قیمت خط کامل تولید بستنی

مراحل و دستگاه های خط‌کامل‌تولید بستنی

یکی از محصولات پرطرفدار لبنی در بین اکثر مردم بستنی می باشد. افرادی هستند که برای درآمد زایی و به دست آوردن سود بیشتر به فکر افتتاح خط‌کامل‌تولید بستنی می باشند. البته که تولید سایر محصولات لبنی نیز دارای سود خوبی است. اما بستنی محصولی است که در تمامی فصول سال مخصوصاً در بهار و تابستان بین تمامی افراد بزرگسال و خردسال دارای طرفداران زیادی می باشد. با توجه به مواد اولیه و ترکیبات به کار برده شده در تولید بستنی، بستنی دارای انواع مختلفی می باشد. ماشین سازی آرش یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایندگان تولید و فروش ماشین آلات صنعتی برای تولید محصولات لبنی مانند بستنی می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت ما از قیمت و تمامی اطلاعات مربوط به این ماشین آلات آگاه شوید.

فرآیند تولید بستنی

فرآیند تولید بستنی

تانک مخصوص مجهز به همزن

در ابتدا تمامی مواد اولیه مانند چربی، شیر، آب، شکر، پایدارکننده ها، طعم دهنده ها، مواد جامد غیر چربی، رنگ دهنده ها و مواد امولسیون کننده را آماده می کنند. وزن هر کدام از این مواد برای تولید بستنی و کیفیت نهایی آن بسیار مهم است. پس از اندازه گیری وزن تمامی مواد اولیه در ابتدا مواد مایع را در تانک می ریزند تا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس با پاشیدن مواد جامد از طریق دهانک تانک مابقی مواد را به مخلوط اضافه می کنند. مواد جامد را حتماً باید به این شکل به مخلوط مایع اضافه کرد. چرا که این روش باعث جلوگیری از کلوخه شدن مخلوط می شود. با گردش دورانی تانک، هوا از مخلوط مورد نظر به صورت تدریجی خارج می شود.

انجام پاستوریزاسیون به وسیله سیستم حرارتی

پس از آن که مواد اولیه به طور کامل و یکدست مخلوط شدند. برای آن که که بتوانند باکتری های بیماری زا را در بستنی از بین ببرند مرحله کنترل بیولوژیکی را انجام می دهند. برای انجام پاستوریزاسیون بستنی با استفاده از سیستم حرارتی دو روش وجود دارد. یک روش غیر مداوم است. که در این روش با استفاده از دمای ۶۹ درجه سانتیگراد در مدت زمان ۳۰ دقیقه به وسیله یک مخزن بزرگ سرپوشیده بستنی را پاستوریزه می کنند.

سیستم حرارتی در این روش به صورت آب داغ و یا بخار داغ به مخزن همزن اعمال می شود. سپس پس از اتمام این مراحل مخلوط مورد نظر را از مبدل های حرارتی خط‌کامل‌تولید بستنی عبور داده و آن را به دمای ۴ درجه سانتی‌گراد می رسانند. اما اگر از سیستم حرارتی مداوم برای پاستوریزه کردن بستنی استفاده شود. مخلوط اولیه را در مخزن بزرگی ریخته و آن را به طور مداوم در معرض دمای ۳۰ الی ۴۰ درجه سانتیگراد قرار می دهند. زمانی که مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند آن را از یک مرحله خنک کننده و احیا کننده عبور می دهند تا دما بستنی کاهش پیدا کند.

افتتاح خط تولید بستنی

افتتاح خط تولید بستنی

هموژنیزاسیون بستنی  با دو ورش

در مجموعه دستگاه های خط‌کامل‌تولید بستنی دستگاه هایی را قرار می دهند که مخلوط بستنی را پس از آن که پاستوریزه شدند هموژن سازی کنند. در این فرآیند با شکستن گلبول های چربی که در شیر و یا خامه موجود می باشند یک امولسیون چربی ایجاد می گردد. دستگاه ها تولید شده برای این مرحله در دو نوع تک مرحله ای و دو مرحله ای طراحی می شوند. البته که برای آن که کیفیت بستنی تولید شده بالاتر باشد باید از دستگاه های دو مرحله ای استفاده کرد. زمانی که از این دستگاه ها بهره ببرید سطح گلبول های چربی در بستنی کاهش پیدا کرده و بافت بستنی نرم و یکنواخت می شود.

قیمت دستگاه های خط تولید بستنی

قیمت دستگاه های خط تولید بستنی

چرا دستگاه های خط‌کامل‌تولید بستنی برند های مختلف دارای قیمت های متفاوتی هستند؟

ماشین آلاتی که به منظور استفاده در خط تولید بستنی طراحی می گردند تاثیر بسیار زیادی را در کیفیت محصولات تولیدی دارند. قیمت دستگاه ها با توجه به فرآیند آن ها،  ویژگی های محصول تولید شده، نوع و کیفیت بسته بندی، میزان اتوماسیون دستگاه ها و… متغیر می باشد. علاوه بر این موارد متریال به کار برده شده در ساخت محصول باید به گونه ‌ای باشد که ضد زنگ بوده و به راحتی قابل شستشو باشد. معمولاً استیل ضد زنگ با توجه به کیفیت بالا و وزن سبکی که دارد برای ساخت دستگاه های خط تولید بستنی بهترین انتخاب می باشد. تمامی دستگاه های تولید شده توسط ماشین سازی آرش برای افتتاح خط‌کامل‌تولید بستنی دارای گارنتی و قیمت مناسبی می باشند.

 

 مقالات مرتبط:

نکاتی در رابطه با خرید دستگاه تولید بستنی

مراحل تولید بستنی سنتی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *