معرفی کامل و جامع دستگاه تولید بستنی قیفی

دستگاه تولید بستنی قیفی یکی از کاربردی ترین دستگاه های تولید بستنی است. در کل تمامی دستگاه های تولید بستنی قیفی از نظر عملکرد مشابه هم هستند ولی در ظرفیت تولید و نوع برق که می تواند تک فاز یا سه فاز باشد فرق می کنند.

کلید های دستگاه تولید بستنی قیفی

  در برخی از این دستگاه ها کلیدی وجود دارد که برای روشن یا خاموش کردن دستگاه باید آن را بچرخانیم. همچنین پنلی بر روی آن تعبیه شده است که دارای چندین دکمه می باشد. کلید off که برای مرحله آغازین کار است را فشار می دهیم. کلید دیگری وجود دارد که با فشار دادن آن مایع بستنی حدودا چند دقیقه شروع به سفت شدن می کند و پس از آن می توانید از طریق پارو ها بستنی را روی نان بریزید.

قیمت دستگاه تولید بستنی قیفیقیمت دستگاه تولید بستنی قیفی

 اگر شما قصد ترک کردن فروشگاه یا کافی شاپ خود را دارید و می خواهید که شیر درون مخزن بستنی ساز فاسد نشود ، دکمه ای مخصوص برای اینکار در دستگاه تعبیه شده است. با فشار دادن این دکمه میزان برق مصرفی دستگاه کاهش می یابد ولی مخزن روشن می ماند و شیر را سرد نگه می دارد.

شست و شوی دستگاه تولید بستنی قیفی

 با فشار دادن دکمه wash شست و شوی دستگاه آغاز می شود و معمولا باید هر هفته دو بار اینکار را انجام دهید. شما می توانید با مایع مخصوص هم دستگاه را شست و شو دهید؛ با اینکار طول عمر دستگاه افزایش می یابد. پس از آنکه گوشی های خروجی دستگاه را باز می کنیم آبی که در مخزن برای شست و شو ریخته بودیم بیرون می آید. وقتی دکمه شست و شو را می زنیم تنها دینام همزن کار می کند و هیچ گونه سرمایی تولید نمی شود.

نمایندگی های فروش دستگاه های تولید بستنی قیفی نمایندگی های فروش دستگاه های تولید بستنی قیفی

باید توجه داشته باشید که ترکیب شکر، شیر و دیگر مایعات بالانسه باشد، چون اگر شیر سفت شود به پارو فشار وارد می شود و ممکن است که بشکند.

امکانات دستگاه تولید بستنی قیفی

این دستگاه ها دو مخزن دارند و شما می توانید هر مخزن را از بستنی هایی با طعم های متفاوت پر کنید. سه پارو بر روی دستگاه وجود دارند که از وسطی بستنی ترکیبی و از دو مخزن کناری بستنی خالص بیرون می آید.

پارو های دستگاه بسیار حساس هستند و در صورت شکستن مبلغ زیادی را برای تعویض آن ها باید بپردازید.

دستگاه تولید بستنی قیفی ایرانیدستگاه تولید بستنی قیفی ایرانی

درپوش مخزن برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی های محیطی به درون دستگاه تعبیه شده است. درون هر کدام از مخزن ها یک سوپاپ قطره گیر وجود دارد که وظیفه اش هدایت مایع بستنی به سیلندر های اصلی به صورت قطره ای است. مخزن ها مستقیما با سیلندر های پایین در ارتباط هستند که در داخل هر سیلندر یک هم زن وجود دارد.

نکاتی برای نگهداری دستگاه تولید بستنی‌قیفی

  • مهم ترین مسئله اتصال برق دستگاه است. برای اینکار از پریز و دو شاخه ی استاندارد خود دستگاه، استفاده می شود.
  • دستگاه باید حداقل ۵۰ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد تا گردش هوا به خوبی صورت بگیرد.
  • قبل از سفت شدن بستنی کلید شست و شو را فشار می دهیم و هر سه پارو را باز می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مایع به سیلندر های پایین رسیده باشد. اگر به هر دلیلی مایع بستنی به سیلندر های پایینی نرسد، نباید دکمه ی تولید بستنی را فشار دهیم، چون سبب شکستن پاروی همزن می شود.
  • همیشه سعی کنید از پاروی وسطی استفاده کنید و اگر از پاروی سمت چپ استفاده کردید، بار بعد از پاروی سمت راست استفاده کنید تا میزان مایع بستنی در مخازن، بالانسه بماند.
  • حواستان باشد در هنگام شست و شو به هیچ عنوان آب بر روی پنل دستگاه ریخته نشود.

سخن پایانی

دستگاه تولید بستنی قیفی در مدل های مختلف در تمام دنیا تولید می شود که یک مدل از این دستگاه، مدل سه قیف آن است. دستگاه ایستاده و دستگاه رومیزی تک قیف هم، نوعی از دستگاه بستنی ساز قیفی می باشند. این دستگاه ها فضای بسیار کمی را در مغازه شما اشغال می کنند. پس از ریختن مواد اولیه داخل این دستگاه، با گذشتن تنها چند دقیقه به شما بستنی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب تحویل می دهد. موتورهای دستگاه های موجود در ایران معمولا قوی هستند. یکی دیگر از امکانات خاصی که ممکن است برخی از این دستگاه ها داشته باشند سیستم شمارش تعداد فروش بستنی قیفی است.

مقالات مرتبط:

پرکردن سریع تر بستنی ها با دستگاه

خرید دستگاه بستنی ساز صنعتی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *