استفاده از مخازن استیل در صنایع تولید بستنی

به طور کلی مخازن استیل یکی از پرکاربردترین مخازن مصرفی در صنایع بوده و با رده بندی ۳۰۴ و ۳۱۶ تولید می شوند. این مخازن از خاصیت متالوژیکی بالایی برخوردار بوده و با بهره گیری از تجهیزات با کیفیت نیز ساخته می شوند. همچنین از ویژگی های بی نظیر آنها می توان به مقاومت بالا در برابر دما و ضربه و خواص فیزیکی مناسب اشاره کرد.

حفظ بافت بستنی با استفاده از مخازن استیل

حفظ بافت بستنی با استفاده از مخازن استیل

انواع گوناگون مخازن پرکاربرد استیل

  1. مخزن استیل مدل تک جداره: مخازن تک جداره یکی از پرمصرف ترین نوع مخازن بوده و دارای گنجایش بسیار بالایی می باشند. با توجه به ظرفیت و سایز بالای این نوع مخازن، قطر ورق های استیل به کار برده در آنها نیز بیشتر می باشد. این امر سبب گشته تا ماندگاری و مقاومت مخزن در برابر ضربه و زنگ زدگی بیشتر باشد.
  2. مخزن استیل مدل ۲ و ۳ جداره: مخازن استیل ۲ و ۳ جداره اغلب برای کارخانه های تولید مواد غذایی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارتی دیگر از این نوع مخازن جهت محافظت از فراورده هایی که تحت تاثیر دمای اطراف قرار می گیرند، استفاده می شوند. همچنین مخازن چند جداره متناسب با نوع محصولات با میکسر و بدون میکسر طراحی می شوند.

شکل ظاهری انواع مخازن استیل

انواع مخازن از جنس استیل در حقیقت در اشکال متنوعی توسط برند ماشین سازی آرش ساخته می شوند. به عنوان مثال این مخازن در اشکال کروی، استوانه ای، مکعبی و مخروطی متناسب با نیاز مشتری تولید می شوند. همچنین با توجه به نوع مصرف می توانید این نوع مخازن را در ابعاد و حجم های متنوع سفارشی سازه کرده و متناسب با نیاز خود خریداری نمایید. از طرفی هر اندازه که تعداد جداره های مخازن استیل بیشتر باشد، قیمت آنها هم افزایش می یابد.

استفاده از مخزن استیل برای صنایع بستنی سازی

دلیل استفاده از این نوع مخازن برای صنایع تولید بستنی، در واقع عدم بروز واکنش های شیمیایی میان دستگاه و مواد اولیه است چرا که این واکنش موجب تغییر ترکیب، طعم و رنگ بستنی می شود. این مخزن بهداشتی، محیط استریل شده جهت تولید بستنی را فراهم کرده و از آسیب رسیدن به بافت بستنی نیز جلوگیری می کند. از طرفی طول عمر بسیار بالای مخازن استیل، یکی دیگر از دلایلی است سبب می شود تا این دستگاه برای تولید بستنی مورد استفاده قرار گیرد.

مزایا و قابلیت های منحصر به فرد مخزن از جنس استیل

  1. محافظت از تجهیزات در برابر خوردگی: مخزن استیل با توجه به داشتن عناصر مقاوم نیکل و کروم، در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم می باشد.
  2. ۲. مقاومت در برابر خوردگی‌: این نوع مخازن از مقاومت زیادی در مقابل انواع خوردگی مانند حفره ای، سایشی و شیاری برخوردار بوده و از تجهیزات در برابر مواد خورنده محافظت می کند.
  3. قابل بازیافت بودن: مخزن پرکاربرد استیل در حقیقت به گونه ای است که قابل بازیافت بوده و از نظر بهداشتی بسیار گزینه مناسبی نیز می باشد.
  4. امکان جابجایی: جابجایی مخازن استیل بسیار آسان بوده و با توجه به سبک بودن، احتیاجی به عایق کاری ندارند.
  5. طول عمر بسیار بالا: یکی دیگر از اصلی ترین مزایای این مدل مخازن، طول عمر بسیار بالا و تعمیرات آسان آنها است. همچنین این امر باعث صرفه جویی در بودجه و هزینه های صنایع گوناگون می شود.

اهمیت استفاده از مخزن استیل در تولید بستنی

اهمیت استفاده از مخزن استیل در تولید بستنی

عوامل مؤثر بر قیمت مخزن استیل

پارامترهای بسیاری مانند گنجایش، فشار، نحوه نصب، حرارت و شکل مخازن بر قیمت آنها تاثیر می گذارند. از طرفی قیمت مخزن استیل ۳۱۶ اغلب بالاتر از مدل ۳۰۴ است چرا که ترکیبات ساخت آنها متفاوت می باشد. همچنین قطر ورق استیل به کار برده، تاثیر بسزایی بر وزن و قیمت مخازن استیل می گذارد. به عبارتی هر اندازه میزان فشار و ارتفاع داخل سیستم بیشتر باشد، قطر بدنه نیز افزایش می یابد. بنابراین قیمت این مدل مخازن با توجه به مزایای زیاد و ماندگاری بالا، بیشتر از سایر مخازن می باشد.

فواید استفاده از این نوع  مخزن برای صنایع بستنی سازی

فواید استفاده از این نوع  مخزن برای صنایع بستنی سازی

کلام آخر

بنابراین مخزن استیل، یک وسیله ضروری برای تولید و نگهداری محصولات مختلف مانند بستنی است که از آسیب دیدن مواد اولیه نیز جلوگیری می کند. از طرفی برند ماشین سازی آرش با تولید مخازن استیل با کیفیت و مقرون به صرفه، تا کنون توانسته توجه مشتریان بسیاری را به خود جلب کند.

 

محصولات مرتبط:

مخازن‌استیل

ویژگی های منحصر به فرد پمپ استیل

مقالات مرتبط:

قیمت مخازن استیل

مخزن استیل ۱۰۰۰ لیتری برای چه استفاده می شوند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *