بررسی انواع دستگاه بستنی و مدل های آن

بستنی؛ یکی از دسر های بسیار محبوب و خوشمزه در بین مردم کشور های مختلف است که در طعم های مختلف تهیه و به مصرف می رسد. بستنی به چه صورتی تهیه می گردد؟ اینجاست که نقش دستگاه بستنی ساز نمایان می شود. امروزه در تمامی کشور های دنیا انواع مختلفی دستگاه های بستنی ساز تولید شده اند و برای تهیه بستنی در طعم ها و اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

به لطف وجود دستگاه های بستنی ساز، فرایند تهیه بستنی بسیار بهداشتی تر و ساده تر شده است و در زمان کوتاه تری نیز می توان این دسر خوشمزه را تهیه نمود.

دستگاههای بستنی ساز مدل های متفاوت دارد؛ حال این پرسش به وجود می آید که کدام مدل نسبت به بقیه برای تهیه بستنی مناسب تر است؟

بنابراین بهتر گزینه بررسی مدل های مختلف دستگاه بستنی ساز است تا با ویژگی های هرکدام بیشتر آشنا شویم.

بستنی قیفی از پرفروش ترین مدل های بستنی در ایران می باشد

بستنی قیفی از پرفروش ترین مدل های بستنی در ایران می باشد

مدل های مختلف بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز رولی

بستنی رولی یا بهتر است بگوییم بستنی تایلندی که در کشور ما به نام های دیگر شناخته میشود توسط دستگاه بستنی ساز مخصوصی به نام بستنی ساز رولی تهیه می گردد

این نوع بستنی کاملاً طبیعی است و برای تهیه آن از میوه ها و آجیل های تازه استفاده می شود که در همان لحظه تولید بستنی به مواد اولیه افزوده می گردد.

این دستگاه بستنی از سینی مخصوص، کاردک، یخچال و بنماری برای نگهداری بستنی آماده شده، تشکیل شده است.

فرایند کار این دستگاه نیز بسیار ساده بود و برای تهیه یک بستنی خوشمزه کافی است تا مواد اولیه تازه خود را روی صفحه دستگاه ریخته و چند دقیقه صبر نمایید.

مواد اولیه که روی صفحه ریخته شدند پس از چند دقیقه قوام پیدا می کنند، اکنون با کاردک مخصوص دستگاه، بستنی را به صورت رولی در آورده و در ظرف مورد نظر سرو می نماییم.

از قابلیت های دیگر دستگاه بستنی رولی این است که میتوان انواع دیگر بستنی ها مانند اسکوپی، جلاتو و بستنی سنتی نیز تهیه نمود.

دستگاه بستنی ساز قیفی

می توان گفت که بستنی قیفی، پرطرفدارترین مدل بستنی ها در بین تمامی سنین به شمار می رود. برای تهیه بستنی قیفی از مواد اولیه تازه و افزودنی های خاص مانند وانیل، زعفران، کاکائو و… استفاده می شود تا طعم و مزه بستنی را دلنشین تر نماید. به جرات می توان گفت همین طعم ها و افزودنی ها است که موجب محبوبیت ان شده و تفاوت را بین بستنی ها ایجاد می کند. البته که نحوه تولید و ساخت و دستگاه های به کار گرفته شده جهت تهیه آن نیز در نتیجه حاصل شده بسیار موثر هستند.

بستنی قیفی که در نهایت با مخلوط نمودن مواد یاد شده حاصل میگردد داخل نان بستنی مخصوص قرار داده می شود و به مشتری تحویل می گردد.

برای تهیه این بستنی خوشمزه از دستگاه بستنی ساز مناسب آن بهره برده می شود که انواع مختلفی دارد و هرکدام ویژگی های خود را دارند.

تفاوت انواع دستگاه بستنی ساز قیفی در اختلاف بین قدرت کمپرسور، گنجایش مخزن دستگاه، میزان برق مصرفی، سرعت تولید بستنی و نوع کمپرسور دستگاه بستنی ساز نمود پیدا می کند.

دستگاه های با کیفیت، از قدرت کمپرسور بالاتری برخوردار هستند و عمدتاً نیز وارداتی بوده و ساخته کشور آلمان می باشند. نوع و قدرت کمپرسور بر توان، سرعت دستگاه و میزان برقی مصرفی نیز مؤثر است بنابراین برای تهیه دستگاه بستنی ساز قیفی این نکته را به یاد داشته باشید.

دستگاه بستنی ساز قیفی

دستگاه بستنی ساز قیفی

جمع بندی

بستنی به عنوان یک دسر لذیذ و خوشمزه در بین مردم دنیا و به خصوص مردم کشور ایران به شمار می رود و در ایام گرم سال به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

بستنی های قیفی، رولی و اسکوپی از انواع پرطرفدار در بین مردم هستند و معمولاً برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی گزینه ای بسیار عالی به شمار می روند.

برای تهیه این بستنی ها، دستگاه بستنی های ویژه ای توسط شرکت های مختلف تولید شده است تا بتوانند به خوبی پاسخگوی سلایق مختلف مشتریان باشند.

 

مطالب مرتبط

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *