خرید دستگاه فیدر خامه خشک

فیدر خامه خشک، دستگاهی کاربردی در کارخانه های بستنی سازی است که به موجب آن، خامه های منجمد شده و پولکی شکل تولید و به مایه بستنی سنتی اضافه می شوند. این دستگاه علاوه بر عمر مفید بالا، دارای قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی است که به موجب آن، در رده پرفروش ترین دستگاه های صنعتی قرار گرفته است.

خامه خشک

خامه خشک

دستگاه فیدر مواد خشک و انواع آن

ترکیب و ادغام مواد اولیه را می توان از نخستین اقداماتی دانست که به منظور تولید بستنی باید انجام گیرد. این امر توسط دستگاه های مجزایی به نام فیدر ها صورت می گیرد که مواد خشک را با یکدیگر ترکیب کرده و عملکرد گسترده ای برای تولید انواع بستنی دارند. دستگاه فیدر مواد خشک متناسب با کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شود که یکی از انواع آن را می توان دستگاه فیدر مغزیجات دانست. البته امروزه فیدر خامه خشک نیز در تمام کارخانه های تولید بستنی سنتی به چشم می خورد.

بررسی دستگاه فیدر خامه خشک

دستگاه فیدر خامه، دستگاهی منحصر به فرد و مهم در کارخانه هایی است که نسبت به تولید بستنی سنتی اقدام کرده اند. به طور کلی این دستگاه، خامه ای با بافت غلیظ را منجمد کرده و به تکه های کوچکی خرد می کند و پس از آن خامه های پولکی شده را با مایه بستنی ترکیب خواهد کرد. به موجب این امر طعم بستنی سنتی تا حد چشمگیری تغییر می کند و بافت آن نیز غلیظ تر خواهد شد. دستگاه های مخصوص فیدر خامه توانایی تولید ۱۵۰ الی ۱۵۰۰ لیتر بستنی را در هر ساعت دارند و برای کارخانه هایی با حجم بالای تولید بستنی سنتی مناسب هستند.

نحوه عملکرد فیدر خامه خشک

این دستگاه به طور کلی از چند قطعه اصلی شامل موتور خنک کننده با توان بسیار بالا، غلتک و تیغه های برش قوی تشکیل شده است که در تولید خامه پولکی شده نقش موثری را ایفا می کنند. نحوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که ابتدا موتور خنک کننده، گاز مخصوصی را به منظور انجماد خامه به سوی غلتک انتقال می دهد. پس از آن، تیغه ای که در مماس با غلتک نصب شده، خامه های منجمد شده بر روی غلتک را که به صورت دورانی در چرخش است، به صورت تکه تکه شده از غلتک جدا خواهد کرد. خامه های پولکی شده در طرف مجزایی جمع آوری خواهند شد و سرانجام در مخزن دستگاه فیدر با مایه بستنی سنتی ترکیب می شوند.

خریداری دستگاه فیدر خامه

در هنگام خریداری دستگاه فیدر خامه خشک حتما باید به کیفیت قطعات داخلی دستگاه دقت کنید. قطعات داخلی این دستگاه باید از جنس استنلس استیل باشند تا بدین ترتیب در صورت شست و شو، دچار زنگ زدگی نشوند. از این جهت توصیه می شود که برای خریداری این دستگاه به سایت ماشین سازی آرش مراجعه فرمایید. برند ماشین سازی آرش دارای سابقه درخشان ۲۰ ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع دستگاه صنعتی و بستنی سازی است که کیفیت بالای قطعات این دستگاه ها را می توان تضمین کننده طول عمر بالای آن ها دانست.

تولید بستنی

تولید بستنی

نتیجه گیری

دستگاه فیدر خامه خشک با بهره گیری از تکنولوژی انجماد، خامه را به قطعات پولکی مانند تبدیل می کند و استفاده از آن ها را برای بستنی سنتی ممکن می سازد. این دستگاه در ابعاد مختلف با حجم مخازن متفاوت ساخته می شود که به موجب این امر، خریداران می توانند با توجه به لیتراژ بستنی تولیدی خود به صورت روزانه، دستگاه های مناسبی را خریداری کنند.

یکی از مزیت های این دستگاه را می توان وجود چرخ های کوچک در پایه های آن دانست که این امر، حمل و نقل و جا به جایی دستگاه را سهولت می بخشد. ماشین سازی آرش، از برند های مطرح ایرانی در زمینه تولید انواع دستگاه های فیدر مواد خشک می باشد که تمام قابلیت ها و امکانات دستگاه های صنعتی برند خود را از طریق سایت اینترنتی در اختیار مشتریان قرار داده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *