چرا مخزن استیل دوجداره میکسر دار، به انتخاب اول کارخانه های تولید بستنی و لبنیات تبدیل شده است؟

مقدمه

یکی از دستگاه های اصلی کارخانه های تولید مواد مایع و لبنیات، مخازن نگهدارنده هستند. این مخازن نگهدارنده، برای پاستوریزاسیون و خنک نگه داشتن مواد مایع و مخلوط کردن آنها به کار می روند. مخازن نگهدارنده انواع مختلفی دارند. یکی از آنها، مخزن استیل دوجداره میکسر دار است. این مخزن ها به واسطه لایه های عایقی که دارند، از به هدر رفتن حرارت درون مخزن جلوگیری می کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی مزایا و کاربردهای این مخزن ها بپردازیم.

مخزن استیل دوجداره میکسر دار، ابزاری برای مخلوط کردن مواد لبنی و مایع

مخزن استیل دوجداره میکسر دار، ابزاری برای مخلوط کردن مواد لبنی و مایع

مخزن استیل دوجداره میکسر دار چه مزایایی دارد؟

اولین مزیت این مخزن ها، جلوگیری از افت فشار، به دلیل داشتن ساختاری دو لایه و عدم نیاز به پمپ برگشت است. همچنین، در صورت نصب این مخزن ها در سیستم های گرمایشی، نیازی به نصب و تعبیه پمپ سیرکولاتور، که باعث برگشت آب گرم می شود، نخواهد بود. به علاوه، این مخزن ها نسبت به دیگر انواع تانکر ها، قیمت ارزان تری دارند. میکسر درون این مخزن ها از ته گرفتن مواد مایع جلوگیری می کند. از دیگر کاربردهای میکسر مخزن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکل گیری ساختار کشسانی بستنی
  • جلوگیری از دلمه بستن آن در هنگام سرد شدن
  • مخلوط کردن مواد مایع رقیق

مخزن استیل دوجداره میکسر دار بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ دارد. به همین دلیل، در برابر خوردگی و زنگ زدگی، بسیار مقاوم است. از جمله دیگر مزایای این مخزن ها، می توان به تحمل فشار بالا، ضریب انتقال حرارت و انبساط حرارتی بالا و قابلیت شستشو آسان، اشاره کرد. همچنین این مخزن طول عمر بالا و نیاز به تعمیرات پایینی دارد.

شکل گیری ساختار کشسانی بستنی، به کمک مخزن استیل دوجداره میکسر دار

شکل گیری ساختار کشسانی بستنی، به کمک مخزن استیل دوجداره میکسر دار

چه موادی در ساخت بدنه مخزن استفاده می شوند؟

به طور کلی، سه دسته آلیاژ در ساخت بدنه مخازن به کار می روند. این سه دسته آلیاژ عبارتند از: سری ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰. در بین این آلیاژها، استیل سری ۳۰۴ و ۳۱۶ بیشترین کاربرد را دارند. مواد تشکیل دهنده استیل سری ۳۰۴، شامل کربن، نیکل و غیره می شوند. البته در برخی موارد، عملکرد ضعیف تری نسبت به سری ۳۱۶ دارد. با این حال، این آلیاژ در ساخت بیش از نیمی از استیل های جهان به کار می رود. هر دو این سری آلیاژها در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند، اما مقاومت سری ۳۱۶، بسیار بیشتر است. دلیل این مقاومت بالا، به کار رفتن درصد بالایی نیکل و مولبیدن در ساخت آن است.

علاوه بر این جداره بیرونی، یک جداره داخلی هم در مخزن استیل دوجداره میکسر دار وجود دارد. ضخامت این جداره، با توجه به کاربرد مورد نظر مشتری، قابل تغییر است. در بین این دو جداره، یک لایه عایق از جنس پشم شیشه قرار گرفته است. این لایه از به هدر رفتن حرارت جلوگیری می کند. بنا به کاربرد مورد نظر، می توان در بین این دو جداره از یک مبدل حرارتی همچون کویل اسپیرال استفاده کرد. بدین وسیله، گرمادهی یا سرمادهی به محصول، به راحتی صورت گیرد.

پاستوریزاسیون شیر و لبنیات، با این مخزن ها

پاستوریزاسیون شیر و لبنیات، با این مخزن ها

در چه مواردی می توان از مخزن استیل دوجداره میکسر دار استفاده کرد؟

به طور کلی، این مخزن ها برای مخلوط کردن مواد مایع رقیق و نگهداری و پاستوریزاسیون لبنیات و بستنی به کار می روند. از جمله کاربردها و مکان های مورد نظر برای این مخزن ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانه های لبنی
  • شرکت های تولید روغن نباتی
  • تولید مواد غذایی
  • کشتارگاه ها
  • تانکر حمل مواد و شیر
  • نگهداری و عمل آوری مواد شیمیایی
  • کارخانه های تولید بستنی

خرید و قیمت مخازن استیل دوجداره میکسر دار

مخزن استیل دوجداره میکسر دار، مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل، کارخانه ها علاقه بسیاری به این مخازن پیدا کرده اند. طول عمر و تطبیق پذیری بالا و مقاومت در برابر شرایط مختلف، این مخزن ها را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده اند. البته در خرید آنها، ضروری است که به تولیدکنندگان معتبر مراجعه کنید. به علاوه، شما باید معیارهای کیفی و طراحی آن را در نظر بگیرید. شرکت ماشین سازی آرش، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی این مخزن ها است. این شرکت محصولات خود را در طیف گسترده ای، با قیمت مناسب و کیفیت بالا، ارائه می کند. برای سفارش این مخزن ها و تعیین قیمت نهایی، باید مواردی را مشخص کنید. این موارد عبارتند از: ظرفیت مخزن مورد نظر، سیال مورد نظر برای نگهداری، پایه دار بودن یا نبودن مخزن و عمودی یا افقی بودن.

 

محصولات مرتبط:

مخازن استیل

مهمترین ویژگی هایی که در طراحی و ساخت مخازن حمل شیر استفاده می شود

مقالات مرتبط:

آشنایی با دستگاه توربو میکسر بستنی و کاربرد آن

مشخصات و ویژگی های مخزن پروسس یا پروسس تانک استیل

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *