مخزن هم زنی برای فراوری

قیمت مخزن استیل

کارخانجات و تولید کنندگان بستنی برای رعایت تمامی نکات بهداشتی باید از لوازم و دستگاه های صنعتی به جای نیروی انسانی که مستقیم با مواد غذایی در ارتباط هستند بهره ببرند. وزارت بهداشت موظف است برای سلامتی مردم همیشه از اصنافی که تولید کننده مواد غذایی هستند بازدید به عمل آورد و تولید کنندگان این حرفه نیز وظیفه دارند که کارخانه خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارند. یکی از دستگاه هایی که برای تولید بستنی به کار برده می شود مخزن هم زنی بستنی است. دستگاه های مربوط به صنایع مواد غذایی را اکثرا از جنس استیل می سازند. هم به دلیل اینکه شستشو و نظافت آنها راحت باشد به علاوه طول عمر بالای استیل باعث کاهش هزینه ها می گردد.

 

قیمت بستنی ساز حرفه ایقیمت بستنی ساز حرفه ای

چرا از دستگاه های صنعتی برای تولید بستنی استفاده کنیم؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم صنعت مواد غذایی به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است. هرگونه ضعف در این حرفه می تواند خسارات جبران ناپذیری را به جان انسان ها بزند. پس بهتر است که ما از لوازمی برای تولیدات مواد خوراکی بهره ببریم که نیاز به کمترین دخالت نیروی انسانی را داشته باشد. مخزن هم زنی یکی از همین لوازم است که می تواند شیر را بدون حرارت مستقیم و بدون نیاز به مصرف انرژی گاز به مقدار زیاد به جوش آورد. سپس با استفاده از همزن آن می توانیم موادی را که قرار است برای تولید بستنی به شیر اضافه نماییم را بیفزاییم و با یکدیگر میکس کنیم. معمولا این دستگاه های فراوری بستنی را با ظرفیت ۲۰۰ الی ۵۰۰ لیتری طراحی کرده و می سازند.

مزایای مخزن هم زنی

  • رعایت استاندارد های بهداشتی برای سلامت مصرف کنندگان
  • با استفاده از این دستگاه شیر را به جوش می آورند که باعث ته نگرفتن آن شده به علاوه شیر کمتر دچار فرایند تبخیر می گردد.
  • در عین کارایی زیاد این دستگاه فضای کمی را اشغال می نمایند.
  • باعث راحتی کار شده و ما به نیروی کار کمتری با وجود این دستگاه نیازمندیم.
  • همزن این دستگاه دارای دور متغیر بوده و به راحتی تمامی موادی که برای بستنی لازم است را با یکدیگر به خوبی مخلوط می نمایند.

 

انواع مخزن استیلانواع مخزن استیل

مراحل تولید بستنی

در ابتدا تمامی مواد اولیه ای که برای تولید بستنی نیاز است را تهیه کرده و سپس با استفاده از مخزن هم زنی یا میکسر با یکدیگر به خوبی مخلوط می نماییم. سپس مواد تولید شده از مرحله قبل را پاستوریزه می کنیم یعنی تمامی باکتری ها را با استفاده از مواد و دستگاه های استرلیزه از بین می بریم. حال نوبت به هموژنیراسیون یا همان یکسان سازی می باشد. نتیجه ای که از این عمل بدست می آید باعث اموسیون شدن چربی ها در مواد اولیه می گردد. حال مواد را باید در فریزر قرار دهیم تا منجمد شده و سپس بسته بندی نماییم.

مواد لازم برای تولید بستنی

مواد اولیه ای که قرار است برای تولید بستنی در درون مخزن هم زنی با یکدیگر میکس شوند شامل موارد زیر است:

شیر

شیر را کافی است که فقط از یک گاوداری معتبر سفارش دهیم. نیازی نیست برای بالابردن کیفیت بستنی شیر را از کشور دیگر وارد کنیم چرا که اگر قرار است از راه دور به دست ما برسد به گونه ای که فاسد نگردد پس باید به آن مواد نگهدارنده اضافه کننده که در این صورت دیگر این شیر طعم اولیه خود را ندارد.

مواد افزودنی

تمامی مواد مانند آجیل چهار مغز، شکلات، میوه های خشک و… مواد افزودنی هستند که به بستنی ها اضافه می گردد.

 

دستگاه تولید بستنیدستگاه تولید بستنی

پروتئین و چربی

پروتئین ها جزو فراموش نشدنی از بستنی هستند چرا که بسیار مفید می باشد. چربی ها به منظور نرمی و خوشمزگی بستنی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا یک بستنی غنی دارای مقدار قابل توجهی چربی می باشد. درست است که چربی قسمت بد فرمول مواد غذایی می باشد اما باید قبول کرد که طیف گسترده ای از محصولات خوراکی ما دارای این ماده هستند.

رنگ دهنده

میوه ها را با دستگاه های مخصوص فراوری می کنند چرا که باید خروجی غلیظی از میوه ها داشته باشیم تا بتواند طعم و رنگ خوبی را به بستنی القا نماییم.

مقالات مرتبط:

اطلاعات مهم و ضروری درباره استنلس استیل

معرفی مخزن استیل میکسر دار

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *