نکات مهم در رابطه با دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی

 از مهم ترین دستگاه های انحصاری در کارخانه های بستنی سازی، می توان به دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی، اشاره کرد. این دستگاه با مکانیزم عملکرد اتوماتیک قطعات پولکی خامه خشک را به مایه آماده بستنی اضافه می کند و تغییر خوشایندی را در طعم و بافت بستنی سنتی ایجاد می کند.

بستنی قیفی

بستنی قیفی

کاربرد دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی

بستنی‌سنتی از دسر های یخی قدیمی ایرانی الاصل است که امروزه در تمام نقاط جهان پرطرفدار است. از عواملی که موجب ایجاد بافت لطیف و طعم خوشمزه بستنی سنتی ایرانی می شود، اضافه کردن مغز پسته و خامه خشک به این نوع بستنی عنوان شده است، به گونه ای که یکی از شناسه های بستنی سنتی را خامه های خشک درون آن می دانند.

به منظور اضافه کردن خامه خشک به بستنی سنتی از دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی که با عنوان فیدر نیز شناخته می شود، استفاده می کنند. البته امروزه برخی از دستگاه های بستنی ساز صنعتی که دارای عملکرد چندگانه هستند نیز قابلیت اضافه کردن خامه خشک به بستنی سنتی را دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

دستگاه فیدر خامه خشک با قابلیت مخلوط کردن خامه با بستنی

فیدر خامه، دستگاه منحصر به فردی به منظور تولید خامه خشک و مخلوط کردن آن به بستنی سنتی است که در بسیاری از کارخانه های بزرگ بستنی سازی به چشم می خورد. در دستگاه فیدر خامه خشک، خامه ها به وسیله گاز مخصوصی به حالت انجماد در می آیند و سپس با استفاده از تیغه های استیل خرد می شوند. سرانجام با انتقال خامه های خشک تولید شده به مخزن دستگاه، شاهد ترکیب قطعات پولکی شکل خامه خشک به مایه بستنی سنتی خواهیم بود. البته توجه داشته باشید که در این روش، ابتدا باید مایه بستنی در دستگاه بستنی ساز به عمل آید و به مخزن دستگاه فیدر منتقل شود.

تولید انواع بستنی

تولید انواع بستنی

ویژگی مهم دستگاه بار سفت کن تنوری

استفاده از دستگاه فیدر خامه به عنوان دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی معایبی دارد که می توان به انتقال بستنی از دستگاه بستنی ساز به دستگاه فیدر اشاره کرد. این امر می تواند بار میکروبی بستنی را افزایش دهد. از این جهت طراحان برند ماشین سازی آرش، دستگاه منحصر به فردی را مطابق با تکنولوژی پیشرفته طراحی کرده اند که با عنوان بار سفت کن تنوری شناخته می شود.

 

بار سفت کن تنوری در واقع یک دستگاه بستنی ساز از که بر روی مخزن آن، کاسه بزرگی از جنس تفلون طراحی شده تا بدین وسیله خامه خشک و انواع مغزیجات را به بستنی اضافه کند. در واقع بستنی خروجی از این دستگاه، همراه با خامه خشک و مغزیجات خواهد بود و دیگر نیازی نیست که بستنی آماده شده را به دستگاه دیگری برای ترکیب با خامه خشک، انتقال دهید.

مهم ترین نکات در رابطه با تهیه خامه خشک

در ابتدا باید توجه داشته باشید که خامه خشک بافت بستنی سنتی را غلیظ تر و سفت تر خواهد کرد. از این جهت لازم است تا مایه بستنی کمی رقیق تر باشد. برای طعم دهی به خامه خشک بهتر است که در دستگاه فیدر خامه، کمی شکر نیز به خامه اضافه کنید تا طعم بستنی خوشمزه تر شود. لازم به ذکر است که استفاده از دستگاه بار سفت کن برای کارخانه هایی مناسب است که حجم تولیدی روزانه بستنی آن ها معادل ۵۰ کیلوگرم باشد. در غیر این صورت استفاده از دستگاه فیدر خامه خشک مقرون به صرفه تر خواهد بود.

دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی

بستنی با خامه خشک

نتیجه گیری

دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی، یکی از دستگاه های مهم در کارخانه های بستنی سازی می باشد که می توان آن را هم به صورت نو و هم دست دوم خریداری کرد. برند ماشین سازی آرش، از برند های مطرح ایرانی در زمینه ساخت دستگاه های صنعتی است که دستگاه های مخصوص و منحصر به فردی را با عنوان دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه، در اختیار مشتریان قرار می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *