استفاده از پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی

پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی، از جمله ماشین آلاتی است که قادر است تا به صورت چرخشی، برای پر کردن بستنی و بسته بندی آن استفاده شود. این نوع از دستگاه بستنی، انواع بستنی را در مدت زمان کوتاهی، با دقتی بالا و سرعتی قابل توجه در داخل ظروف منظور شده ریخته و آن ها را بسته بندی می کند.

انواع دستگاه پرکن روتاری بستنی

انواع دستگاه پرکن روتاری بستنی

هر یک از انواع این دستگاه، بر حسب نوع محصولی که انتخاب می شود و قطر دهانه پرکن، دسته بندی می شود. در نوع لیوانی پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی، قطر دهانه به طور معمول ۷۵ میلی متر منظور می شود که قابل استفاده در انواع بستنی می باشد. این نوع دستگاه به طور معمول، بین یک تا چهار نازل طراحی و تولید می شود.

توصیه می شود برای ارائه بستنی و بسته بندی آن، از دستگاه با نازل تک استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. در این خصوص، کارشناسان ماشین سازی آرش شما را راهنمایی خواهند کرد.

پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی

دستگاه پرکن روتاری‌دستگاه تولید بستنی را می توانید در دو نوع مکانیکی و پنوماتیک تهیه کنید که هر یک از آن ها می توانند کارآیی متفاوتی را داشته باشند که به هر یک از آنها می پردازیم.

پرکن روتاری بستنی مکانیکی:

در نوع پرکن مکانیکی، فرمان دستگاه با استفاده از بازوهایی انجام می شود که از یک محور مرکزی تغذیه کرده و به صورت میل لنگ عمل می کنند. بنابراین، تمامی عملکرد دستگاه، از جمله پرکردن ظروف در پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی به شکل مکانیکی است.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که این نوع از دستگاه، دارای هزینه اولیه بالایی می باشد. اما به دلیل طول عمر بالا و بازدهی بسیار مناسب، توجیه مناسب را برای استفاده خواهد داشت. ضمن آنکه تعمیر و نگهداری آن به صورت دوره ای، می تواند بر دوام و ماندگاری بیشتر آن، کمک کند.

هنگامی که از نوع تک نازل این سیستم استفاده می شود، می توان انتظار داشت بین ۳۰۰۰ الی ۳۵۰۰ بستنی در پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی تولید و عرضه گردد.

پرکن روتاری مکانیکی و پنوماتیک

پرکن‌روتاری مکانیکی و پنوماتیک

پرکن های روتاری نوع پنوماتیک:

پرکن های روتاری نوع پنوماتیک، در مقایسه با نوع مکانیکی، دارای عملکردی ضعیف تر هستند و به طور معمول، جهت تولید مایعات مورد استفاده قرار می گیرند. به جهت آنکه این نوع از سیستم روتاری، از ماشین آلات بادی استفاده می کند، استفاده از آن در کارگاه های تولیدی بزرگ بستنی و به کار گرفتن چندین سیستم بادی، باعث افت فشار باد شده، بر جک دستگاه تاثیر گذاشته و خطاهای متعددی را ایجاد می کند.

این نکته را باید در نظر داشت که برای تولید در پرکن‌روتاری دستگاه تولید بستنی از این نوع، باید در  ظرفیت کمتر برنامه ریزی نمود. زیرا جک های سیستم پنوماتیک، دارای زمان مکث و حرکت به صورت مداوم بوده و با این ترتیب، شیر برقی تعبیه شده در دستگاه، سرعت و توان تولید را کاهش می دهد. این در حالی است که در سیستم مکانیکی، وجود جک های کمتر، عملکرد دستگاه، با سرعت بالاتری صورت می گیرد

قیمت پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی

در صورتی که قصد خرید پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی را دارید، می توانید با کارشناسان بخش فروش ماشین سازی آرش در ارتباط بوده و قیمت دستگاه را دریافت کنید. این دستگاه، قابلیت آن را دارد که انواع بستنی را در ظروف تعبیه شده پر کرده و با سیستم کنترل مناسب و سنسورهای منظور شده، عملیات پرکردن ظروف را در بهترین کیفیت انجام دهد.

دستگاه کاربردی پرکن روتاری برای تولید بستنی

دستگاه کاربردی پرکن روتاری برای تولید بستنی

همچنین، مطابق با وزن تعیین شده، به صورت پیستونی، بستنی را از مخازن مکش کرده و در شرایطی بهداشتی، آن را ارائه می کند. باید اشاره کنیم که تولید پرکن روتاری دستگاه تولید بستنی در ظرفیت های بین سه الی پنج هزار در ساعت بوده و با کمترین میزان خطا، ظروف بستنی را پر می کند.

این دستگاه که دارای طول عمر و ماندگاری بالایی است، همراه با نوار نقاله مناسب جهت پرکردن لیوان، سیستم لیوان گیر، پر کننده بستنی، پاشش شکلات، فویل گذاری و سیل کردن حرارتی ارائه می شود که می توان سفارش آن را به ماشین سازی آرش ارائه نمود. سایر گزینه ها، همچون مغز پاش در این خط، قابل ارائه است که می توان همراه با تهیه پرکن‌روتاری دستگاه تولید بستنی از ماشین سازی آرش، سفارش داد.

 

محصولات مرتبط:

تولید بستنی های جذاب توسط دستگاه‌پرکن بستنی حصیری

بررسی ویژگی و مزایای استفاده از دستگاه پرکن حصیری نان گرد و چهارگوش

مقالات مرتبط:

معرفی و بررسی عملکرد دستگاه پرکن بستنی

بررسی و مقایسه قیمت دستگاه پرکن بستنی سنتی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *