مخازن صنعتی استیل / کاربرد و مزایای مخازن صنعتی و انواع آن

سیستم دیجیتال گرمایشی و سرمایشی یکی از تجهیزات جانبی مخازن استیل

گاهی برای کاربران مخازن صنعتی استیل سوالاتی در ارتباط با نوع کاربرد این مخزن ها در فرآیند سیستم های صنایع غذایی و دارویی و همچنین صنایع پتروشیمی مطرح می شود. استفاده از فولادهای ضد زنگ در صنایع غذایی پیشینه ای طولانی دارد که دلیل آن، عمر طولانی، عدم آلودگی، بی خطر بودن، بهداشتی بودن و از همه مهم تر داشتن خاصیت ضد زنگ بودن است. مخازن صنعتی با عناوینی چون فرمانتور و مخارن پروسس تانک نیز شناخته می شود.

کاربرد عایق های حرارتی در مخازن دو جداره استیلکاربرد عایق های حرارتی در مخازن دو جداره استیل

کاربرد مخازن صنعتی استیل

استفاده از مخازن استیل یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین عناصر در خطوط تولید صنایع و فرآورده های بهداشتی و غذایی به حساب می آید. در راس اهداف کارخانه های فعال در زمینه تولید انواع مواد غذایی و بهداشتی، کیفیت و پس از آن بهداشت و رعایت نکات بهداشتی قرار دارد و همین امر سبب می شود عاملان این حوزه بر آن باشند تا بهترین وسایل و تجهیزات را مورد استفاده قرار دهند که هم بسیار بهداشتی و تمیز باشند و هم از نظر کیفی حرف اول را بزنند. قاعدتاً ورق های مورد مصرف در تهیه و ساخت مخازن صنعتی استیل از موادی هستند که این مخازن را در قالب یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین تجهیزات انواع شرکت ها معرفی کرده اند. این مخزن ها در صنایعی نظیر صنایع و فرآورده های لبنی، بستنی، روغن، آبمیوه، انواع ترشی و رب کاربرد فراوانی دارد. به جرئت می توان گفت یکی از مهمترین کاربردهای این مخزن ها در صنعت لبنیات و بستنی سازی است که از دستگاهی به نام پاستوریزاتور بهره گرفته می شود‌.

مزایای مخازن صنعتی استیل

یکی از مزایای برجسته این مخازن محافظت در برابر خوردگی است. از دیگر ویژگی های آن می توان به ضد زنگ بودن فولاد و مقاومت بالای استیل در برابر اکسیداسیون ها و بیواکسیدها است‌. وجود عناصری چون کروم و نیکل سطح مقاومت این مخازن و ورق های به کار رفته در آن را در برابر آسیب های سایشی، شیاری و حفره ای ناشی از مواد خورنده افزایش داده است. این مخازن میزان انعطاف پذیری بالایی داشته و در مقابل حرارت نیز قدرت دوام زیادی دارند. از دیگر خصایص مخازن صنعتی استیل وجود قابلیت جوشکاری و همچنین قابلیت بازیافت در آن است.

لیست انواع مخازن استیل و کاربرد آن هالیست انواع مخازن استیل و کاربرد آن ها

انواع مخزن های صنعتی

این دسته از مخازن را می توان از نظر ظاهری به پنج نوع کروی، استوانه ای، مخروطی، هرمی و مکعبی تقسیم بندی کرد. مخازن استیل نیز به مخزن استیل تک جداره، مخزن استیل دو جداره، و مخزن استیل سه جداره یا پروسس تانک دسته بندی می شوند. از دیگر نمونه های مخازن استیل می توان به مخازن حمل شیر، مخازن ساکاری، مخازن گلوکز، مخازن فروکتوز، مخازن میکسردار، مخازن سیلو تک جداره، مخازن سیلو دو جداره، مخازن سیلو سه جداره، مخازن ذخیره گلاب، مخازن لبنیات، مخزن عرقیجات، مخازن پنیر، مخازن شربت و مخازن آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

قیمت مخزن استیل

قیمت مخازن صنعتی استیل یکی از دغدغه هایی است که ذهن مشتریان خود را درگیر و البته آن ها را نگران کرده است. چیزی که در این زمینه مشخص و مبرهن است قیمت بالای مخازن استیل در مقایسه با مخازن پلاستیکی و سایر مخازن فلزی است. وجود این قیمت گزاف در خانواده استیل ها تبدیل به معضلی شده است که هر کسی قادر به خرید استنلس استیل و استفاده از آن نیست. به عنوان نمونه می توان به تفاوت سه برابری قیمت منابع و مخازن صنعتی استیل نسبت به هم نوع پلاتینی خود اشاره کرد. فاکتورهایی در تعیین نرخ این منابع و مخازن تاثیرگذار هستند که عبارتند از: ابعاد، اندازه و ظرفیت مخزن، تک جداره یا دو جداره بودن مخزن، نرخ روز ورقه های استیل، بهره مندی مخزن از تجهیزات جانبی، ضخامت بدنه و عدسی های به کار رفته در مخازن استیل.

ساخت و فروش مخازن استیلساخت و فروش مخازن استیل

سخن پایانی

معمولا در ساخت و تولید مخازن صنعتی استیل که مورد استفاده در صنایع غذایی است از ورق هایی بهره گرفته می شود که میزان و درصد کروم بیشتری به کار رفته است. عنصر کروم عاملی است که باعث تقویت مخازن در برابر انواع آسیب ها، زنگ زدگی ها و خورندگی ها می شود. بد نیست بدانید استیل متشکل از عناصر مختلفی مانند کروم، کربن و  منگنز است که کم یا زیاد شدن هر یک از این فاکتورها، بر ویژگی آن ها در مخزن تاثیر مستقیم و غیر قابل انکاری می گذارد. یکی از مشخصه های بارز مخازن صنعتی استیل، گنجایش و حجم آن ها است. معمولا مخازن استیلی که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند دارای ظرفیت های متفاوتی بین ۵۰۰ لیتر تا ۱۰ هزار لیتر هستند.

 

مقالات مرتبط:

نحوه عملکرد فریزر درایر چگونه است؟

شرکت تولید کننده مخزن استیل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *