ویژگی های منحصر به فرد پمپ استیل

پمپ استیل سانتریفیوژ که به عنوان کاربردی ترین پمپ صنعتی شناخته می شود، غالباً به منظور انتقال مایعات در کارخانه های آبمیوه سازی و لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد. این پمپ همچنین در کارخانه های بستنی سازی نیز به عنوان یک عضو حیاتی، به چشم می خورد.

تولید بستنی

تولید بستنی

کاربرد پمپ استیل سانتریفیوژ در کارخانه های بستنی سازی

پمپ سانتریفیوژ، از جمله پمپ های قدرتمند و بادوام به منظور انتقال مایعات در صنایع مختلف است که عملکرد دقیق و راحت آن، موجب شده تا امروزه به عنوان پرکاربرد ترین پمپ های انتقال دهنده مایعات سیال شناخته شود. پمپ سانتریفیوژ از اجزای مهم در صنایع غذایی مختلف نظیر تولید لبنیات، آبمیوه و … خواهد بود و وجود آن در هر کارخانه مربوطه ضرورت می یابد. این پمپ همچنین در کارخانه های بستنی سازی به منظور انتقال شیر و آب لازم برای تولید انواع بستنی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مزایای پمپ های استیل سانتریفیوژ

یکی از دلایلی که امروزه پمپ های استیل سانتریفیوژ به پرکاربرد ترین پمپ های صنعتی تبدیل کرده، مزیت های چشمگیر آن عنوان شده است. یکی از برجسته ترین مزیت های پمپ استیل سانتریفیوژ، کم صدا بودن آن می باشد که موجب تولید آلودگی صوتی نخواهد شد. این پمپ ها همچنین نسبت به سایر پمپ های صنعتی دارای قیمت مناسب تری هستند و در صورت خرابی نیز، قطعات آن به راحتی در دسترس قرار خواهد گرفت تا با هزینه ای اندک، قطعات آسیب دیده تعویض شوند . ابعاد کوچک این پمپ ها از دیگر مزیت های انحصاری آن ها به حساب می آید که موجب افزایش راندمان آن ها در مکان های مختلف شده است.

دستگاه بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز

ویژگی های پمپ سانتریفیوژ

از مهم ترین ویژگی های پمپ استیل سانتریفیوژ، جنس قطعات و اتصالات آن می باشد. قطعات این پمپ ها باید از استنلس استیل ۳۱۶ ساخته شده باشند تا مقاومت بالایی را در برابر مایعات اسیدی و خورنده، از خود نشان دهند. این امر تاثیر مستقیمی در طول عمر پمپ سانتریفیوژ خواهد داشت. از دیگر ویژگی هایی که قبل از خریداری پمپ های سانتریفیوژ باید به آن توجه کنید، طراحی و نصب صحیح پروانه پمپ است. در صورت عدم نصب صحیح پروانه، ساختار مولکولی محصول هنگام پمپ کردن و انتقال آن، دچار شکستگی خواهد شد. در نتیجه با تغییر ساختار مولکولی، ممکن است که محصول نهایی دچار طعم ناخوشایند و یا دلمه شدن، شود.

معیار مهم برای انتخاب صحیح قدرت موتور پمپ سانتریفیوژ

برای خریداری پمپ های استیل سانتریفیوژ، حتما باید به میزان قدرت موتور دستگاه توجه کنید و پمپی را خریداری نمایید که قدرت موتور آن متناسب با نوع فعالیت شما باشد. بدین منظور ابتدا باید دبی پمپ را مشخص نمایید که این امر با توجه به مسافت انتقال مایعات قابل اندازه گیری خواهد بود. دبی پمپ در واقع همان قدرت الکتروموتور است که قدرت پمپ کردن مایعات را نسبت به مسافت انتقالی، مشخص خواهد کرد. سرانجام با توجه به این معیار و ویسکوزیته محصول، می توانید قدرت پمپ مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در صورت عدم انتخاب صحیح قدرت پمپ، فشار بیش از اندازه ای به الکتروموتور اعمال خواهد شد که منجر به سوختگی و از کار افتادگی آن می شود.

خرید پمپ استیل سانتریفیوژ

با توجه به حساسیت بالای انتخاب قدرت پمپ های استیل سانتریفیوژ، لازم است تا قبل از خریداری آن، حتما از متخصصان و کارشناسان مربوطه کمک بگیرید. تیم ماشین سازی آرش علاوه بر عرضه باکیفیت ترین پمپ ها و مخازن استیل صنعتی، شما را در خریداری بهترین پمپ سانتریفیوژ متناسب با نوع فعالیت و محصول انتقالی، راهنمایی خواهد کرد.

نتیجه گیری

کاربرد چشمگیر پمپ استیل سانتریفیوژ در بسیاری از صنایع غذایی، موجب شده تا این پمپ ها با تنوع گسترده ای طراحی شوند. از این جهت برای خریداری پمپ های سانتریفیوژ حتما با کارشناسان شرکت ماشین سازی آرش، مشورت نمایید. پمپ های سانتریفیوژ از کاربردی ترین پمپ های صنعتی به حساب می آیند که مایعات را با قدرت بالا و در مسافت معین، به دستگاه های صنعتی تولید محصولات، انتقال می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *