توضیحی راجب انواع دستگاه پرکن لیوانی

دستگاه پرکن لیوانی دستگاهی می باشد که برای پر کردن مایعات درون بطری های مختلف استفاده می شود. ظروف هایی که در این دستگاه ها قرار می گیرند به شکل لیوان هستند تا کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که کدام یک از انواع دستگاه پرکن لیوانی بهتر است؟ تمامی دستگاه های لیوانی ویژگی های خاص خود را دارند و شما براساس نیاز خود می توانید دستگاهی را با ابعاد و اندازه دل خواهتان خریداری کنید. مثلاً اگر شما مایعات غلیظ و رقیق تولید می کنید باید آنها را درون لیوان های مشخص پر کنید و سپس آن را بسته بندی کنید.

 

کاربرد دستگاه پرکن لیوانی

کاربرد دستگاه پرکن لیوانی

ساختار فنی دستگاه پر کن  لیوانی

  • این دستگاه به صورت خطی و روتاری تولید می شود.
  • این دستگاه ها در دو مدل تولید می شوند مدل اول اتوماتیک و مدل دوم تمام اتوماتیک که می توانید بر اساس نیاز خود آن را خریداری کنید.
  • این دستگاه ها معمولا در کارخانه های مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • جنس قطعات این دستگاه از استیل می باشد. انواع دستگاه پرکن لیوانی برای مایعات مختلف استفاده می شود مثلا برای شیر از یک لیوان مخصوص و برای دوغ از لیوانی دیگر استفاده می کنند.

دستگاه های پرکن لیوانی چه کاربردی دارد؟

  • این دستگاه در کارخانه های انواع محصولات لبنی مانند ماست، خامه، دوغ، شیر کاکائو، شیر مدارس و غیره استفاده می شود.
  • در کارخانه های محصولات غذایی که دارای مایعات رقیق می باشند مانند عرقیات گیاهی و آب میوه های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • انواع دستگاه پرکن لیوانی در هر کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت می باشد.

 

انواع دستگاه پرکن لیوانی مایعات غلیظ

برای بسته بندی کردن مایعات غلیظ و مقاومت در برابر جاری شدن آن ها به دستگاه های پرکن لیوانی مخصوص نیاز داریم که قابلیت این را داشته باشند مایعات غلیظ مانند: شیره، عسل، مربا و غیره را به طور مناسب بسته بندی کند. پر کردن مایعات حساسیت بالایی دارد و باید طبق تنظیمات دستگاه پیش بروید، این وسیله با استفاده از وزن خود مایعات را به چرخش در می آورد. انواع دستگاه پرکن لیوانی یکی از کار آمد ترین روش هایی می باشد که با استفاده از آن به سرعت می توانید مواد مورد نیاز خود را بسته بندی کنید. مخزن هایی که در دستگاه های بسته بندی دوغ بکار می رود  از ته نشین شدن مواد جلوگیری می کند.

معایب دستگاه پرکن لیوانی

معایب دستگاه پرکن لیوانی

مزیت های استفاده از دستگاه های پرکن لیوانی

  • تنظیم سرعت تزریق
  • قابلیت استفاده از انواع بطری در تمامی مایعات
  • از مخزن استیل های موجود در این دستگاه برای چرخش مایعات استفاده می کنند.
  • دارای پرکن های پیستونی و قابلیت کشش مایعات می باشد.
  • می تواند انواع محصولات غذایی و موادی دیگر را پر کند. انواع دستگاه پرکن لیوانی به دو شکل می باشد که هر یک از آن ها برای مایعات مختلف بکار می رود.

 

ساختار فنی دستگاه پرکن لیوانی

  • سرعت این دستگاه تغییر می کند و می تواند با توجه به میزان نیاز تنظیم شود. برخی از این دستگاه ها تمام اتوماتیک می باشند که با توجه به نیاز مواد تنظیم می شوند.
  • این دستگاه از ورق استیل و مواد پلیمر و فلزاتی که دارای پوشش صنعتی می باشد ساخته شده است.
  • تنظیم سطح مایع درون بطری، که در دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با یک دیگر متفاوت می باشد. انواع دستگاه پرکن لیوانی در اندازه های مختلف نیز وجود دارد. در دستگاه های اتوماتیک به صورت خودکار این عمل انجام می شود اما در دستگاه های غیر اتوماتیک باید خودتان با استفاده از دکمه های روی صفحه دستگاه آن را تنظیم کنید.

 

سخن پایانی

برای پر کردن مایعات درون بطری نیاز به دستگاهی می باشد که بتواند در کم ترین زمان هر گونه مایعاتی را به درون بطری وارد کند در این حالت می توان به دستگاه پرکن لیوانی اشاره کرد که ویژگی های زیادی دارد و می تواند در کمترین زمان ممکن مایعات را به درون بطری های مخصوص وارد کند. انواع دستگاه پرکن لیوانی را می توانید از سایت هایی خریداری کنید که معتبر می باشد.

 

مقالات مرتبط:

عملکرد اصلی دستگاه بستنی حصیری به چه صورت می باشد؟

هرآنچه درمورد دستگاه پرکن بستنی باید بدانید

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *