اطلاعات مهم و ضروری درباره استنلس استیل

کاربردهای مهم و اساسی یک مخازن استنلس استیل

در صنایع دارویی و مواد غذایی، تولیدکنندگان برای نگهداری مواد یا داروئی که تولید کرده‌اند به مخازن متنوع نیاز دارند که مخازن استنلس استیل در سال‌های اخیر، جزو بهترین و رایج‌ترین مخزن شناخته شده است که کارشناسان و طراحان، توانسته‌اند با کمک تجهیزات و مواد خام باکیفیت، یک مخزن برای هر صنایع تولید کنند.

در نظر داشته باشید که مخازن استنلس استیل، همان‌طور که از نامش پیداست جنس بدنه‌اش تمام استیل بوده و اندازه‌های آن حدود ۳۰۲، ۳۱۶ لیتر است که اغلب شکل ظاهری آن می‌تواند به صورت استوانه‌ای یا کروی شکل باشد که تولیدکنندگان به‌راحتی می‌توانند مواد غذایی از جمله بستنی‌ها را در داخل این نوع مخازن نگهداری کنند.

از طرفی مخازن استنلس استیل، مواد غذایی را در برابر شرایط بیرونی از قبیل حرارت و گردوغبار به‌خوبی محافظت می‌کند زیرا این نوع مخازن از دو و سه جداره تشکیل شده‌اند و مهندسان و تولیدکنندگان این نوع مخزن، با رعایت تمام استانداردها توانسته‌‌اند در اندازه و سایزهای مختلف، این محصول را طراحی و تولید کنند.

 

توضیح مفید و مختصری از یک مخازن استنلس استیلتوضیح مفید و مختصری از یک مخازن استنلس استیل

با ویژگی و مزایای مخازن استنلس استیل آشنا شوید

همان‌طور که می‌دانید، همه مخازن ویژگی و خصوصیاتی دارند که مخازن استنلس استیل نیز از چند ویژگی و مزایا برخوردار است که در ادامه این بحث به آن ها خواهیم پرداخت.

  • این نوع مخزن به صورت دوجداره یا سه جداره ساخته شده‌اند که این ویژگی مخزن استیل، باعث محافظت کردن مواد داخل مخازن از شرایط بیرونی می‌شود.
  • دارای یک همزن برقی به صورت خودکار دارد که از بروز دو فاز بودن شیر جلوگیری می‌کند.
  • مخازن استنلس استیل قابلیت نگهداری شیر در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد دارد.
  • در نظر داشته باشید که این نوع محصول در ابعاد و سایزهای متنوع تولید و ساخته می‌شود.
  • از طرفی این محصول برای جلوگیری کردن از فاسد شدن مواد غذایی بسیار مناسب بوده و دمای استاندارد مخازن استنلس استیل، بین دو تا چهار درجه سانتی‌گراد است.
  • البته توجه داشته باشید که مخازن استنلس از ورقه‌های نازکی تشکیل شده است که درصد کروم در ساختار این ورقه‌ها نقش به سزایی دارد که باعث ایجاد خاصیت ضدزنگ می‌شود. همچنین می‌توان به راحتی آن را شست.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و رایج این مخازن استنلس استیل، داشتن ظرفیت بالای صد لیتر تا چند هزار لیتر است و این ویژگی باعث شد مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

 

با ویژگی و مزایای مهم مخازن استنلس استیل آشنا شویدبا ویژگی و مزایای مهم مخازن استنلس استیل آشنا شوید

تجهیزات بکار رفته در مخازن استنلس استیل

اغلب مشتریان و طرفداران این نوع محصول، به دلیل داشتن جنس عالی تجهیزاتی که تولیدکنندگان در مخازن استنلس استیل بکار برده‌اند، آن را خریداری می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره تجهیزات این نوع مخزن توصیه می‌شود ادامه این مقاله را دنبال کنید.

  • یکی از تجهیزات مهمی که این نوع مخزن دارد، داشتن همزن اتوماتیک است.
  • نردبان مخصوص برای حمل کردن مواد غذایی به داخل مخزن را نیز دارد.
  • توجه کنید که این مخزن، یک سیستم برای خنک کردن یا گرما دادن به مواد موجود در داخل مخزن دارد.
  • از طرفی یک دریچه نیز دارد که مهندسان یا کارکنان یک صنعت، می‌توانند به‌راحتی مواد غذایی از جمله بستنی موجود در داخل مخازن‌استنلس استیل را مشاهده کنند.
  • یک قطب‌نما دارد.
  • برای اینکه سرعت عملکرد کار صنایع، بالا برود یا نکات بهداشتی رعایت شود، تولیدکنندگان یک لوله انتقال مواد به داخل این نوع مخزن تولید کرده‌اند.

 

تجهیزات بکار رفته شده در مخازن استنلس استیلتجهیزات بکار رفته شده در مخازن استنلس استیل

کاربردهای مخازن استنلس استیل

همان‌طور که می‌دانید امروزه در صنایع زیادی از مخازن‌استنلس استیل استفاده می‌کنند. توجه کنید که اگر در یک کارخانه‌ای مخازن وجود نداشته باشد، مواد غذایی تولید شده در کم‌ترین زمان ممکن فاسد می‌شوند و دیگر قابل استفاده نیستند بدین منظور بایستی در صنایعی از جمله لبنیاتی، عرقیات گیاهی، غذایی، داروئی، بستنی سازی و حتی نفت و گاز مخازن‌استنلس استیل را تهیه کنند تا مواد غذایی به‌خصوص بستنی، فاسد یا آب نشود.

از طرفی ضروری است که بدانید حتی صنایع شیمیایی نیز برای مخازن‌استنلس استیل نیاز دارد و بایستی از ورق‌های کروم نیز ساخته‌شده باشند تا در مقابل شرایط بیرونی از مواد داخل مخزن محافظت کنند تا اتفاق‌های ناگوار از جمله آتش‌سوزی رخ ندهد.

جمع‌بندی نهایی

در سال ۱۹۱۳ یک فردی به نام هری برلی، توانست مخازن‌استنلس استیل را طراحی و تولید کند. این نوع مخزن برای نگهداری مواد غذایی از جمله بستنی بسیار مناسب است و اغلب صنایع برای محافظت کردن از مواد غذایی تولید شده، این محصول را خریداری می‌کنند. از طرفی در نظر داشته باشید که این مخازن در سایز و ظرفیت‌های مختلف به فروش می رسد و افراد می‌توانند به‌راحتی مواد تولید شده را با کمک این مخازن، حمل کنند.

در حالت کلی اگر قصد خرید یک مخزن برای صنایع یا کارخانه‌ای دارید توصیه می‌شود یک مخزن استنلس استیل انتخاب کنید تا صنایع موادی که تولید می‌کنند را در درجه استاندارد به دست استفاده‌کنندگان برسانند.

مقالات مرتبط:

دستگاه تولید بستنی یکسره بار سفت کن

معرفی کامل و جامع دستگاه تولید بستنی قیفی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *