معرفی انواع دستگاه بستنی ساز

تجهیزات و دستگاه های صنعتی هر روز در حال تغییر و پیشرفت هستند. بدیهی است تولید کنندگان برای حفظ مزیت رقابتی خود نسبت به سایر رقبا و همچنین تولید محصولات بهتر، در صدد تهیه تجهیزاتی با راندمان بالا باشند. در همین راستا، مجموعه ما در تلاش است تا با عرضه انواع دستگاه بستنی ساز حرفه ای ، پاسخ گوی نیاز خریداران و واحدهای تولید بستنی باشد.

تولید بستنی سالم و باکیفیت

تولید بستنی سالم و باکیفیت

یک دستگاه همه کاره برای تولید بستنی

از جمله دستگاه های عرضه شده در مجموعه ما، می توان به دستگاه فرآوری مایه بستنی اشاره کرد. این دستگاه قابلیت پخت شیر، سرد کردن آن و درست کردن مایه بستنی را دارد و دیگر نیازی به دستگاه های مجزا برای برای انجام هر یک از این امور نخواهد بود.

بر اساس همین موضوع و از آنجا که در این روش، حمل شیر بین دستگاه پخت و دستگاه سرد کن اتفاق نمی افتد، با کاهش چشمگیر بار میکروبی مواجه خواهیم بود که از مزیت های قابل توجه این دستگاه می باشد.

مکانیزم این دستگاه به گونه ای است که با استفاده از آب گرم، شیر را به مرحله پخت رسانده و سپس با استفاده از آب شهری و کمپرسور، دمای شیر را به ۴ درجه سانتی گراد کاهش می دهد. همچنین از آنجا که در یک دستگاه بستنی ساز حرفه ای، تبخیر شیر باید بسیار پایین باشد، این دستگاه به خوبی این قابلیت را دارا است.

این دستگاه از نظر ساخت، دارای مخزن سه جداره استیل است که با استفاده از ربات جوش لیزر، در ظرفیت های مختلف ساخته می شود. دستگاه در ظرفیت های ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر، دارای کمپرسور “منیروپ فرانسه” و در ظرفیت های ۲۰۰ تا ۵۰۰ لیتر، دارای کمپرسور “بیتزر آلمان” می باشد. همچنین برق دستگاه در ظرفیت های بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر، برق تک فاز و در ظرفیت های ۲۰۰ تا ۵۰۰ لیتر، سه فاز ۳۸۰ ولت می باشد.

در این دستگاه می توان مکانیزم همزن را از ۲۸۰ دور در دقیقه تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه، بر اساس نیاز خریدار طراحی کرد. این موضوع سبب می شود زمانی که شیر در مرحله پخت قرار دارد، بتوان دور همزن را پایین آورد و در زمان اضافه کردن شکر و ثعلب، با بالا بردن دور همزن، به میکس شدن هر چه بهتر شکر و ثعلب در دستگاه کمک کرد.

تولید انبوه بستنی با دستگاه کفی فریزر

از دیگر دستگاه های مورد نیاز برای تولید بستنی، کفی فریزر است. این دستگاه به عنوان یک دستگاه بستنی ساز حرفه ای، قابلیت تولید ۱ تن بستنی در روز را دارد و در سری های مختلف ساخته می شود. از جمله آن ها می توان به سری ۳۰۰ لیتر در ساعت اشاره کرد. این سری مجهز به کمپرسور ۷.۵ اسب بیتزر آلمان بوده که دارای تناسب بسیار خوبی با کندانسور می باشد.

مخزن دستگاه کفی فریزر از کروم سخت ساخته می شود و تیغه های آن از جنس استیل ضد زنگ هستند. علاوه بر این، دستگاه دارای دو گیربکس بوده که یک گیربکس برای مخزن و دیگری برای پمپ دستگاه تعبیه شده اند.

از طرف دیگر، سیستم کنترل فرمان دستگاه را با تصمیم و تشخیص خریدار می توان به دو صورت “دستی” و “پی ال سی” پیاده سازی کرد. همچنین می توان با استفاده از ولوم نصب شده بر روی دستگاه، میزان تولید در ساعت را کاهش و یا افزایش داد.

قابل ذکر است، بر روی همه دستگاه های کفی فریزر، یک کندانسور آبی متصل بوده که این امر، تاثیر بسزایی به لحاظ صرفه جویی در مصرف آب دارد.

افزایش راندمان تولید با بار سفت کن تنوری

بار سفت کن تنوری از دیگر دستگاه های عرضه شده در مجموعه ما می باشد که در ظرفیت های۲۰ لیتری و ۴۰ لیتری قابل تولید است. این دستگاه به دلیل هوادهی بسیار مناسب، برای تولید انواع بستنی (سنتی، جلاتو، سوربتو) کاربرد دارد و علاوه بر آن، به عنوان میکسر برای تولید معجون و فالوده نیز استفاده می شود.

بار سفت کن تنوری به عنوان یک دستگاه بستنی ساز حرفه ای، در دو مدل “کندانسور هوایی” و ” کندانسور آبی” ارائه می شود که مورد اول برای مناطق شرجی و مورد دوم برای تولید بستنی در کارگاه های کوچک و با آب و هوای گرم کاربرد دارد.

جنس بدنه بار سفت کن و پاروی آن کاملا استیل بوده و تیغه ها از جنس تفلون می باشند. برق دستگاه، سه فاز ۳۸۰ ولت بوده و در صورت نیاز خریدار به برق تک فاز، به صورت سفارشی ساخته می شود. موتور دستگاه سه اسب بخار بوده و گیربکس آن SEW آلمان می باشد.

باردهی دستگاه با توجه به میزان دمای بار ورودی، می تواند بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه متغیر باشد. به طور مثال، برای دمای ۵ درجه، باردهی دستگاه ده دقیقه خواهد بود. لازم به ذکر است، با کم کردن ولوم دستگاه، بار خروجی سنگین تر و با افزایش ولوم، بار خروجی سبک تر خواهد بود.

تولید انواع بستنی با دستگاه بار سفت کن

تولید انواع بستنی با دستگاه بار سفت کن

سخن پایانی

قطعات مورد استفاده در دستگاه های تولیدی، طول عمر بالایی دارند. این قطعات از نظر متریال ساخت، بهترین جنس را دارا بوده و هیچ گونه تاثیر منفی در کیفیت بو و مزه بستنی ایجاد نمی کنند. همچنین از دیگر امکانات این دستگاه ها می توان به حمل و نقل راحت و شست و شوی آسان آنها اشاره کرد.

برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه بستنی ساز حرفه ای از هم اکنون می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید

 

 مقالات مرتبط:

دستگاه بستنی ساز صنعتی کوچک چه مزایایی دارد؟

با خرید دستگاه بستنی ساز صنعتی کسب و کاری سودآور داشته باشید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *