هرآنچه درمورد دستگاه پرکن بستنی باید بدانید

بستنی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین خوراکی‌های جهان است. فرقی نمی‌کند در چه فصلی باشید، یک بستنی خوشمزه حتی در فصول سرد هم می‌تواند دل‌چسب باشد. اما آنچه یک بستنی را دل‌چسب‌تر می‌کند، قطعاً نحوه تهیه آن و همچنین بسته‌بندی مناسب آن است. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تهیه بستنی‌های کارخانه‌ای، قرار دادن مایع بستنی در لیوان‌ها، ظروف، نان، بیسکوییت و موارد مختلف است. این عمل با استفاده از دستگاه‌های پرکن بستنی صورت می‌گیرد. این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی هستند و بسته به نوع بستنی مورد نظر، مدل‌های متفاوتی دارند. شرکت ماشین‌سازی آرش یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این دستگاه‌ها می‌باشد. طبیعتاً فرم و شکل بستنی‌ها در دل‌چسب بودن و جذب طرفدار تأثیر بسیاری دارد. لذا در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به دستگاه‌های پرکن بستنی و انواع آنها. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

بستنی‌ها خوراکی‌های پرطرفداری هستند.بستنی‌ها خوراکی‌های پرطرفداری هستند.

دستگاه پرکن بستنی چیست؟

به طور کلی، دستگاه‌های پرکن به منظور پر کردن حجم مشخصی از محصولات مختلف در ظروف و یا مواد مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها به صورت اتوماتیک کار کرده و سرعت تولید محصولات را بالاتر برده و همچنین به دلیل بهداشتی و اصولی بودن بسته بندی، باعث جلب اعتماد مشتری می شوند. دستگاه‌های پرکن بستنی شرکت ماشین سازی آرش، نه تنها برای پرکردن ظروف از بستنی، بلکه برای دیگر موادی چون مربا، عسل، سمنو، شکلات و غیره نیز کاربرد دارند. این دستگاه ها دقت بالایی داشته و تمامی ظروف را به مقدار حجم مشخص شده توسط کاربر پر می‌کنند و برای کارخانه‌های تولید بستنی، گزینه بسیار مناسب و البته الزامی هستند. البته باید در نظر داشت که این دستگاه ها طبق تقاضا و با توجه به مشخصات و کاربرد مورد نظر شخص خریدار تولید می شوند.

همچنین می‌توانید تعداد نازل‌های آنها را با توجه به حجم تولیدی خود سفارش دهید. نازل‌های دستگاه‌های پرکن بستنی، در واقع همان قسمتی از دستگاه هستند که مواد مورد نظر را به داخل ظرف می‌ریزند. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

با انواع دستگاه‌های پرکن بستنی آشنا شوید

– دستگاه‌های پرکن بستنی خطی

این دستگاه ها می‌توانند بیش از یک نازل داشته باشند. از این نوع پرکن ها می‌توان برای تولید بستنی در حجم زیاد استفاده کرد و همچنین خطای بسیار کمی دارند. نحوه کار این مدل پرکن ها به این شکل است که ابتدا مواد بستنی در داخل مخزن وارد و نگهداری می شوند. سپس ظروف مورد نظر بر روی دستگاه نقاله قرار می‌گیرند و زمانی که هر ظرف به زیر شیر نازل برسد، متوقف می شوند. پس از پر شدن ظرف، نقاله حرکت کرده و ظروف بعدی در زیر شیر دستگاه پرکن بستنی قرار می‌گیرند. از آنجایی که حرکت ظروف برای پر شدن به صورت خطی صورت می‌گیرد، به این مدل دستگاه ها پرکن خطی می‌گویند. دستگاه‌های پرکن خطی شرکت ماشین سازی آرش، قابلیت پرکردن ۵۰۰۰ ظرف در ساعت را نیز دارند.

 

دستگاه‌های پرکن بستنی دارای انواع مختلفی هستند.دستگاه‌های پرکن بستنی دارای انواع مختلفی هستند.

–  دستگاه‌های پرکن‌بستنی روتاری

این مدل دستگاه ها نیز مانند مدل قبل، خطای پایینی داشته و قادر به پرکردن ظروف در حجم بالا هستند. تفاوت این مدل با مدل خطی در فضای اشغال شده است که برای مدل روتاری کمتر می‌باشد و همچنین تعداد نازل‌های آن نیز بیشتر از دو عدد هستند. شیوه کار این مدل به این شکل است که ظروف در یک سینی دوار قرار گرفته و با چرخش سینی، ظروف زیر شیر دستگاه پرکن بستنی قرار می‌گیرند. علت نام‌گذاری این مدل نیز همین حرکت چرخشی سینی آن است.

دستگاه‌های پرکن بستنی در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.دستگاه‌های پرکن بستنی در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

انواع مختلف بستنی از گذشته تا به کنون طرفداران بسیار زیادی داشته‌اند. با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، انتظار افراد و استانداردهای آنها برای انتخاب بستنی مناسب نیز تغییر یافته است. به همین منظور برای بخش‌های مختلف تولید بستنی، دستگاه‌های مختلفی تولید شده‌اند که یکی از آنها دستگاه پرکن بستنی است، که در بالا به طور کامل درمورد آن صحبت کردیم. این دستگاه ها خطای پر کردن ظروف را کاهش داده و باعث می شوند تا بستنی‌ها به شکل بهداشتی‌تری بسته بندی شوند. در صورتی که قصد خرید این دستگاه ها را، متناسب با کاربرد مورد نظرتان دارید، می‌توانید به وب‌سایت شرکت ماشین سازی آرش مراجعه کنید.

مقالات مرتبط:

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی چگونه به ایران وارد شد؟

بهترین مدل های دستگاه بستنی ساز

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *