قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از قدیمی ترین دسر های ایرانی که همواره مورد توجه اقشار مختلف بوده است بستنی سنتی ایرانی می باشد. بستنی سنتی جزء معدود دسر هایی است که در تمام فصول سال و در اغلب شهر های کشور و حتی کشور های حاشیه خلیج فارس تقاضا برای آن وجود دارد. با توجه به بازار قابل ملاحظه این نوع بستنی میل و توجه بسیاری برای شروع تجارت در این زمینه امری طبیعی است. نخستین سؤال افرادی که قصد ورود به بازار تولید و عرضه بستنی سنتی را دارند اغلب پیرامون قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی می چرخد.

بستنی سنتی بازار قابل توجهی دارد

بستنی سنتی بازار قابل توجهی دارد

 

تولید بستنی سنتی پروسه چندان پیچیده ای ندارد و بازگشت سرمایه در این کسب و کار مشروط بر قاعده مند بودن پلن تجاری تقریباً تضمین شده است؛ علاوه بر این، راه اندازی چنین تجارتی در قالب کارخانه های شهری (کارگاه هایی که برای راه اندازی به فضای زیادی نیاز ندارند) مزیت دیگر تولید و عرضه بستنی سنتی می باشد. با این وجود شناخت ماشین آلات و اتوماسیون تولید بستنی سنتی در موفقیت تجاری این کسب و کار بسیار مؤثر است. آگاهی از قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی و سایر ماشین آلات مربوط به این صنعت می تواند در طرح ریزی پلن تجاری مناسب تأثیر زیادی داشته باشد.

ضرورت تجهیز کارخانه های تولید بستنی سنتی به دستگاه تولید بستنی سنتی

در گذشته تولید بستنی سنتی با به کارگیری پاتیل ها و مخزن های مختلف و به صورت دستی انجام می شد که این شیوه برای تجارت مدرن که برای سوددهی مناسب به تولید حداقل یک تن بستنی سنتی در روز نیاز دارد، نیست. شاید این نخستین دلیلی باشد که ترغیب کننده افراد برای اطلاع از قیمت دستگاه تولید بستنیدر نظر گرفته می شود، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

تولید بستنی سنتی تجارتی سودآور است

تولید بستنی سنتی تجارتی سودآور است

 

  • شیوه دستی تولید بستنی سنتی به فضای بسیار بیشتری برای قرار دادن ظروف مختلف، سردکن ها و غیره نیاز دارد.
  • مبلغ پرداخت شده برای قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی از طریق جلوگیری از هدررفت و همچنین ممانعت از تبخیر شیر (در روش های قدیمی به علت جا به جایی زیاد بین پاتیل ها هدررفت شیر زیاد است) مجدداً به سیستم کسب و کار باز می گردد و پس از آن منجر به افزایش سودآوری خواهد شد.
  • به سبب خاصیت فسادپذیری بالای شیر و استاندارد نبودن شیوه قدیمی تولید بستنی سنتی، ریسک بالا رفتن بار میکروبی در روش دستی به شدت افزایش پیدا می کند که نتیجه آن افت کیفیت و ماندگاری محصول تولید شده است.
  • پرداخت قیمت دستگاه تولید بستنی و تجهیز کارگاه به این دستگاه با افزایش کمیت، کیفیت و سرعت تولید باعث افزایش سودآوری مجموعه تولیدی خواهد شد.
  • دستگاه تولید بستنی سنتی به سبب جمع و جور بودن شست و شو و نظافت ساده تری دارد که این مسئله به نوبه خود نیروی انسانی کمتری را می طلبد، در نتیجه کاهش هزینه های جاری ماهیانه را نیز در پی خواهد داشت.

چه عواملی در تعیین قیمت این دستگاه مؤثر هستند؟

قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد که عمدتاً مربوط به خصوصیات مکانیکی آن می شود.

ظرفیت دستگاه تولید بستنی سنتی

نخستین عامل مؤثر در تعیین قیمت دستگاه تولید بستنیرا می توان ظرفیت آن بیان نمود. ظرفیت دستگاه تولید بستنی سنتی برای کارخانه های بزرگ و تولیدکننده های متوسط بین ۱۵۰ لیتر تا ۱۰۰۰۰ لیتر متغیر است.

ویژگی های مربوط به موتور دستگاه

از موتور های مختلفی برای ساخت دستگاه تولید بستنی سنتی استفاده می شود (به طور مثال بیتزر، دورین، فراسکولد و غیره) که هرکدام از آن ها از نظر برق مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه (تک فاز یا سه فاز با ولتاژ ۱۲۰، ۲۴۰ یا ۳۸۰) و توان تولید شده تفاوت هایی با هم دارند و همین تفاوت ها روی قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی تأثیر گذار خواهد بود.

نوع گیربکس به کار رفته در دستگاه تولید بستنی سنتی

نوع گیربکسی که روی دستگاه تولید بستنی سنتی نصب شده است اعم از خارجی و ایرانی و با چه تعداد اسب بخار عامل مهمی در تعیین قیمت این دستگاه می باشد.

نوع کندانسور

ویژگی های مربوط به کندانسور دستگاه (کندانسور آبی یا کندانسور هوایی) و برند کندانسور هم در تفاوت قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی مؤثر است.

 

سایر عوامل مؤثر بر قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی

  • انواع و تعداد ترموستات ها و مکانیسم های کنترل دما (دستی یا PLC)
  • جنس پارو و تیغه ها
  • جنس مخزن و شیوه ساخت
  • جنس بدنه و کیفیت ساخت
  • مجهز بودن به برق اینورتر
  • راندمان باردهی
  • نحوه کاربری و مدیریت دستگاه
  • کیفیت گارانتی و خدمات مربوط به نصب و راه اندازی

به غیر از عواملی اصلی مؤثر بر قیمت دستگاه تولید بستنی سنتی، از تأثیر موارد فوق بر چگونگی قیمت گذاری نمی توان غافل شد. صنعتگران گرامی بهتر است قبل از اقدام برای تهیه دستگاه مورد نیاز خود حتماً با متخصصین با تجربه مشورت نمایند. ماشین سازی آرش با بهره گیری از کادر با تجربه و متخصص در تولید و عرضه انواع ماشین آلات تولید بستنی آماده ارائه خدمات به تولیدکننده های گرامی است.

 

 

مطالب مرتبط

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *