پرکن مایعات غلیظ و رقیق

دستگاه پرکن مایعات وسیله صنعتی است که جهت انتقال مایعات به ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از دستگاه پرکن، علاوه بر افزایش سرعت و بازدهی کار، به رعایت بهداشت نیز کمک شایانی خواهد کرد. اگر در صنایع غذایی فعالیت دارید یا بستنی فروشی داشته و میخواهید با سرعت و دقت بالاتری فعالیت کنید؛ استفاده از دستگاه پرکن بستنی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا  به بررسی انواع مختلف این وسیله صنعتی هوشمند و شیوه تهیه آن بپردازیم.

بستنی، یکی از محبوب ترین خوراکی ها در بین تمامی گروه ها سنی به ویژه کودکان

بستنی، یکی از محبوب ترین خوراکی ها در بین تمامی گروه ها سنی به ویژه کودکان

چند نوع دستگاه پرکن مایعات در صنعت غذا کاربرد دارد؟

مایعات مختلف ويسکوزیته یا گرانروی هاي متفاوتی دارند. ویسکوزیته مایع بیانگر میزان مقاومت آن در برابر شارش یا لغزیدن است. به طور کلی به مایعاتی که ویسکوزیته بیشتر از روغن زیتون داشته باشند غلیظ و به دسته ای که ویسکوزیته کم تر دارند؛ مایعات رقیق می گویند. دستگاه هاي پرکن بر همین اساس به دو نوع پرکن مایعات رقیق و غلیظ تقسیم می شوند.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ چه کاربردی در خطوط تولید و بسته بندی دارد؟

مایعات غلیظ مانند عسل، مربا، کره بادام زمینی، گریس، شیره خرما، نیاز به اعمال تنش یا نیرو بیشتری برای جاری شدن دارند. برای پرکردن ظروف از این دسته مواد، از دستگاه پرکن مایعات غلیظ استفاده می شود. دستگاه پرکن بستنی نیز در این گروه از ماشین آلات صنعتی جای می گیرد. هنگام پرکردن ظروف از مایعات غلیظ، حجم مایع پرشده باید بسیار دقیق باشد. به همین منظور از سیلندر پیستونی برای انتقال این دسته از مواد، استفاده می شود.

دستگاه پرکن بستنی لازمه بستنی فروشی ها با تعداد مشتریان کنندگان فراوان

دستگاه پرکن بستنی لازمه بستنی فروشی ها با تعداد مشتریان کنندگان فراوان

دستگاه پرکن مایعات رقیق، برای انتقال چه مواد غذایی مناسب است؟

مایعاتی مانند آب، دوغ، روغن هاي خوراکی، عطر ها، عرقیات و بعضی از شربت ها دارویی رقیق محسوب می شوند. برای پرکردن ظروف از این مواد، از دستگاه پرکن مایعات رقیق استفاده می شود. این دستگاه با توجه به ویسکوزیته مایعات و نوع عملکرد، در سه نوع پرکن هاي پمپی، ثقلی و سیلندری تولید می شود.

چرا استفاده از دستگاه پرکن خطی در صنایع راندمان کاری را افزایش می دهد؟

دستگاه پرکن خطی، از پرکاربردترین انواع دستگاه پرکن بستنی در صنعت است. علاوه بر بستنی از  این دستگاه، برای پرکردن انواع مایعات غلیظ و رقیق استفاده می شود. مکانیزم کار با این ماشین صنعتی، کاملا اتوماتیک و بدون کوچک ترین نیازی به دخالت دست است. می توان در ابتدا و انتهاي این وسیله، میز انتظار نصب کرد. همچنین دستگاه پرکن خطی این قابلیت را دارد که به دستگاه لیبل زن و دربند متصل شود. در دستگاه پرکن خطی، پرکردن مایعات رقیق مانند آب توسط پمپ و مایعات غلیظ و خمیری شکل مانند بستنی با سیلندر پیستونی شکل صورت می گیرد. تا ۱۰ الی ۱۲ نازل بر روی این وسیله نصب شده و سیستم کنترلی آن پی ال سی می باشد.

دستگاه پرکن بستنی وسیله ای توام با مزیت ها فراوان از جمله رعایت کامل پروتکل ها بهداشتی و افزایش راندمان

دستگاه پرکن بستنی وسیله ای توام با مزیت ها فراوان از جمله رعایت کامل پروتکل ها بهداشتی و افزایش راندمان

دستگاه هاي‌پرکن بستنی روتاری چگونه کار می کنند؟

دستگاه‌پرکن بستنی به شکل روتاری، از مدرن ترین انواع دستگاه پرکن مایعات موجود در بازار می باشد.روتاری به معنا چرخشی است؛ ظروف و بطری هایی که روی سینی این دستگاه قرار گرفته اند نیز به حالت دورانی حرکت می کنند. مزیت استفاده از این دستگاه ها نسبت به نوع خطی، فضای کمی است که اشغال می کنند. هر بار که تمام ظروف از مقدار مشخصی مواد پر شوند؛ ظروف جدیدی به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک، جایگزین خواهند شد. این دستگاه ها به مکانیزم درب گذاری مجهز هستند. تعداد نازل هاي دستگاه روتاری معمولا از ۲ عدد شروع شده و در دستگاه هاي تمام اتوماتیک به ۱۸ عدد نیز می رسد. میزان پرشدن ظروف از ۲۵۰ سی سی تا ۴ لیتر، قابل تغییر می باشد. دستگاه پرکن بستنی نوع روتاری، می تواند از ۶۰ تا ۶۰۰ ظرف بستنی را در هر دقیقه پر کند.

استفاده از دستگاه پرکن‌بستنی چه مزیت هایی دارد؟

اگر زمینه کاری شما تولید و فروش بستنی است اما همچنان بستنی ها را با دست به ظرف منتقل می کنید؛ بهتر است در شیوه کاری خود تجدید نظر کنید. با استفاده از روش قدیمی پرکردن ظروف و قیف بستنی با دست، ترافیک کاری شما بسیار بالا و راندمانتان به شدت پایین خواهد آمد. همچنین بدون دخالت دست، بهداشت کارتان که مسئله بسیار مهمی در جذب مشتریان است. در نتیجه برای بافزایش راندمان کاری و سوددهی بالاتر، به کار گیری انواع مختلف روتاری یا خطی دستگاه پرکن بستنی در محیط کاری‌تان یک انتخاب بسیار هوشمندانه خواهد بود.

بهترین روش انتخاب دستگاه پرکن بستنی با تکنولوژی به روز جهانی

کارخانه هاي متعددی در زمینه تولید دستگاه ها پرکن مایعات غلیظ و رقیق فعالیت دارند. برند ماشین سازی آرش، با ۳۰ سال سابقه کاری درخشان در زمینه تولید ماشین آلات صنایع بستنی، لبنی و دارویی؛ از پیشتازان تولید این دستگاه هوشمند در کشور ایران می باشد.

کلام آخر

بستنی یکی از مواد خوراکی است که مورد پسند تمام سنین می باشد. در نتیجه به علت بالا بودن تقاضا، راندمان کار اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. امروزه در اغلب بستنی فروشی ها استفاده از روش هاي مکانیزه دستگاه پرکن بستنی، جایگزین کار با دست شده است. در کارخانه هاي تولید بستنی نیز، استفاده از به روزترین دستگاه ها باعث افزایش تیراژ محصول می شود. برند ماشین سازی آرش با رزومه ای درخشان در عرصه تولید ماشین آلات بستنی سازی و لبنی، انواع مختلف دستگاه هاي هوشمند و مکانیزه پرکن بستنی را تولید می کند. با بهره گیری از این وسایل هوشمند، بازده کاری خود را به میزان زیادی افزایش دهید.

 

محصولات مرتبط:

بررسی دستگاه پرکن بستنی حصیری

بررسی نکات لازم به هنگام خرید دستگاه پرکن بستنی قیفی

مقالات مرتبط:

از دستگاه پرکن بستنی لیوانی چه می دانید؟

بهترین سازنده دستگاه پرکن مایعات غلیظ: قبل از خرید حتما بخوانید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *