نکات مهم در مورد دستگاه پرکن بستنی قیفی

دستگاه های پرکن در انواع متنوعی از جمله پرکن پودری و پرکن مایعات غلیظ تولید و مصرف می شوند. در همه صنایع استفاده از این دستگاه ها رواج دارد. در اینجا قصد داریم دستگاه پرکن بستنی قیفی را بررسی کنیم و ویژگی های این نوع دستگاه را بشناسیم. نوعی از این دستگاه ها دستی بوده و نوع دیگری کاملا اتوماتیک هستند. از دستگاه های تمام اتوماتیک برای کارخانه هایی با تولید بالا، استفاده می شود.

 

کاربرد های دستگاه پرکن

این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که در موارد گوناگون استفاده می شوند. دستگاه پرکن اسپری و پرکن پمپی دو نوع پرکن صنعتی هستند. از پرکن پمپی برای مواد شیمیایی و غلیظ استفاده می شود. موادی که دارای ویسکوزیته زیادی بوده به مایعات غلیظ معروف هستند، برای این مایعات از دستگاه مخصوص پرکن مایعات غلیظ استفاده می شود.

دستگاه پرکن بستنی قیفی نوع دیگری از این دستگاه ها است. از این دستگاه ها در کار خانه های بستنی سازی استفاده می شود. بستنی قیفی از محبوب ترین بستنی های امروزی بوده و تولید آن در مقادیر بالا انتخابی به صرفه است. بستنی محصولی پر طرفدار بوده و مصرف آن در کشور ما زیاد است به همین علت افزایش کیفیت و سرعت تولید از نکات مهم در زمینه تولید بستنی است. قبل از استفاده از این دستگاه باید میزان مواد و تایم را روی دستگاه تنظیم کنید تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

بستنی قیفی 30 سانتی

بستنی قیفی ۳۰ سانتی

قیمت پرکن بستنی قیفی

انواع پرکن بستنی در کیفیت های گوناگون تولید می شوند، به همین علت دارای قیمت های متفاوت هستند. عوامل زیادی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر دارد. کیفیت، عملکرد و نحوه کار از عوامل موثر در قیمت است. شما می توانید دستگاه پرکن بستنی قیفی را از برند ماشین سازی آرش با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنید. این دستگاه ها در سایز های گوناگون و با راندمان مختلف تولید می شوند.

عوامل دیگری مانند جنس بدنه دستگاه، سرعت تولید، سر و صدای دستگاه و میزان برق مصرفی بر قیمت تاثیر دارند. قیمت این دستگاه ها با توجه به نرخ روز اعلام می شود و شما می توانید دستگاه مناسب خود را در هر زمان تهیه کنید.

علت استفاده از دستگاه پرکن بستنی قیفی

بسیاری از تولید کنندگان از نیروی انسانی برای پیش بردن روند تولید بستنی استفاده می کنند. توصیه می شود برای رعایت بهداشت و افزایش سرعت تولید از دستگاه پرکن استفاده کنید. این دستگاه ها در حالت اتوماتیک تنها نیاز به یک اپراتور دارند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده امروزه در صنعت از دستگاه های گوناگون استفاده شود. استفاده از این دستگاه ها ضمن سهولت کار، باعث افزایش سرعت تولید نیز می شود.

انواع طعم های بستنی قیفی

انواع طعم های بستنی قیفی

تعمیر و نگهداری دستگاه های پر کن

برای استفاده از این دستگاه ها نیاز است نکاتی در خصوص نگهداری از آن ها بدانید. قبل از شروع به کار این دستگاه ها باید آن ها را در حالت دستی قرار داده تا  از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل شود. دستگاه باید تمیز باشد تا دچار مشکل فنی نشود. روغنی که برای روغن کاری این دستگاه ها مصرف می شود باید سالانه چک شده تا از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری کند. میزان برق مصرفی را بررسی کنید تا از سلامت دستگاه و عملکرد آن مطمئن شوید.

در دستگاه پرکن بستنی قیفی باید پس از اتمام تولید بررسی کنید که مایع بستنی در دستگاه باقی نمانده باشد. مواد باقی مانده در دستگاه فاسد می شوند و در نتیجه دستگاه دچار مشکل می شود. در صورت بروز مشکل قبل از بررسی دستگاه و اقدام به تعمیر آن، از قطع بودن اتصال برق اطمینان حاصل کنید.

انواع دستگاه پرکن بستنی قیفی

دستگاه های پرکن در سه نوع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تولید می شوند. در نوع دستی عملیات به صورت دستی و به کمک نیروی انسانی انجام می شود. در پرکن های نیمه اتوماتیک بخشی از عملیات به دستگاه مربوط است و بخشی دیگر باید به کمک اپراتور انجام شود. دستگاه های اتوماتیک، که اغلب دستگاه های پرکن از این نوع هستند، تنها نیاز به یک نیروی انسانی برای کنترل کار دارند. وجود دستگاه اتوماتیک سبب سهولت کار شده و راندمان کاری را افزایش می دهد. هر یک از این دستگاه ها در صنایع گوناگون استفاده می شوند.

نتیجه گیری

وجود انواع دستگاه بستنی ساز مخصوصا دستگاه پرکن بستنی قیفی در تمام کارخانه های بستنی سازی، لازم است. این دستگاه ها با عملکرد مخصوص خود تولید را افزایش می دهند. بستنی های تولیدی با دستگاه کاملا بهداشتی هستند و راندمان خط تولید را به شدت افزایش می دهند. قیمت این دستگاه با توجه به نرخ روز در حال تغییر است. بهتر است قبل از تهیه با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

محصولات مرتبط:

دستگاه پرکن بستنی لیوانی دورنگ: معجزه ای برای کارخانه شما!

دستگاه پرکن بستنی لیوانی و مجلسی برگ برنده تولید کننده های بستنی در افزایش فروش

مقالات مرتبط:

دستگاه پرکن بستنی حصیری، چگونه به تولید بستنی های با کیفیت تر کمک می کند؟

پرکن‌لیوانی اتوماتیک

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *