با شناخت مشخصات بستنی ساز صنعتی، خریدی مطمئن داشته باشید

بستنی خوراکی محبوب تمام فصول به ویژه تابستان است. آیا هرگز توجه کرده اید این ماده خنک و لذتبخش چگونه تهیه می شود؟ در کارخانجات و صنایع لبنی به منظور تهیه بستنی از دستگاه های ویژه ای کمک می گیرند. این تجهیزات با توجه به نوع بستنی، ظرفیت مورد نیاز و مشخصات فنی تفاوت هایی دارند. به واسطه بستنی ساز صنعتی روزانه مقادیر بالایی از این ماده را می توان تولید و عرضه کرد. در ادامه ویژگی های اساسی این دستگاه تشریح شده است.

قیمت بستنی ساز

قیمت بستنی ساز

این دستگاه چه کاربردهایی دارد؟

به طور کلی در صنایع لبنی از این محصول بهره می برند. کارگاه و کارخانجات تولید بستنی، بستنی فروشی، کافی شاپ، فروشگاه بستنی، آبمیوه فروشی و دیگر اماکن مرتبط با تهیه و عرضه بستنی، مشتری اصلی این دستگاه محسوب می شوند.

خرید بستنی ساز

خرید بستنی ساز

بستنی ساز صنعتی چه کارکردی را ارائه می دهد؟

فرآیندهای کره گیری و سرمایش در این تجهیزات به صورت همزمان رخ می دهد. با هوادهی مناسب، کریستال های یخ در ابعاد کوچک حفظ می شوند. در مرحله کره گیری، دستگاه میزان کره موجود در بستنی را اندازه گیری کرده و در صورت بالا بودن مقدار آن (بیش از %۳-۶%)، کره اضافی را حذف می کند. امکان مصرف بستنی بلافاصله پس از آماده شدن آن، از مزیت های اساسی بستنی ساز صنعتی به شمار می رود. قوام و سفتی مواد با توجه به نقطه انجماد آنها در این دستگاه فراهم می گردد.

بستنی ساز کارخانه ای

بستنی ساز کارخانه ای

یک دستگاه مناسب و باکیفیت از چه امکاناتی برخوردار است؟

وجود موتور گیربکس دار و قدرتمند از جمله مزیت های این تجهیزات محسوب شده و این موتور اغلب صدا و ارتعاش کمی را تولید می کند. بستنی ساز صنعتی در انواع تکفاز و سه فاز عرضه می گردد. بدین ترتیب با توجه به نیاز مشتری می توان برق ورودی را تنظیم کرد. برخورداری از تجهیزاتی مانند نمایشگر دیجیتال، شیر تخلیه، شیر اطمینان و ترموستات دیگر امکاناتی است که می بایست به آن توجه داشت. به سبب تماس قطعات دستگاه با مواد خوراکی و رطوبت، ساخت بدنه و مخزن از جنس استیل ضرورت دارد. تعبیه کمپرسور یونیت به منظور خنک کردن مایع بستنی، حائز اهمیت است. بستنی ساز صنعتی باکیفیت به صورت دوجداره و سه جداره قابلیت تولید دارد. نصب و راه اندازی آسان، تایید توسط سازمان بهداشت و استفاده از جدیدترین تکنولوژی دیگر فواید محصول معتبر می باشد.

دستگاه بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز

 

چه فاکتورهایی بر قیمت بستنی ساز تاثیرگذارند؟

از لحاظ گنجایش مخزن، مدل بستنی، نوع برق مصرفی و توان تولید، تجهیزات متنوعی ارائه شده اند. همچنین مشخصاتی نظیر برند سازنده، حجم دستگاه و گارانتی نیز در قیمت آن تاثیر دارند. نوع و قدرت کمپرسور از جمله فاکتورهای بسیار مهم حین خرید بستنی ساز صنعتی به ویژه بستنی ساز قیفی می باشد. کاهش یا افزایش قدرت و ظرفیت تولیدی دستگاه به واسطه این قطعه تعیین می شود. دستگاه های بار سفت کن نیز از ویژگی های متفاوتی برخوردار هستند. بالطبع دستگاه با توان تولیدی بالاتر و مخزن بزرگتر هزینه بیشتری را شامل می گردد.

برای خرید این محصول به چه مشخصاتی توجه کنیم؟

  • شاخصه های اساسی بستنی ساز اعم از میزان تولید بستنی در ساعت، قدرت کمپرسور، موتور همزن، نیروی محرکه همزن، ظرفیت مخزن، مدل کندانسور، برق مصرفی، ابعاد و وزن خالص دستگاه را بررسی کنید و مطابق نیازهای کسب و کار خود دستگاه مناسب را انتخاب نمایید.
  • شستشوی آسان بستنی ساز صنعتی دیگر فاکتور مهم در زمان خرید به حساب می آید.
  • امکان تخلیه آسان و طراحی کاربردی درب دستگاه، تعبیه چرخ های ترمزدار زیر آن برای تسهیل جابجایی، وجود میله های محافظ بر روی دریچه به منظور ایمنی کاربر دیگر ویژگی هایی است که هنگام خرید باید در نظر بگیرید. به ویژه عایق بودن درب به منظور جلوگیر از خروج سرما و صرفه جویی در مصرف انرژی اهمیت دارد.
  • استحکام بالا، طول عمر زیاد و راندمان بهینه در اقلیم ایران و تمام فصول از دیگر قابلیت هایی است که باید مدنظر قرار دهید.
  • جنس بدنه بستنی ساز صنعتی به دلیل مسائل بهداشتی و تماس با مواد غذایی فاکتوری مهم بوده و می بایست مورد تایید وزارت بهداشت باشد. متریال به کار رفته باید در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیز مقاومت داشته باشند.

 

مقالات مرتبط:

عملکرد دستگاه فراوری مایه بستنی

ویژگی مخزن استیل کوچک و قیمت آن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *