انواع پرکن بستنی صنعتی به همراه قیمت

دستگاه پرکن بستنی صنعتی چیست؟ قیمت آن به چه صورت است؟

در فصل تابستان یکی از دسر های محبوب ایرانیان، بستنی است. این خوراکی سرد باعث کاهش دمای بدن می شود و خنکی آن در فصل تابستان کاملاً دلچسب می باشد. بستنی ها انواع مختلفی دارند و توسط کارخانه های مختلفی تولید می شوند، اما این کارخانه ها به چه صورت بستنی را تولید می کنند؟ قطعاً دستگاه‌ های مخصوصی وجود دارند که تولید بستنی در میزان زیاد را امکان پذیر می کنند. این دستگاه ها را پرکن های بستنی صنعتی می نامند که برای ساخت بستنی های متفاوت انواع مختلفی دارند.

 

دستگاه پرکن بستنی صنعتی چیست؟

پرکن های بستنی صنعتی دارای انواع مختلفی می باشند که هر یک از آن ها برای پر کردن انواع مختلفی از ظروف کاربرد دارند. کارخانه‌ های بستنی سازی بر حسب نیازشان می توانند این دستگاه ها را تهیه کنند و بستنی های با کیفیت و بهداشتی را در اختیار مشتریان قرار دهند. این دستگاه های پرکن بستنی صنعتی به کمک برق کار می کنند و میزان برق مورد نیاز آن ها متفاوت است. بر اساس میزان برق مصرفی به دو دسته تک فاز یا سه فاز تقسیم بندی می شوند که مشتری بر اساس میزان محصول تولیدی می تواند یکی از این دو مورد را انتخاب کند.

بسته بندی بهداشتی با پرکن لیوانی

بسته بندی بهداشتی با پرکن لیوانی

 

دستگاه پرکن لیوانی
دستگاه پرکن لیوانی یکی از انواع دستگاه های پر کن بستنی صنعتی است که برای پر کردن ظروف لیوانی شکل استفاده می ‌شود؛ برای مثال بستنی لیوانی را می‌ توان از طریق این دستگاه ‌ها به صورت کاملاً بهداشتی پر کرد. مواد دیگری که به کمک این دستگاه می توان پر‌ کرد شامل موارد زیر هستند:

  • کشک
  • دوغ
  • ماست
  • کرم کارامل
  • شکلات
  • کره بادام زمینی

تجهیزات دستگاه پرکن لیوانی

به طور کلی دستگاه های پرکن لیوانی در دو نوع روتاری و خطی به فروش می رسند. قالب لیوان ها به سرعت در این دستگاه به حرکت در می آیند و تعویض می شوند. نازل های آن نیز مستقیماً به مخزن پرکن اتصال یافته اند که باعث عدم ورود آلودگی می شوند. بخش هایی از این دستگاه پرکن بستنی صنعتی که به طور مستقیم با مواد غذایی در ارتباط هستند، به طور خودکار شستشو داده می شوند تا از ورود هرگونه آلودگی به درون مواد غذایی جلوگیری شود. سیستمی به نام سیستم cip بر روی دستگاه نصب شده است که کار شستشوی خودکار را انجام می دهد.

 

عوامل موثر بر قیمت دستگاه پرکن لیوانی

عوامل موثر بر قیمت دستگاه پرکن لیوانی

 

قیمت دستگاه پرکن لیوانی
قیمت دستگاه های پرکن لیوانی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله شرکت تولید کننده، ظرفیت تولید، جنس و ابعاد دستگاه، کیفیت دستگاه، نوع کارکرد و سیستم برقی آن.

برخی افراد به دلیل پایین ‌تر بودن قیمت دستگاه های پرکن بستنی صنعتی دست دوم، خرید آن ها را ترجیح می دهند. اگر شما نیز از این افراد هستید باید تمامی بخش ‌های دستگاه را پیش از خرید بررسی کنید و از سلامت آن ها اطمینان حاصل نمایید.

 

دستگاه پرکن روتاری

دستگاه های پرکن روتاری از یک مخزن، یک سیلندر پیستونی و یا یک پمپ، یک یا چند نازل، یک صفحه دوار و تعدادی پیستون تشکیل شده اند. مخزن دستگاه، محل نگهداری محصول می باشد. وظیفه سیلندر پیستونی این است که محصول را به سمت نازل ها هدایت کند. از نازل ها نیز برای پر کردن ظروف استفاده می شود. برای خرید پرکن بستنی صنعتی عملکرد این بخش ها را مورد بررسی قرار دهید.

برنامه ریزی و کنترل این دستگاه ها توسط سیستم PLC و به کمک یک مانیتور انجام می شود. نحوه عملکرد آن نیز به این صورت است که پس از روشن شدن دستگاه، ظروف در جای مخصوص خود روی صفحه دوار قرار می گیرند و با چرخش این صفحه همه ظروف پر می شوند. در نهایت درب گذاری و بسته بندی انجام می ‌شود و محصولی کاملاً بهداشتی در اختیار مشتریان قرار می‌ گیرد.

انواع پرکن بستنی صنعتی

انواع پرکن بستنی صنعتی

سخن پایانی

دستگاه های پرکن صنعتی انواع مختلفی دارند. اختراع این دستگاه ها انقلابی در صنعت بستنی سازی ایجاد کرد. تا پیش از این، کارخانه های بستنی سازی مجبور بودند از نیروی انسانی برای پر کردن و بسته بندی ظروف بستنی استفاده کنند که هزینه زیادی می طلبید و در عین حال تولید محصول کم بود. با روی کار آمدن دستگاه های پرکن بستنی صنعتی، ظرفیت تولید بستنی به میزان زیادی افزایش یافت و محصولات تولید شده از کیفیت بالاتری برخوردار بودند.

 

مقالات مرتبط:

چه عواملی بر قیمت دستگاه پرکن‌ دوغ تاثیر گذارند؟

چرا باید دستگاه پرکن‌  دوغ لیوانی را خریداری نماییم؟ مزیت این دستگاه چیست؟

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *