پرکردن سریع تر بستنی ها با دستگاه

پرکردن سریع تر بستنی ها با دستگاه پرکن چهارنازله

فرایند تولید بستنی از جمله فرایند هایی است که در صورت استفاده از دستگاه های به روز و با کیفیت در آن در راندمان کاری و بازده کارخانه بسیار موثر خواهد بود. در فرایند تولید بستنی از دستگاه های مختلفی همچون دستگاه پرکن چهارنازله استفاده می شود تا در زمان کم تری، تعداد بیشتری بستنی تولید شود. مخازن بستنی، دتسگاه بار سفت کن و … از جمله دستگاه هایی هستند که مدت زمان بسیاری است در صنعت بستنی مورد استفاده قرار می گیرند.

پیشرفت تکنولوژی بر این دستگاه ها نیز اثر داشته و سبب به روز شدن آن ها شده است و روز به روز نیز پیشرفته تر می شوند و نقش انسان در فرایند تولید کم تر می گردد. در گذشته تقریبا به جز مرحله پر کردن بستنی ها، تمامی مراحل توسط دستگاه بستنی انجام می شدند و پس از سپری شدن مرحله پایانی به دست مشتریان می رسیدند. پر کردن بستنی ها به صورت دستی دو عیب بزرگ داشت؛ یکی اینکه بسیار زمان بر بود و محصولات دیر تر به فروش می رسیدند، دوم اینکه نکات بهداشتی کم تر رعایت می شد این مورد نیز از نظر بهداشتی مورد پسند نبود. بنابراین مهندسین به فکر حل این مشکل افتادند و اینجا بود دستگاه های پرکن پا به عرصه وجود گذاشتند و در انواع مختلف تولید شدند. دستگاه پرکن چهارنازله یکی از انواع این دستگاه ها می باشد.

پرکردن سریع تر بستنی ها با دستگاه پرکن

دستگاه پرکن چهارنازله راه‌حلی مناسب برای بالا بردن راندمان است.

دستگاه پر کن

افزایش راندمان کاری از جمله اهدافی می باشد که هر شرکت تولید کننده بستنی به دنبال آن می باشد و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام می دهد. دستگاه پرکن چهارنازله، کلید حل مشکل در فرایند تولید بستنی در مقیاس صنعتی می باشد. فرایند پر کردن بستنی یعنی دریافت بستنی از مخزن کفی فریزر و شکل دادن به آن و سپس بسته بندی آن. در گذشته این فرایند توسط انسان ها انجام می شد اما خیلی مورد پسند مشتریان نبود زیرا از نظر بهداشتی از سطح مناسبی برخوردار نبود و سبب کاهش فروش شرکت در طولانی مدت می شد.
دستگاه پر کن بستنی با مرتفع کردن این مشکل توانست به خوبی از پس این مشکل بر بیاید و راندمان کاری شرکت ها را نیز افزایش دهد و موجب رضایت آن ها گردد. دستگاه پر کن مستقیما به دستگاه کفی فریزر متصل می گردد و تا مرحله بستنی و تحویل را به طور خودکار انجام می دهد.

دستگاه پر کن انواع مختلفی دارد، یکی از آن ها دستگاه پرکن چهارنازله است. طرز انجام کار این دستگاه به این صورت است که چهار مخزن مجزا در این دستگاه تعبیه شده است که می توان در هرکدام مواد خاصی را قرار داد. شکلات، خلال بادام یا پسته، وانیل یا هر ماده دیگری که دلخواه باشد می تواند در این مخازن قرار داده شود و به بستنی که از دستگاه کفی فریزر می آید افزوده گردد. دستگاه پرکن چهارنازله پس از افزودن مواد دلخواه به بستنی، آن ها را بسته بندی می نماید و محصولات را به صورت آماده تحویل می دهد تا در کارتون های مخصوص بسته بندی گردند.

دستگاه پرکن چهارنازله فرایند تولید بستنی در مقیاس صنعتی را بسیار ساده می‌کند.

مشخصات فنی دستگاه پرکن چهارنازله بستنی

دستگاه های پرکن بستنی انواع مختلف دارند و در ظرفیت های مختلف نیز تولید شده اند که هرکدام مزیت های خاص خود را دارند. با اینکه انواع تولید شده دستگاه پرکن متفاوت با یکدیگر است اما مشخصات کلی آن ها با یکدیگر مشابه می باشد. دستگاه پرکن چهارنازله و دستگاه های دیگر دارای دارای مشخصات ذیل هستند

  • دارای موتور های اینورتر با قابلیت تنظیم دور موتور
  • استفاده از بدنه استیل و متناسب با مواد غذایی و بستنی
  • ظرفیت پرکن ها متناسب با سفارش مشتری ها می باشد
  • جنس موادی که برای بسته بندی استفاده می شود از pet، پلاستیک ها می باشد
  • بکارگیری دقت فنی بالا در تولید دستگاه
  • در مدل های جدید تر سیستم دستگاه پر کن به صورت پنوماتیک و الکترومکانیک طراحی شده است
  • وجود مدل های دو نازله، سه نازله و دستگاه پرکن چهارنازله برای نیاز های متفاوت

مقالات مرتبط:

عملکرد دستگاه فراوری مایه بستنی

ویژگی مخزن استیل کوچک و قیمت آن

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *