عملکرد دستگاه فراوری مایه بستنی

تولید انواع بستنی های بهداشتی

دستگاه فراوری مایه بستنی می تواند، شیر را بدون نیاز به حرارت زیاد بجوشاند. انرژی مورد نیاز برای حرارت این دستگاه توسط گاز شهری فراهم می شود. این دستگاه دور های متغیر دارد که با افزایش دور، کار همزدن و میکس کردن شیر توسط همین دستگاه انجام می شود. همچنین همراه با آب و سیستم فریونی که دارد، مایه بستنی را آماده کرده و تا دمای ۴ درجه سانتی گراد سرد می کند. این نوع دستگاه در انواع ظرفیت های ۳۰۰ و ۵۰۰ لیتری تولید و در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

انواع برند دستگاه های فراوری مایه بستنیانواع برند دستگاه های فراوری مایه بستنی

مزایا استفاده از دستگاه‌فراوری مایه بستنی

  • بهداشت را کامل رعایت می کند.
  • شیر در داخل مخزن ته نمی گیرد.
  • شیر را کمتر بخار می کند.
  • فضای مورد نیاز برای دستگاه کم می باشد.
  • سوخت آن گاز شهری است.
  • کم مصرف می باشد.
  • کار کردن با این دستگاه کاملا آسان و نیرو های انسانی کمی برای کارکردن نیاز دارد.
  • شیر را تا دمای ۹۵ درجه ی سانتیگراد گرم می کند.
  • همزن آن دارای دور های قابل تغییر است.
  • کاهش دمای مایه بستنی توسط سیستم فریونی و آب سرد صورت می گیرد بدون اینکه نیازی به جابجایی برای سرد کردن مواد اشد.

ویژگی های دستگاه فراوری مایه بستنی

این دستگاه ها طبق استاندارد های جهانی تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند. بدنه این دستگاه از فلزی بهداشتی و مرغوب، یعنی از استیل ساخته شده است. چون استیل فلزی ضد زنگ و فرسایش است و در طول زمان دچار استهلاک نمی شود. به همین دلیل برای مدت طولانی می توان از این دستگاه استفاده کرد و قابل شستشو هم می باشد.

کارخانه های تولید دستگاه های فرآوری مایه برای انواع بستنیکارخانه های تولید دستگاه های فرآوری مایه برای انواع بستنی

فرایند تولید بستنی با استفاده از دستگاه‌فراوری مایه بستنی

در ابتدا باید مواد مورد نیاز برای ساخت بستنی متناسب با حجمی که دستگاه  دارد، درون مخزن ریخته شود. پس از روشن کردن دستگاه، سیستم گرمایی آن  به طور غیر مستقیم یعنی؛ توسط آب گرم حرارت را به مخزن دستگاه منتقل کرده و شیر می جوشد. برای جوشیدن یکنواخت مواد و همچنین مخلوط شدن مایه بستنی از همزن داخل دستگاه که دور های متغیر دارد استفاده می شود. در ادامه مراحل تولید بستنی توسط دستگاه فراوری مایه بستنی، موادی مانند شکر و استابیلایزر و … به مخزن اضافه می شوند. در مرحله آخر وقتی دمای مواد به ۸۵ درجه سانتیگراد رسید، باید ۱۵ دقیقه به وسیله ی همزن مخلوط شود و سپس توسط سیستم فریونی، مواد سرد می شود و مایه بستنی آماده خواهد بود.

قیمت دستگاه فراوری مایه بستنی

قیمت این نوع دستگاه ها با توجه به حجمی که دارند و همچنین با توجه به انواع برند هایی که این دستگاه را تولید می کنند، مختلف است و در انواع قیمت ها در دسترس کارخانجات تولید بستنی قرار دارد. این دستگاه ها مناسب برای کارگاه ها و کارخانه های تولید بستنی می باشد و مصارف خانگی ندارند.

نحوه خرید دستگاه‌فراوری مایه بستنی

برای خرید این نوع دستگاه ها هم می توان به صورت حضوری اقدام به خرید دستگاه کرد و هم اینکه به صورت آنلاین و غیر حضوری از سایت شرکت های معتبر آن را خریداری کرد. قبل از خرید دستگاه فاکتور های اصلی خرید خود را لیست کنید و آن ها را نگه دارید برای اینکه خرید مطمئنی را داشته باشید. پیشنهاد ما برای خرید این نوع دستگاه ها این است که حتما از مراکز قابل اعتماد خریداری کنید تا با هیچگونه مشکلی در خرید مواجه نشوید.

تولید بستنی های کاملا بهداشتیتولید بستنی های کاملا بهداشتی

سخن پایانی

دستگاه فراوری مایه بستنی با توجه به اینکه فضای کمی را اشغال می کند و اینکه بستنی را به صورت کاملا بهداشتی تولید می کند، گزینه ای بسیار مناسب برای کارخانه های تولید بستنی می باشد. چون در اغلب کارخانه های تولید بستنی مشکل اساسی که وجود دارد کمبود فضا می باشد. هزینه هایی که صرف تولید بستنی می شود از جمله هزینه ی نیروهای کار برای تولید، با استفاده از این دستگاه کمتر می شود چون نیاز به نیروی انسانی کمی دارد.

 

مقاله های مرتبط:

بسته بندی مواد با تکنولوژی دقیق و سریع پرکن خطی غلیظ کش

بررسی انواع دستگاه بستنی و مدل های آن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *