بررسی دستگاه شیر سرد کن

 دستگاه شیر سرد کن، دستگاهی کاربردی و مهم در صنایع بستنی سازی و تولید فراورده های لبنی است که ابتدا دمای شیر را تا ۴ درجه کاهش داده و سپس دمای شیر را به صفر درجه نیز می رساند. این دستگاه از قدرت موتور بالایی به منظور سرد کردن سریع شیر، برخوردار است.

بررسی جامع دستگاه شیر سرد کن

شیر به عنوان یکی از مهم ترین مواد در کارخانه های غذایی نظیر تولید انواع لبنیات و بستنی شناخته می شود که نگهداری حجم بالایی از شیر در این کارخانه ها نیاز به تجهیزات ویژه ای دارد. دستگاه های شیر سرد کن از جمله تجهیزات مهمی به حساب می آیند که مکانیزم عملکرد اتوماتیک، دمای شیر را تا ۴ الی صفر درجه کاهش می دهند و از فاسد شدن و خرابی شیر جلوگیری می کنند. مدت زمان نگهداری شیر در این دستگاه حداکثر ۷۲ ساعت است و پس از آن باید شیر را برای تولید فراورده های لبنی به بخش های دیگر منتقل نمود.

بستنی قیفی

بستنی قیفی

مزایای دستگاه های شیر سرد کن

از جمله دلایلی که موجب محبوبیت دستگاه شیر سرد کن در کارخانه های بستنی سازی و لبنی شده، مزایای چشمگیر این دستگاه در کنار طول عمر بالا و قیمت مناسب آن عنوان شده است. این دستگاه از استنلس استیل ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. از این جهت پس از تخلیه شیر ها می توان به راحتی و بدون نگرانی از زنگ زدگی، دستگاه را شست و شو داد. استفاده از عایق دمایی مناسب، از اتلاف هوای سرد درون دستگاه جلوگیری می کند.

قطعات این دستگاه کاملا در دسترس هستند و در صورت خرابی، به راحتی می توان آن ها را تعمیر نمود. از دیگر مزیت های این دستگاه را می توان وجود یک همزن درون آن دانست که با هم زدن شیر، پخش دمای سرد در تمام حجم شیر را میسر می سازد. راندمان بالا، بهره گیری از ترموستات دیجیتالی به منظور کنترل دما و … از دیگر مزیت های انحصاری دستگاه های شیر سرد کن خواهد بود.

انواع دستگاه های مخصوص سرد کردن شیر

دستگاه شیر سرد کن بر اساس حجم و تعداد مخزن به انواع مختلفی تقسیم می شود. اصولا شیر سرد کن ها دارای یک یا دو مخزن هستند که عملکرد آن ها کاملا یکسان است. اما دستگاه های شیر سرد کن دارای دو مخزن، برای کارخانه های صنعتی بزرگ کاربردی تر خواهد بود. زیرا که شیر سرد کن های دو مخزن امکان نگهداری از شیر دو دام متفاوت را فراهم می کنند و همچنین می توان از یک مخزن آن برای نگهداری دوغ نیز استفاده کرد.

با این حال شیر سرد کن های تک مخزن قیمت مناسب تری دارند و در صورتی که تنها از یک نوع شیر استفاده می کنید، بهتر است از این نوع شیر سرد کن استفاده نمایید. این دستگاه ها همچنین دارای مخازن با حجم متفاوت هستند که حداقل لیتراژ برای آن ها ۱۰۰ لیتر و حداکثر آن یک تن عنوان شده است.

لوازم تولید بستنی

لوازم تولید بستنی

خریداری انواع دستگاه های شیر سرد‌‌کن

با توجه به تنوع گسترده برند های شیر سرد‌کن، ممکن است که در هنگام خریداری دچار سردرگمی شوید. از این جهت به منظور برقراری ارتباط و بهره مندی از مشاوره های کارشناسان مربوطه برای خرید بهترین نوع و مدل دستگاه شیر سرد کن متناسب با حجم فعالیت های خود، می توانید با مشاورین فروش شرکت ماشین سازی آرش در تماس باشید. ماشین سازی آرش با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع تجهیزات بستنی سازی، ارائه دهنده باکیفیت ترین دستگاه های شیر سرد‌کن در ایران است.

نتیجه گیری

از مهم ترین تجهیزاتی که در کارخانه ها و صنایع غذایی به چشم می خورد، دستگاه شیر‌سرد کن است. این دستگاه راندمان بالایی در سرد نگه داشتن حجم بالایی از شیر و دوغ دارد و به صورت تک مخزن و دو مخزن و همچنین با میزان حجم متفاوت به فروش می رسد. خریداری این دستگاه با توجه به عمر مفید بالا و کیفیت بالای قطعات آن، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *