تأثیر مستقیم کیفیت مخازن استیل صنایع غذایی در کیفیت محصولات

با توجه به حساسیت های مربوط به مواد اولیه و امکان فساد پذیری بالا در صنایع تولید و فراوری مواد غذایی عامل بهداشت و ماشین آلات مورد استفاده در این صنایع نقش بسیار مؤثری را در تعیین کیفیت محصولات تولید شده ایفا می کنند. در این میان یکی از مواردی که شاید میزان تأثیر آن چندان به چشم نیاید مخازن استیل صنایع غذایی هستند. این مخازن با مکانیسم ساده ای که دارند اغلب مورد غفلت تولید کننده ها قرار می گیرند در حالی که اگر بخواهیم واقع بینانه به نقش مخازن استیل در صنایع تولید مواد غذایی و فراوری محصولات لبنی و روغنی نگاه کنیم، در می یابیم که پررنگ ترین نقش را در پروسه تولید همین مخازن استیل ایفا می کنند. از آن ها برای انباشتن و نگهداری، انجام پروسس و فرایند های تولیدی و همچنین انتقال محصولات استفاده می شود.

 کاربرد فراوان مخازن استیل صنایع غذایی

کاربرد فراوان مخازن استیل صنایع غذایی

 

اگر در صنایع تولید و فراوری محصولات غذایی، لبنی و روغنی فعالیت دارید باید این نکته را بدانید که با توجه به شرایط رقابتی شدید در این حوزه اقتصادی توجه به همین نکات ریز است که می تواند عامل تمایز شما با سایر تولیدکنندگان باشد. در صنایع مذکور مواد اولیه و محصولات بیشترین زمان تماس را با مخازن استیل در صنعت غذایی دارند و همین عامل، مبَیِن نقش پررنگ این تجهیزات صنعتی است.

چرا از مخازن استیل در صنایع تولید و فراوری محصولات غذایی، لبنی و روغنی استفاده می شود؟

فلز استنلس استیل ویژگی های خاصی را ارائه می کند که آن را از هر لحاظ تبدیل به بهترین آلیاژ برای ساخت انواع ماشین آلات فراوری غذایی می نماید.

مقاومت در برابر خورندگی

در میان سایر فلز های رایج برای ساخت ماشین آلات صنعتی آلیاژ استنلس استیل SST304 و SST316 کمترین میزان خورندگی و پایین ترین درصد واکنش پذیری را دارد. مخازن استیل صنایع غذایی به نسبت سایر تانک هایی که با آلیاژ های فلزی رایج مانند ورق های سیاه فولاد معمولی ST-37 یا ST-52 ساخته می شوند پایداری بیشتری از خود نشان داده و ماندگاری بسیار بالاتری دارند.

تأثیر مستقیم کیفیت مخازن استیل صنایع غذایی روی میزان کیفیت محصولات تولید شده

تأثیر مستقیم کیفیت مخازن استیل روی میزان کیفیت محصولات تولید شده

 

مقاومت در برابر افزایش بار میکروبی

مواد اولیه رایج در صنایع غذایی اغلب بسیار واکنش پذیر و حساس به فساد هستند به نحوی که کمترین میزان اختلالات شیمیایی حتی اگر منجر به فساد نشود، تغییررنگ، بو یا مزه را به همراه دارد. مخازن استیل علاوه بر اینکه خودشان پایداری قابل قبولی دارند نسبت به افزایش بار میکروبی نیز مقاومت بسیار ایده آلی از خود نشان می دهند که این مورد (خطر افزایش بار میکروبی) نیز بسیار مورد توجه تولید کنندگان قرار دارد.

انعطاف پذیری بالا و قابلیت های تنوع در ساخت مخازن استیل

گستردگی صنایع تولید و فراوری محصولات غذایی، لبنی و روغنی نیاز های متفاوتی را پیش روی صنعتگران می گذارد. مخازن استیل صنایع غذایی این امکان را در اختیار تولید کنندگان قرار می دهند تا بتوان آن ها را در ابعاد و اشکال گوناگون و برای کاربرد های متنوع تولید کرد. این مخازن را می توان با اشکال هندسی متفاوت اعم از استوانه، هرم، مخروط، کره، مکعب و غیره طراحی و پیکربندی کرد. همچنین امکان نصب متعلقات مورد نیاز تولیدکنندگان روی آن ها به سادگی میسر می شود. به علاوه، ویژگی های منحصر به فرد این آلیاژ فلزی، مخازن استیل را نسبت به رنگ آمیزی و عایق کاری (در برابر مواد خورنده) کاملاً بی نیاز می کند.

مخازن استیل صنایع غذایی در برابر فسادپذیری بسیار مقاوم هستند

مخازن استیل در برابر فسادپذیری بسیار مقاوم هستند

 

هزینه های نگهداری پایین تر

با توجه به ماندگاری بالای مخازن استیل احتمال بروز اختلال در عملکرد و ساختار آن ها بسیار کاهش می یابد و حتی در صورت بروز چنین مواردی تعمیرات مجدد آن ها به علت سبکی و امکان جا به جایی ساده تر، غالباً راحت انجام می شود. مجموع این عوامل سبب می شود مخازن استیل صنایع غذایی هزینه نگهداری بسیار پایین تری نسبت به سایر آلیاژ ها داشته باشند.

ماشین کاری آرش تولیدکننده انواع مخازن استیل صنایع غذایی

همان ‌طور که گفته شد مخازن استیل تنوع بسیار بالایی دارند، این تنوع علاوه بر ویژگی های ظاهری در مشخصات کاربردی مخازن هم مشهود است. گروه صنعتی ماشین سازی آرش با بهره گیری از کادر متخصص و تجربه همکاری با صنایع مختلف انواع مخازن استیل صنایع غذایی را باکیفیت بسیار بالا تولید می نماید.

  • مخزن استیل تک جداره (تانک های نگهداری)
  • مخزن استیل دوجداره (تانک های ایزوله)
  • مخزن استیل سه جداره (تانک های پروسس)
  • مخزن استیل حمل فراورده های غذایی و لبنی
  • ایزو تانک استیل
  • رآکتور استیل
  • مخزن استیل اسپتیک برای فراوری محصولات غذایی استریل

موارد بالا اغلب نمونه های رایج مخازن استیل صنایع غذایی هستند، اما گروه صنعتی ماشین سازی آرش علاوه بر موارد مذکور ساخت برخی مخازن استیل خاص با توجه به نیاز های کاربری صنعتگران گرامی را هم انجام می دهد.

 

 

مقالات مرتبط:

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی چگونه به ایران وارد شد؟

با خط کامل تولید بستنی آشنا شوید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *