در هنگام سفارش و طراحی مخزن استیل تک جداره به چه نکاتی باید توجه نمود؟

فلزات مختلفی برای ساخت ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد اما در این میان آلیاژ استنلس استیل یکی از مناسب ترین گزینه ها است. این آلیاژ فلزی ماندگاری بالا، کمترین میزان خورندگی و واکنش پذیری پایداری دارد به همین منظور می توان از آن در ساخت ماشین آلات مختلف در صنایع بسیار حساس استفاده نمود. مخزن استیل تک جداره و دوجداره سازه های بسیار رایجی هستند که در صنعت تولید دارو، صنایع فراوری مواد غذایی، صنایع تولید شیر و فراورده های لبنی و همچنین صنایع شیمیایی یا تولید رنگ کاربرد فراوان دارند. مخازن استیل صنعتگران را قادر می سازند تا نیاز های مربوط به نگهداری و فراوری سیالات با اسیدیته خنثی و ویسکوزیته متفاوت را براورده سازند.

مخزن استیل تک‌جداره و دو جداره را می توان با توجه به نیاز کاربر در طرح ها و ابعاد گوناگون (استوانه، هرم، مکعب، مخروط و کروی)، به صورت ایستاده یا خوابیده و با ظرفیت های متفاوت از چند صد لیتر تا چند هزار لیتر طراحی نمود.

گروه صنعتی ماشین سازی آرش یکی از بزرگترین سازنده های ماشین آلات صنعتی و مخزن استیل تک جداره و دو جداره است که با بهره گیری از پیشرفته ترین ابزارآلات و جدید ترین متدهای ساخت آماده ارائه خدمات به صنعتگران گرامی می باشد.

استفاده از مخزن استیل تک جداره به منظور تولید و حمل و نقل فراورده های غذایی

استفاده از مخزن استیل تک‌جداره به منظور تولید و حمل و نقل فراورده های غذایی

ویژگی های عمومی مخزن استیل تک‌جداره

مخزن استیل تک جداره را از آلیاژ استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ می سازند و در پیکربندی آن تنها از یک جداره استیل استفاده می شود. ضخامت ورق استیل مورد استفاده توسط سازندگان و با توجه به نیاز های کاربری و ویژگی های طراحی و ابعاد مخزن تعیین می شود. بنابراین بسیار رایج است که دو نمونه مخزن استیل تک‌جداره با ظرفیت های مشابه اختلاف قیمت زیادی با هم داشته باشند. البته عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت مخزن استیل تاثیر گذار است که از میان آن ها می توان به متعلقات مخزن، ماشین آلاتی که روی مخزن نصب می گردد و ویژگی های خاص مورد نیاز مشتری اشاره نمود.

موارد مهم در هنگام سفارش و طراحی مخزن استیل تک جداره

علی رغم اینکه شاید ساختمان مخازن استیل چندان پیچیده به نظر نرسد اما با توجه به ظرافت های ساخت و همچنین تاثیرگذار بودن عوامل مختلف روی ماندگاری و مقاومت مخزن استیل تک‌جداره، بهتر است ساخت آن را به افراد حرفه ای و با سابقه واگذار کرد.

استفاده از مخزن استیل تک جداره به منظور تولید و حمل و نقل فراورده های روغنی

استفاده از مخزن استیل تک‌جداره به منظور تولید و حمل و نقل فراورده های روغنی

تعیین گنجایش و خصوصیات مربوط به بدنه مخزن استیل تک جداره

نخستین عاملی که کاربر در هنگام سفارش مخزن استیل باید به آن توجه داشته باشد ظرفیت مورد نیاز وی است چرا که سایر ویژگی های مربوط به ساخت مخزن تا حد زیادی تحت الشعاع گنجایش آن قرار می گیرد. پس از در نظر گرفتن ظرفیت مخزن استیل تک جداره نوبت به تعیین ضخامت و کیفیت ورق استیل مورد استفاده برای عدسی کف، جداره و عدسی سقف می رسد.

تولید و حمل و نقل فراورده های لبنی با استفاده از مخزن استیل تک جداره

تولید و حمل و نقل فراورده های لبنی با استفاده از مخزن استیل تک جداره

تعیین آپشن های کاربری مخزن استیل تک‌جداره

به طور کلی مخازن استیل با توجه به گستردگی استفاده در صنایع قابلیت های زیادی را برای سفارشی سازی در اختیار سازندگان و مشتریان قرار می دهند. تعیین سیستم ورودی و خروجی سیالات از نظر تعداد، اندازه و مکانیسم عمل در مخزن استیل تک جداره جزء نخستین مواردی است که صنعتگران به آن توجه دارند.

علاوه بر موارد فوق، ضرورت الحاق آیتم هایی نظیر نردبان، دریچه آدم رو (manhole)، همزن با الکتروموتور و گیربکس، استفاده از عایق برای جدار خارجی مخزن، هواکش، ترمومتر و نمایشگر های دما و سطح و سایر متعلقات و ملزومات همگی جزء آپشن هایی است که با توجه به نیاز های کاربری و خواست مشتری در طراحی و پیکربندی مخزن استیل تک جداره در نظر گرفته می شود.

بخش زیادی از پروسه فراوری مواد غذایی درون مخزن استیل تک جداره انجام می شود

بخش زیادی از پروسه فراوری مواد غذایی درون مخزن استیل تک جداره انجام می شود

در نظر گرفتن نکات ایمنی مربوط به ساخت مخزن استیل تک جداره

ایمنی ماشین آلات و سازه های صنعتی جزء مواردی است که به هیچ عنوان نباید از آن چشم پوشی نمود. علاوه بر اینکه نادیده گرفتن موارد ایمنی می تواند ریسک ضرر های مالی هنگفت را افزایش می دهد، با در معرض خطر قرار دادن جان افراد منجر به بروز خسارات جبران ناپذیری نیز خواهد شد.

در هنگام طراحی و ساخت مخزن استیل تک‌جداره با توجه به نوع استفاده از مخزن، می بایست موارد ایمنی پیرامون افزایش فشار بیش از حد، مقاومت در برابر آتش سوزی، مقاومت در برابر خوردگی و نشتی مخزن، حفظ ایمنی در شرایط سرریز شدن، مقاومت مخازن عمودی و مرتفع در برابر کمانش و همچنین وزش باد را در نظر گرفت. افزون بر این ها ثبات پایه های مخزن استیل تک جداره و استحکام آن ها در شرایط بارگیری شده نیز هرگز نباید مورد غفلت واقع شود.

 

 

مقالات مرتبط:

اطلاعات مهم و ضروری درباره مخزن استیل ضد اسید

مخزن استیل در صنعت بستنی سازی | کاربرد، اهمیت و مزیت

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *