نحوه عملکرد دستگاه پرکن صنعتی مایعات+ انواع دستگاه پرکن مایعات و ویژگی ها

با دستگاه پرکن صنعتی مایعات آشنا شوید

دستگاه پرکن صنعتی مایعات یا دستگاه پرکن تایمری برای پر کردن مایعات خیلی غلیظ توسط ویسکوزیته بالا مورد استفاده قرار می گیرد. همچون روغن های شیمیایی، مربا، عسل، وازلین، مایع، ظرفشویی، باکس  خامه، شکلات و رنگ های پلیمری که در ظرف های پلاستیکی، شیشه ای یا فلزی به کار برده می ‌شود. استفاده از روش پمپاژ کردن باعث می شود که دستگاه کند کار کند و دقت آن پایین ‌تر بیاید. در حالی که مکانیسم پر کردن دستگاه پرکن صنعتی مایعات از طریق پیستون ها انجام می شود که در نهایت باعث افزایش دقت و سرعت پر کردن محصولات می ‌شود این دستگاه‌ ها در نمونه ‌های مختلفی عرضه می ‌شوند، مثل تمام اتومات، نیمه اتومات و دستی قابل شمارش که در مدل نیمه اتومات به اپراتور نیاز داریم در حالی که در تمام اتومات نیازی به اپراتور نداریم.

قیمت دستگاه پرکن مایعاتقیمت دستگاه پرکن مایعات

نحوه عملکرد دستگاه‌پرکن صنعتی مایعات

در ابتدا باید گفت که نحوه پر کردن هر مایع متفاوت است که نحوه عملکرد این دستگاه توسط پیستون کنترل می شود و سپس حجم مواد را درون پیستون با ظرف مناسبی قرار می دهد تا پر شود. مکانیسم روان کردن از طریق سیلندر صورت می ‌گیرد که در نهایت باعث آسانی حرکت می شود. البته اغلب برای روان کردن مواد آن را گرم می ‌کنند و سپس این عمل را انجام می‌ دهند. پس از پر شدن ظرف ها از طریق نوار انتقال به سمت مراحل بعدی یعنی بسته بندی می رود. در دستگاه پرکن صنعتی مایعات امکان تعبیه کردن دربند روی دستگاه وجود دارد.

کاربرد دستگاه پرکن مایعاتکاربرد دستگاه پرکن مایعات

انواع دستگاه پرکن مایعات

 یکی از مهمترین نیاز ها در خط تولید برای بسته بندی و ریختن مایعات در ظرف و ظرف ها استفاده از دستگاه پرکن می باشد که علاوه بر برخورداری از دقت و سرعت بالا به راحتی و در کمترین زمان این کار را انجام می دهد. استفاده از دستگاه پرکن صنعتی مایعات باعث افزایش کمک به بسته بندی و انجام آن با دقت می شود. مایعات برای اینکه در ظروف ریخته شوند نیاز به یک روشی دارند تا بتوانند به دقت و سرعت عمل بالا و همچنین بدون هیچ دردسری این کار را انجام دهند. به همین دلیل با استفاده از این دستگاه ها می توان نیاز را برطرف کرد‌.

 این دستگاه ها دو نوع بسته بندی را انجام می دهند؛

  1. پر کردن مایعات غلیظ
  2. پر کردن مایعات رقیق

دستگاه پرکن صنعتی مایعات غلیظ چیست؟

این دستگاه نوعی از ماشین آلات پرکن محسوب می شود که از آن به جهت پر کردن و انتقال مایعات غلیظ یا حتی برخی مایعات ویسکوزیته بالا که در برابر جاری شدن مقاومت زیادی دارند، استفاده می شود. اسم این دستگاه شما را به یاد مواد غلیظ، همچون روغن می ‌اندازد، در واقع برای مایعاتی که چگالی بالایی دارند یا اصطلاحا غلظت آنها بالا است از دستگاه پرکن غلیظ استفاده می کنند که با نمونه رقیق دارای تفاوت هایی می باشد که آن هم عدم استفاده در نیروی جاذبه برای پرکردن است. از انواع دستگاه پر کن غلیظ می توان به ژله خوراکی و غیره اشاره کرد.

مزایای دستگاه پرکن مایعاتمزایای دستگاه پرکن مایعات

ویژگی دستگاه پرکن صنعتی مایعات

این دستگاه دارای ویژگی هایی است که می توان گفت آن را از سایر تجهیزات جدا می کند این ویژگی ها شامل موارد زیر است؛

  • ایجاد یک وضعیت بهداشتی در هنگام بسته بندی
  • پر کردن و در گذاری توسط یک دستگاه جداگانه
  • عدم نیاز به تعویض، کنترل و باز کردن قطعات دستگاه برای پر کردن چندین ظرف

مشخصات فنی دستگاه پرکن صنعتی مایعات

  • در این دستگاه پیستون مکانیزم موتور دستگاه، مناسب برای محصولات دارویی شوینده های بهداشتی است.
  • در صورتی که فشار غیر مجاز وارد شود، ابتدا اخطار می دهد و سپس فعالیت خود را متوقف می کند.
  • برای محصولات غلیظ و رقیق مناسب است.
  • سیلندر با قابلیت پر کردن محصول در این دستگاه وجود دارد.
  • سیلندر ها می ‌توانند محصولات را در حجم های مختلف پر کنند، مثلاً از تولید ۲ لیتری تا ۴ لیتر برای خط ۴ لیتری و از ۵۰۰ سی سی تا یک لیتر برای خط ۱ لیتری
  • دارای نمایشگر سطح مخزن و شارژ خودکار و دارای ۱۸۰ لیتری

سخن پایانی

 در هر کارخانه بسته بندی مایعات به وسیله ای نیاز است که این کار را با کمال بهداشت، دقت و سرعت انجام دهد که می توان برای انجام این کار از دستگاه هایی، همچون دستگاه پرکن صنعتی استفاده کرد که علاوه بر راحتی استفاده، با دقت و به سرعت این کار را انجام می ‌دهد.

 

مقالات مرتبط:

قیمت دستگاه پرکن ماست

بررسی انواع دستگاه بستنی و مدل های آن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *