اطلاعات کاربردی مخزن یک تنی پروسس

فرآیندهای شیمیایی، مکانیکی و فیزیکی در همه صنایع رخ می‌دهند. مخزن‌ ها تقریبا همیشه درگیر این ‌موضوع هستند. برند ماشین‌سازی آرش، دانش لازم برای تبدیل فرآیند مورد نیاز، به یک طراحی مخزن کارآمد را دارد. بخش ‌های مهندسی و تولید ما قادر به برآورده کردن دقیق ‌ترین استاندارد ها هستند. این مجموعه، با در اختیار داشتن مهندسی تولید و کنترل کیفیت، قادر به نظارت بر کیفیت تا بالاترین حد ممکن می ‌باشد. در این مقاله اختصاصا به تشریح مخزن یک تنی پروسس می ‌پردازیم.

مخزن یک تنی پروسس چیست؟

مخزن پروسس، جزء دستگاه‌ های بسیار مهم و پرکاربرد در صنعت تولید لبنیات است. یکی از کارهایی که با مخزن یک تنی پروسس می‌ توانید انجام دهید تولید مایع بستنی و پاستوریزه کردن شیر است. مخزن پروسس یک محفظه استیل ایزوله است و با توجه به نوع مایعی که در داخل آن قرار می‌ گیرد از موتورهای مختلف، از ضعیف تا قوی استفاده می ‌شود. مخزن پروسس در ظرفیت‌ های متفاوتی تولید می‌شود و در فرایند هایی که نیاز به تخمیر دارند از این مخازن استفاده می‌ شود.

تهیه انواع بستنی با مخزن یک تنی پروسس 

تهیه انواع بستنی با مخزن یک تنی پروسس

از آنجا که این مخازن برای فرآوری مواد خوراکی استفاده می‌ شوند، برای تولید آن‌ ها از قطعات کاملا بهداشتی، ضد بو و ضد زنگ استفاده ‌شده است. در حالت کلی مخازن یک تنی پروسس از ۲ یا ۳ لایه طراحی و ساخته می‌ شوند. طراحی مخزن پروسس به گونه ای انجام‌ شده که برای انجام تمامی فرآیند هایی که در روی شیر خام انجام می ‌شود مناسب است.

ویژگی ‌های بدنه مخزن یک تنی پروسس

فلزی که در ساختن بدنه بیرونی و داخلی مخزن پروسس استفاده می ‌شود استیل ضد رنگ درجه ۳۰۴ می باشد. همچنین نحوه جوشکاری لایه ‌های داخلی و بیرونی آن‌ ها به گونه ‌ای است که به ‌هیچ‌ عنوان رنگ و بو را به داخل شیر منتقل نمی‌کند. به این صورت که با استفاده از استیل و در خلأ اکسیژن، جوشکاری انجام می شود و در انتها کاملاً صیقلی می شوند.

جداره دوم مخزن پروسس که به آن جاکت حرارتی نیز می گویند، نقش سرماساز و گرماساز را به‌ عهده دارد. بخار داغ یا بخار سرد در این لایه قرار دارد و باعث خنک شدن و یا پختن مایع درون مخزن پروسس می‌گردد. لایه بیرونی مخزن پروسس از جنس استیل درجه ۳۰۴ نسوز است و در برابر پوسیدگی و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین برای عایق ‌بندی که مانع از داخل شدن دمای بیرون به درون دستگاه می‌ شود از پشم‌ شیشه استفاده‌ شده که تاثیر بسیار زیادی در حفظ دما و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد.

 

قطعات تشکیل‌دهنده مخزن یک تنی پروسس

  1. موتور هم زن: وظیفه هم‌زدن مایع داخل مخزن را به‌ عهده دارد و با توجه به حجم مخزن، قدرت موتور آن‌ هم متفاوت است.
  2. پروانه هم زن: دقیقا درون مایع قرار می‌گیرد و جنس آن استیل نسوز با درجه کیفی ۳۰۴ است که به‌ هیچ‌ عنوان بو و رنگ را به مایع داخل مخزن منتقل نمی‌کند.
  3. درب محفظه: به‌ جهت جلوگیری از ورود هوا و گرد و خاک به درون مخزن، از درب استیل با عایق‌ بندی بسیار دقیق استفاده شده‌ است.
  4. شیر تخلیه: از جنس استیل ساخته ‌شده است.
  5. حجم سنج و دماسنج: با این دو قطعه به‌ راحتی به حجم مایع و دمای آن دسترسی دارید.
  6. شیر نمونه‌ برداری: برای تست کیفیت مایع درون مخزن، این شیر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.
  7. Ph سنج: این ابزار اطلاعات بسیار مهمی از جمله تازه یا فاسد بودن مایع درون مخزن را در اختیار شما قرار می ‌دهد.

مخزن یک تنی پروسس قطعات دیگری نیز دارد که می‌توان به هواکش، درب آدم‌ رو، پایه ‌های استیل، چراغ، لیبل الکترود و موارد دیگر اشاره کرد.

تهیه بستنی با مخزن یک تنی پروسس

تهیه بستنی با مخزن یک تنی پروسس

سخن آخر

مجموعه ماشین ‌سازی آرش، مخزن یک تنی پروسس را با گارانتی و خدمات پس‌ از فروش معتبر می‌ تواند به شما ارائه دهد. در صورت هر گونه مشکل می ‌توانید با بخش خدمات پس از فروش مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *