ترکیب مواد سازنده بستنی به صورت یکدست با میکسر استیل

میکسر استیل یکی از دستگاه ‌هایی می باشد که در فرآیند تولید بسیاری از صنایع کاربرد دارد. کارایی آن برای قسمت هایی می باشد که می ‌خواهند مواد را به طور کامل شکسته و با دیگر مخلوط نمایند. باید دستگاه از نظر کیفیت قابل اعتماد بوده و از متریال های درجه یک ساخته شده باشد. میکسر های تولیدی شرکت ما کاملاً مطابق با استاندارد های موجود ساخته شده و می تواند نیاز های شما را به بهترین شکل پاسخ دهد.

کیفیت این محصول از آن جهت مهم است که باید در برابر خوردگی مقاوم بوده و از سطح اصطحکاک قابل توجهی برخوردار باشد. نکات مهم دیگر در انتخاب یک میکسر مربوط به تیغه و الکتروموتور و گیربکس آن می‌باشد که باید کاملاً با قدرت طراحی شده باشند. این میکسر های صنعتی بیشتر برای تولیدکنندگانی کاربرد دارند که می‌خواهند به ترکیب و شکستن و همگن کردن مواد بپردازند. در واقع عملکرد آن به این صورت است که مواد را با هم مخلوط کرده و از آن ها یک ماده واحد بسازند.

میکسر صنعتی چیست

میکسر صنعتی چیست

ویژگی های یک میکسر استیل

در واقع این دستگاه ها می توانند هر ماده مایع و یا جامدی را باهم ترکیب کرده و به یک مخلوط واحد تبدیل نمایند. این دستگاه دارای یک مخزن اصلی می باشد که با تیغه و یا بیلچه موادی که در آن ریخته می‌شود را مخلوط می نماید. باید ببینید که این دستگاه را دقیقا برای مخلوط کردن چه موادی می خواهید به کار ببرید چرا که با توجه به نوع مواد باید دستگاه دارای یک پارویی پهن و یا یک تیغه تیز باشد. یعنی تیغه های دستگاه را با توجه به انواع مواد مختلفی که قرار است مخلوط نماید طراحی و تولید می نمایند. میکسر ها را اکثراً از جنس فولاد یا همان استیل ضد زنگ می سازند که کاملا مطابق با اصول بهداشتی بوده و در برابر خوردگی مقاوم باشند البته از ترکیب آهن و یا تیتانیوم نیز در ساخت این مخزن استفاده می‌نمایند.

 

در چه صنایعی از میکسر استیل استفاده می‌شود؟

معمولاً از این مخازن در صنایع تولید خودرو، تولید خمیر برای درست کردن کاغذ، صنایع شیمیایی، کشاورزی، دارویی، بهداشتی و آرایشی، تصفیه آب بهره می برند. در واقع از این میکسر در این صنایع برای تولید محصولاتی مانند خمیر دندان، فرآورده های نفتی، شامپو، لوسیون، پماد، شربت، مواد شیمیایی خشک و مرطوب، سیلیکون، پلی اورتان، بیودیزل و سیمان استفاده می کنند. از آن جایی که حجم تولید محصولات بسیار بالا می باشد صنایع مربوطه باید از این میکسر ها که دارای تیغه های بسیار بزرگی هستند بهره ببرند.

انواع میکسر استیل

میکسر های صنعتی پارویی

به این دستگاه ریبون بلندر پارویی نیز گفته می شود که دارای پاروی بزرگی بوده و حول محور افقی چرخیده و می‌تواند مواد را در حجم بسیار بالایی با یکدیگر میکس نماید.

نحوه عملکرد میکسر استیل

نحوه عملکرد میکسر استیل

میکسر صنعتی ساکن

معمولا در طراحی و ساخت این مدل از تیغه های نازک و صاف و نواری شکل استفاده می کنند. به این دلیل به آن میکسر ساکن می گویند که برخی از اجزای این دستگاه بدون حرکت هستند. موادی که در این میکسر با یکدیگر همگن می شوند با سرعت و قدرت بسیار زیادی با یکدیگر میکس شده به همین دلیل پرطرفدارترین نوع میکسر می باشد. این میکسر از آنجایی که ایستایی می باشد به راحتی می ‌توان آن را نظافت کرد.

میکسر استیل برشی بالا

این میکسر با سرعت بسیار بالایی کار کرده و به همین دلیل برای همگن سازی انواع مواد مایع و جامد مورد استفاده قرار می گیرد. به راحتی می ‌تواند امولسیون سازی، کاهش اندازه ذرات و تجزیه پراکنده سازی آنها را انجام دهد.

میکسر استیل صنعتی

میکسر استیل صنعتی

میکسر صنعتی درام

این مدل برای ترکیب موادی با گرانروی متوسط و یا کم مثل سیمان و یا چسب طراحی شده است. دارای یک محفظه استوانه ای شکل می باشد که چرخش آن باعث مخلوط شدن مواد شده و میتواند ذرات مواد را با اندازه های متفاوت با یکدیگر مخلوط کنند.

میکسر مایعات

این میکسر را برای ترکیب کردن موادی مانند مایعات که دارای ویسکوزیته پایین هستند طراحی کرده اند. هدف اصلی از استفاده این میکسر برای تسریع و بالا بردن کیفیت در فرآیند تولید مایعات می باشد. ولی از آن نمی‌توان برای ترکیب کردن مایعات سخت و چسبناک استفاده کرد.

 

 مقالات مرتبط:

دستگاه میکسر استنلس استیل، بهترین انتخاب برای صنعت های مختلف

با کمک مخزن تک جداره استیل خوراکی خوش طعمی میل کنید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *