فریزر درایر صنعتی چگونه کار می کند؟

به صورت چرخشی مواد را خشک می کند که همین امر باعث می شود تا مواد به صورت یک دست خشک شوند

نگهداری طولانی مدت غذا مخصوصاً در رستوران های بزرگ یکی از دغدغه هایی است که بشر با آن رو به رو  است.  برای این کار بسیاری از افراد با خشک کردن مواد غذایی سعی بر این دارند که بتوانند مدت بیشتری غذا را نگهداری کنند. فریزر درایر صنعتی یکی از دستگاه هایی است که می توان با آن، رطوبت غذا را کاهش دهد و باعث افزایش طول عمر مواد غذایی می شود. یکی دیگر از کارهایی که دستگاه فریزر درایر صنعتی می کند؛ این است که شما نمی تواند همیشه همه مواد غذایی را با خود حمل کنید. با این دستگاه می توانید وزن غذا را کمتر کنید. اگر شما بخواهید به مسافرت بروید یا حتی به قاره های دوری مهاجرت کنید؛ لازم دارید تا یک سری مواد غذایی خشک داشته باشید. با فریزر درایر صنعتی می توانید به راحتی این کار را کنید.

عملکرد فریزر درایر صنعتی

نحوه عملکرد فریزر درایر به این گونه است که ابتدا مواد غذایی را منجمد می کند. سپس با کاهش حرارت و فشار، هر چه آبی که در مواد غذایی وجود دارد را، تصعید می کند. تصعید عملی است که مستقیماً آب را به بخار تبدیل می کند. فریزر درایر صنعتی به خاطر استفاده از دمای پایین، مواد غذایی را می تواند با کیفیت بالا نگهداری کند. بیشترین استفاده از آن برای صنایع غذایی است. به طور کلی با اهداف زیر از فریزر درایر صنعتی استفاده می شود.

  1. حفظ مواد و جلوگیری از فاسد شدن

  2. افزایش طول عمر مواد غذایی

  3. انتقال و جا به جایی بسیار آسان مواد غذایی

با این دستگاه می توانید وزن غذا را کمتر کنیدبا این دستگاه می توانید وزن غذا را کمتر کنید

مزیت استفاده از فریزر درایر صنعتی

بهترین دستگاه برای نگهداری مواد غذایی است. همچنین می تواند کیفیت را به خوبی حفظ نماید. بدین معنا که بو، ظاهر غذا و مواد با روش خشک کردن بهتر باقی می مانند. به طور کلی در زیر انواع مزیت را بررسی می نماییم.

افزایش طول عمر مواد غذایی با فریزر درایر صنعتی

دمای پایین در دستگاه فریزر درایر صنعتی می تواند غذا را در طی زمان طولی نگهداری کند. همچنین با فرایند تصعید، عمر مواد افزایش پیدا می کند. در صورت خشک کردن و دسته بندی صحیح و نگهداری در یک شرایط ایده آل، مواد غذایی تا ۱۵ سال  بدون استفاده از مواد نگهدارنده قابل استفاده می ماند.

اضافه کردن دوباره رطوبت به مواد غذایی

اگر مواد غذایی که در فریزر خشک کرده اید، دوباره نتواند رطوبت جذب کند کیفیت پایینی پیدا خواهد کرد. به دلیل وجود ساختار متخلخل فریزر درایر صنعتی امکان بازجذب آب وجود دارد. این موضوع باعث می شود استفاده از چنین دستگاهی در صنایع غذایی به صرفه باشد. همچنین وقتی کیفیت حفظ شود باعث می شود تا ظاهر آن نیز به خوبی باقی بماند. رنگ ها نیز به خوبی همان شکلی که در اول بوده اند، باقی می مانند.

وجود ساختار متخلخل فریزر درایر صنعتی امکان بازجذب آب وجود داردوجود ساختار متخلخل فریزر درایر صنعتی امکان بازجذب آب وجود دارد

معرفی انواع فریزر درایرصنعتی

فریزرها به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی می شوند. این تقسیم بندی بر اساس نوع و نحوه عملکرد آن است که در زیر آنها را بررسی می کنیم.

  • فریزر منیفولد:

از این دستگاه بیشتر در آزمایشگاه ها استفاده می شود. به صورت چرخشی مواد را خشک می کند که همین امر باعث می شود تا مواد به صورت یک دست خشک شوند.

  • خشک کن انجمادی چرخشی:

این مدل از دستگاه فریزر درایر صنعتی دارای مخزن های استوانه ای است. همچنین این دستگاه نیز به خاطر چرخشی تمام مواد را به صورت همزمان خشک می کند.

  • فریزر درایر سینی دار:

این دستگاه مواد را با کمترین درصد رطوبت به شما تحویل می دهد. این دستگاه دارای سینی است و در دو مرحله فرآیند را انجام می دهد. این مدل از منیفولد بزرگتر است و برای خشک کردن مواد غذایی که طیف گسترده تری دارند، مناسب است.

اجزای فریزر درایرصنعتی

تمامی فریزرها بنا به هر مدلی که باشند دارای دو بخش اصلی هستند. یک بخش آن سیستم خلاء است تا فشار گاز را کاهش دهد. همچنین در این بخش یک کندانسور وجود دارد تا بتواند رطوبت را توسط عمل چگالش نیز نگه دارد. فرآیند خشک کردن در هر دستگاهی متفاوت است. به همین دلیل بخش دیگر آن مربوط به خشک کردن مواد غذایی است که در همه مدل ها یکسان است. اما نحوه انجام آن، متفاوت است.

مقالات مرتبط:

انواع فریزر درایر چگونه است؟

نگاهی به خط تولید بستنی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *