نحوه عملکرد انواع بستنی ساز صنعتی در مقایسه با بستنی سازهای تجاری

فرقی نمی‌کند به دنبال یک بستنی ‌ساز صنعتی باشید یا یک دستگاه نرم سرو تجاری، در هر حال تجهیزات خوب، طعم ثابت یک بستنی را تضمین می‌کند و این اطمینان را می دهد که همواره تولید و تهیه بستنی بدون وقفه ادامه داشته باشد. ممکن است شناخت انواع بستنی ساز صنعتی برای شما کمی چالش برانگیز باشد، اما ما با شما هستیم تا در این باره اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. شما می توانید با توجه به انواع تجهیزات ذکر شده در زیر، تصمیم بگیرید که به چه چیزی نیاز دارید تا بر روی آنها سرمایه گذاری کنید.

عملکرد انواع بستنی ساز صنعتی

انواع بستنی ساز صنعتی که در بازار موجود است، همگی شامل یک درام خارجی، یک ظرف داخلی و یک گیره برای مخلوط کردن عناصر و حفظ بستنی در حالت جامد و سرد می باشد. با استفاده از دستگاه بستنی ساز صنعتی می توان انواع طعم های دلخواه بستنی را ایجاد کرد. در حالی که محتوای درصد چربی و حباب هوا بین سبک های مختلف بستنی متفاوت است، اکثر آنها از یک فرآیند تولید مشابه پیروی می کنند.

با این حال، همه دستگاه های بستنی سازی یکسان عمل نمی کنند. در بیشتر موارد، انواع دستگاه بستنی ساز مواد را مخلوط و منجمد می کنند تا محصول نهایی ایجاد شود. این فرآیند آهسته و ثابت مخلوط و انجماد باعث می شود که مخلوط بستنی منبسط شود و به بافت خامه ای برسد. در این بین مواد دیگری را نیز می توان در طول فرآیند مخلوط کردن برای ایجاد طیف وسیعی از طعم ها اضافه کرد.

امکان اضافه کردن انواع طعم های بستنی در دستگاه های بستنی ساز

امکان اضافه کردن انواع طعم های بستنی در دستگاه های بستنی ساز

در انواع بستنی ساز صنعتی یک موتور الکتریکی با سرعت بالا که تقریباً در ۷۵ دور در دقیقه دنده می شود، مکانیزمی را به حرکت در می آورد که به طور همزمان محفظه را می چرخاند، اسکراپر را خلاف جهت می چرخاند و پدل های چرخش را ثابت نگه می دارد. با چرخش محفظه، مخلوط بستنی روی دیواره داخلی کابین یخ می‌زند. بستنی سازهای تجاری دارای روش های انجماد الکترومکانیکی است. علاوه بر این، بستنی‌ سازهای حرفه ‌ای دارای یک کمپرسور سردخانه مستقل هستند و ظروف را به ‌طور مداوم پر می کنند. بنابراین، این دستگاه ها ایمن، تمیز و با استفاده آسان هستند و در عرض ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یک بستنی عالی درست می کنند.

بستنی های طعم دار

بستنی های طعم دار

انواع دستگاه های بستنی سازی

با توجه به فرم:

۲) دستگاه بستنی سخت صنعتی

یکی از انواع بستنی ساز صنعتی، بستنی ساز سخت است که در زمان تولید، دمای محصول آن منفی ۳ درجه است و سپس برای فرم دادن در دمای منجمد سریع منفی ۱۵ درجه تا منفی ۲۵ درجه قرار می گیرد.

۲) دستگاه بستنی نرم تجاری

یکی از انواع بستنی سازها، دستگاه بستنی ساز نرم است که تفاوت آن عمدتاً در فرآیند تولید است، یعنی مواد اولیه بستنی سریع منجمد شده و در همان لحظه تهیه می شود. به عبارتی، دستگاه های نرم سرو نوعی از دستگاه های بستنی ساز هستند که در مقایسه با انواع بستنی ساز صنعتی، بستنی نرم درست می کنند. در این دستگاه ها دما به طور کلی منفی ۶ درجه تا منفی ۸ درجه است. مهم این است که دستگاه بستنی سرو نرم باید به صورت روزانه با آب داغ تمیز شود.

دستگاه بستنی ساز نرم سرو تجاری

دستگاه بستنی ساز نرم سرو تجاری

بستنی سازهای صنعتی کارخانه ای در مقایسه با دستگاه های نرم سرو تجاری

چند تفاوت مهم بین یک بستنی ساز صنعتی استاندارد و یک دستگاه نرم سرو تجاری وجود دارد. بستنی سازهای صنعتی موجود در کارخانه ها معمولاً برای تولید بستنی از مواد تازه استفاده می کنند. در حالی که دستگاه های نرم سرو معمولاً از مخلوط پودر استفاده می کنند.

از طرفی، انواع بستنی ساز صنعتی سخت، بستنی را در دمای بسیار سردتری نسبت به بستنی های نرم تهیه می کنند. بستنی سخت برای درست شدن به دمای منفی ۱۵ درجه سانتیگراد نیاز دارد در حالی که بستنی نرم در دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد آماده میگردد. همچنین دستگاه های بستنی ساز صنعتی در مقیاس بزرگ و کارخانه ای دارای یک کنترل دما هستند که به تسهیل تغییر دمای مورد نیاز برای انجماد بسته به مخلوط و مواد مورد استفاده کمک می کند.

بستنی سازهای صنعتی مناسب استفاده در کارخانه های تولید بستنی

بستنی سازهای صنعتی مناسب استفاده در کارخانه های تولید بستنی

 

مقالات مرتبط:

با شناخت مشخصات بستنی ساز صنعتی، خریدی مطمئن داشته باشید

فروش انواع دستگاه بستنی ساز صنعتی در ایران

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *