنین از بزرگ ترین مزایای این دستگاه می توان به کم حجم بودن آن ها اشاره کرد چرا که دستگاه های روتاری نسبت به دستگاه های خطی، فضای کمتری را اشغال می کنند.

قابلیت های بی نظیر دستگاه روتاری در تولید بستنی

قابلیت های بی نظیر دستگاه روتاری در تولید بستنی

دستگاه پرکن روتاری مکانیکی

سیستم پرکن های روتاری مکانیکی در واقع به گونه ای است که همه تجهیزات را از یک محور اصلی تغذیه کرده و حرکت پر کردن را به صورت مکانیکی انجام می دهند. این نوع دستگاه از طول عمر بالایی برخوردار بوده و دارای هزینه های بیشتری نیز می باشد. دستگاه های پرکن روتاری بستنی با سیستم مکانیک اغلب بازدهی بالایی داشته و پس از تعمیر هم کارکرد خود را به خوبی حفظ می کنند. همچنین قدرت تولید دستگاه های پرکن مکانیکی در تولید بستنی بسیار بالا بوده و بدون وقفه کار می کنند. از طرفی ظرفیت سیستم های مکانیکی برای تولید بستنی بالاتر از سیستم های پنوماتیکی است که موجب افزایش توان تولید دستگاه می شود. تعداد جک های موجود در سیستم مکانیکی کمتر بوده و دارای مصرف باد پایین تری نیز می باشد.

عملکرد پرکن روتاری بستنی

 عملکرد پرکن روتاری بستنی

دستگاه پرکن روتاری بستنی مدل پنوماتیک

پرکن های روتاری با سیستم پنوماتیک در حقیقت دارای عملکرد نسبتا ضعیفی بوده و جهت تولید با ظرفیت محدود مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارتی دیگر برای تولید بستنی در ظرفیت و تعداد کم از این نوع دستگاه پرکن استفاده می شود. همچنین سیستم روتاری پنوماتیک به گونه ای است که از تجهیزات بادی تشکیل شده و افت باد موجب کاهش عملکرد آن می شود. بنابراین دستگاه های پرکن روتاری پنوماتیک، انتخاب مناسبی برای استفاده کوتاه مدت بوده و از دوام کمتری نسبت به دستگاه های مکانیکی برخوردار می باشند. از طرفی سیستم پنوماتیک به گونه ای است که جک ها به شکل یک در میان با وقفه حرکت می کنند.

نحوه عملکرد دستگاه های روتاری

نحوه عملکرد دستگاه های پرکن روتاری بستنی در واقع به گونه ای است که ابتدا ظروف خالی توسط اپراتورها وارد نوار نقاله شده و وضعیت آن ها روی دستگاه تنظیم می شود. پس از تنظیم حرکت ظروف با حرکت دستگاه، آن ها به بخش پرکننده هدایت می شوند. سپس سنسورها به صورت خودکار اقدام به پر کردن ظروف خالی کرده و ظروف با مقیاس مشخص توسط نازل ها پر می شوند. در نهایت ظروف پر شده توسط چرخ های نقاله به قسمت بسته بندی هدایت می شوند. از طرفی سرعت دستگاه های پر کننده روتاری بسیار بالا بوده و به منظور پر کردن ۶۰ الی ۶۰۰ ظرف در هر دقیقه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین قطعات پیستون و سیلندر دستگاه به گونه ای است که این امر با بالاترین دقت انجام شده و امکان بروز خطا در آن بسیار پایین می باشد.

انواع دستگاه های روتاری برای بستنی

انواع دستگاه های روتاری برای بستنی

کلام آخر

بنابراین دستگاه پرکن روتاری بستنی یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها در زمینه تولید و بسته بندی بستنی است که در انواع مختلفی تولید می شود. دستگاه های روتاری با سیستم مکانیکی، از سرعت بالاتری نسبت به دستگاه های پنوماتیک برخوردار بوده و جهت تولید بستنی در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی برند ماشین سازی آرش بهترین دستگاه های پرکن روتاری را تولید کرده و به بازار عرضه می کند.

 

محصولات مرتبط:

دستگاه پرکن بستنی لیوانی و مجلسی برگ برنده تولید کننده های بستنی در افزایش فروش

تولید آسان و اصولی بستنی حصیری، با دستگاه پرکن بستنی حصیری گرد

مقالات مرتبط:

دستگاه محبوب پر کن بستنی لیوانی

صفر تا ۱۰۰ دستگاه‌پرکن بستنی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *