مخزن استیل در صنعت بستنی سازی | کاربرد، اهمیت و مزیت

تولید بستنی های فانتزی و با کیفیت

صنعت بستنی سازی برای ارائه محصولات با کیفیت به دو کلید طلایی نیاز دارد. یکی استفاده از مواد اولیه مناسب و دیگری استفاده از تجهیزات با کیفیت است. تجهیزات با کیفیت در یک کارگاه بستنی سازی می تواند در زیر مجموعه های مختلفی باشد اما یکی از مهم ترین این تجهیزات، مخزن استیل بستنی است. این مخزن در فرایند تولید بستنی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مخزن استیل در فرایند تولید بستنی چه کاربردی دارد؟

در صنعت غذایی، کار با فراورده های لبنیاتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این فراورده ها از جمله بستنی به دلیل شرایط محیطی و واکنش های شیمیایی خیلی زود تغییر شکل می دهند و استانداردهای غذایی و سلامت را از دست می دهند. یک کارگاه بستنی سازی تنها برای اجرای یک فرمولاسیون عالی تلاش نمی کند بلکه تلاش می کند تا پس از تولید نیز، به خوبی از این محصول نگهداری کند. عدم نگهداری مناسب از بستنی ها در یک مخزن استیل باعث می شود تا محصولی که به مرحله توزیع می رسد با محصولی که تولید شده تفاوت داشته باشد.

در طی این پروسه، مخزن استیل در صنعت بستنی سازی به تولیدکنندگان کمک می کند تا از این تغییر حالت جلوگیری کنند. از آنجا که بستنی در فرمولاسیون خود از شیر استفاده می کند و همچنین دمای این خوراکی به طور اخص با دما غالب محیط بیرون تفاوت دارد، باید یک لایه محافظتی بین این محصول و محیط بیرون وجود داشته باشد.

 

نگهداری از بستنی در مخزن استیل نگهداری از بستنی در مخزن استیل

این لایه محافظتی بهتر است از جنس استیل و فولاد باشد تا واکنش شیمیایی با بستنی نداشته باشد. به همین دلیل از مخزن استیل، در مراحل مختلف تولید بستنی از تولید اولیه گرفته است تا اضافه کردن اسانس ها و مرحله نگهداری استفاده می شود. تقریبا بدون داشتن این مخزن ها، کارگاه بستنی سازی فلج خواهد بود.

 

کسب رضایت مشتری با بهترین محصولکسب رضایت مشتری با بهترین محصول

چرا استفاده از مخزن استیل برای بستنی سازی اهمیت دارد؟

فولادهای ضد زنگ و استیل به دلیل مقاومت ذاتی در برابر خوردگی، در صنایع غذایی از جمله بستنی سازی کاربرد فراوانی دارند. این مقاومت از آن جهت اهمیت دارد که برای حفظ کیفیت بستنی مورد استفاده قرار می گیرد. مسئله در صنایع غذایی تنها تولید نیست، بلکه نگهداری نیز اهمیت دارد. البته مخزن استیل هم در مرحله نگهداری و هم تولید نقش دارد.

در صنعت بستنی سازی اضافه شدن کوچک ترین مواد در فرمولاسیون، رنگ و طعم محصول نهایی را تغییر می دهد. این اضافه شدن مواد می تواند سهوا و به دلیل استفاده از مخازن نامناسب و واکنش شیمیایی باشد. مخزن استیل از آن جهت اهمیت دارد که هیچ رنگ و طعمی به بستنی نمی دهد و فرمول ایده آل اولیه آن را حفظ می کند.

 

حفظ فرمولاسیون با بستنی با تجهیزات مناسب حفظ فرمولاسیون با بستنی با تجهیزات مناسب

استفاده از مخزن استیل در بستنی سازی چه مزیت هایی دارد؟

جدای از مسائلی که پیشتر بدان اشاره شد، این محصول دو مزیت عمده دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد:

اولین مزیت این مخزن استیل مربوط به هزینه های شما می باشد. این مخزن ها مقرون به صرفه هستند و در بلند مدت از هزینه های اضافی جلوگیری می کنند. این صرفه جویی در بلند مدت به دلیل نیاز نداشتن به تعمیرات و تعویض مستمر است. تسلط بر بودجه و پیش بینی نیازهای کارگاه تنها زمانی امکان پذیر است که تجهیزات دارای ثبات باشند. این ثبات هم به نفع کسب و کار و هم به نفع مشتری است زیرا باعث پیشرفت کارگاه و ارائه محصولات مناسب می شود.

دومین مزیت آن مربوط به استریل کردن تجهیزات می باشد. تمیز کردن تجهیزات در یک کارگاه بستنی سازی با استفاده از محلول ها و مواد مخصوص صورت می گیرد. به همین خاطر تجهیزات باید به گونه ای انتخاب شوند که نسبت به این محلول ها واکنش شیمایی نشان ندهند. در عین حال، باید محلول ها قدرت باکتری زدایی در مقابل این تجهیزات داشته باشند. بهترین انتخاب در اینجا مخزن استیل است.

سخن پایانی

انتخاب تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی به خصوص بستنی سازی یک تصمیم بسیار مهم است زیرا هزینه های زیادی از نظر تهیه و راه اندازی دارد. قابلیت حفظ دما بستنی و عمر مفید تجهیزات از مهم ترین عوامل انتخاب مخزن استیل است. توجه داشته باشید که انتخاب این مخزن ها در بلند مدت هزینه کلی را کاهش می دهد.

مقالات مرتبط:

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی چگونه به ایران وارد شد؟

با خط کامل تولید بستنی آشنا شوید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *