پرکن خامه قنادی و دستگاه های آن

به طور کلی دستگاه پرکن خامه قنادی در مدل های مختلف خطی و روتاری ساخته شده و در تعداد گوناگون به کارخانجات عرضه می شود. همچنین عملکرد این دستگاه به شکلی است که طی پروسه مشخصی، ظروف توسط مواد معین پر می شوند. این دستگاه از تجهیزات و نازل های با کیفیتی برخوردار بوده و در صنایع غذایی و شیرینی پزی گوناگون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه تولید خامه های قنادی

نحوه تولید خامه های قنادی

 

نحوه عملکرد سیستم پرکن خامه‌قنادی

سیستم پرکن خامه قنادی به گونه ای است که ابتدا ظروف بسته بندی زیر نازل دستگاه قرار گرفته و سپس با استفاده از پدال مشخص، ظروف پر می شوند. همچنین میزان خامه توسط نوعی پیستون روی دستگاه مشخص شده و داخل ظروف منتقل می شود. حداکثر ظرفیت کلی این دستگاه حدود ۳۰ لیتر و حداکثر حجم گنجایش پیستون آن یک لیتر بوده و این میزان به صورت دلخواه تنظیم می شود. از طرفی همه قسمت های دستگاه پرکن خامه قنادی از جمله مخزن تغذیه، سیلندر، بدنه و… از جنس استیل بوده و با بهره گیری از سیستم پنوماتیکی عمل می کنند.

پر کردن ظروف خامه توسط نازل ها

پر کردن ظروف خامه توسط نازل ها

 

انواع دستگاه خامه پرکن

  1. پرکن خامه اتوماتیک: یکی از اصلی ترین فواید دستگاه های اتوماتیک، سرعت عملکرد بالای آنها است. به عبارتی دیگر سرعت عملکرد این نوع دستگاه ها به گونه ای است که با افزایش تعداد نازل ها، سرعت پر کردن ظروف نیز افزایش می یابد. همچنین پرکن های اتوماتیک دارای نوعی نوار نقاله جهت قرار دادن ظروف در اشکال مختلف بوده و از خشاب جاگذاری ظروف نیز برخوردار می باشد. بنابراین همه عملیات های این دستگاه به شکل اتوماتیک انجام شده و ظروف خامه در اشکال گوناگون، به صورت بهداشتی و بدون دخالت دست پر می شوند.
  2. پرکن خامه نیمه اتوماتیک: پرکن خامه قنادی نیمه اتوماتیک در حقیقت با بهره گیری از سیستم پیستونی، اقدام به پر کردن ظروف خامه می کند. این دستگاه از نوعی مخزن استیل به شکل دو جداره برخوردار بوده و این نوع مخزن در سطح بالاتر نازل ها قرار داده می شود. همچنین دلیل دوجداره بودن مخزن اصلی این دستگاه، وجود نوعی سیستم پیش گرم داخل سیستم می باشد. از طرفی سیستم پرکن نیمه اتوماتیک اغلب برای موادی که دارای حالت چسبندگی هستند، مورد استفاده قرار گرفته و پر کردن ظروف را آسان می سازد.
تاثیر مواد اولیه در تولید حجم خامه

تاثیر مواد اولیه در تولید حجم خامه

 

 

فواید دستگاه خامه پرکن‌قنادی

  1. افزایش سرعت تولید: یکی از اصلی ترین ویژگی های دستگاه پرکن خامه قنادی در حقیقت بالا بردن سرعت خط تولید و افزایش تقاضا برای کارخانجات مختلف است. به عبارتی دیگر بهره گیری از این دستگاه سبب می گردد که حجم زیادی از محصولات وارد بازار شده و سود کارخانجات نیز افزایش یابد.
  2. افزایش میزان دقت و نظم کار: میزان غلظت خامه در حقیقت به حجم مواد اولیه بستگی داشته و نیازمند دقت بالایی می باشد. دستگاه های پرکن با دقت بالا این کار را طی مدت زمان کوتاهی انجام داده و موجب افزایش نظم در پر کردن ظروف خامه ای می شود.
  3. امکان افزایش حجم خامه: استفاده از دستگاه های پرکن خامه قنادی در خط تولید کارخانجات و شیرینی پزی ها، موجب افزایش حجم خامه و تولید محصولات زیاد می شود. همچنین سرعت کار به شکل قابل توجهی افزایش یافته محصولات بیشتری به بازار عرضه می شوند.
  4. کاهش هزینه های تولید: خرید دستگاه های پرکن خامه سبب می گردد که این دستگاه ها سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته و از صرف هزینه های اضافی به خوبی جلوگیری شود.

 

 

نکاتی که هنگام خرید دستگاه پرکن خامه باید در نظر گرفته شوند

جهت خرید دستگاه های پرکن خامه قنادی، در وهله اول بهتر است متناسب با نوع دستگاه مورد نیاز مراکز فروش محصولات را پیدا کرده و مناسب ترین قیمت را خریداری نمایید. همچنین برخی نکات ضروری که هنگام خرید باید به خوبی بررسی شوند عبارتند از:

– اطلاعات ثابت و مورد نیاز موجود بر روی دستگاه

– درجه استاندارد و تاییدیه شرکت سازنده

کلام آخر

بنابراین دستگاه پرکن خامه قنادی یکی از پرکاربردترین دستگاه ها جهت پر کردن ظروف خامه در اشکال مختلف بوده و دارای دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشد. همچنین استفاده از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، بسیاری از هزینه های خط تولید را نیز کاهش می دهد.

 

 

مقالات مرتبط:

نحوه خرید بستنی ساز با کیفیت در ایران

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی چگونه به ایران وارد شد؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *