انواع دستگاه بستنی ساز قیفی

در این نوشته قصد داریم در مورد انواع دستگاه بستنی ساز قیفی صحبت کنیم. اما قبل از اینکه وارد جزئیات شویم بد نیست کمی در مورد  خود بستنی بدانیم و اینکه در کارخانه های بستنی سازی چطور بستنی های جذاب تولید می شوند.

بستنی از کجا آمده است؟

کسی دقیقاً نمی داند که بستنی اولین بار کی و کجا تولید شد. اطلاعات باستانی به ما می گویند که چینی ها فراورده ی یخ زده ای را بسیار دوست داشتند که از مخلوط کردن آب میوه با برف تهیه می شد. این نحوه ی ساخت به مرور زمان به یونان و روم گسترش یافت، جایی که ثروتمندان  به دنبال  دسرهای سرد و یخی بودند. پس از اینکه بستنی ناگهان درتاریخ به مدت چند قرن ناپدید شد، به اشکال مختلف بازهم در ایتالیا در قرون وسطی ظاهر شد. بستنی در طول قرن هفدهم در اروپا هواداران بسیاری پیدا کرد و مدت‌ها یک محصول لوکس برای دربار سلطنتی بود. تولید صنعتی بستنی در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد، زمانی که اولین یخچال های مکانیکی پدیدار شدند و امروز هم تنوع بسیار زیادی از بستنی ها  و دستگاه های بستنی ساز در بازار وجود دارد.

مراحل ساخت بستنی در کارخانه

فرایند ساخت بستنی ها در کارخانه های بستنی معمولاً به این ۷ مرحله تقسیم می شود:

  1. تحویل و ذخیره سازی مواد اولیه
  2. اختلاط پایه
  3. همگن سازی
  4. پاستوریزاسیون
  5. افزودن طعم و انجماد مداوم
  6. پر کردن
  7. کارتن سازی

تقریباً در تمامی بستنی ها تا مرحله ی پر کردن مراحل کار یکسان است و از آن جا به بعد کمی تفاوت در قالب و بسته بندی به وجود می آید. مثلاً:  انواع دستگاه بستنی ساز قیفی در این مرحله مدل های مختلف بستنی قیفی را شکل می دهند.

اجزای تشکیل دهنده یک بستنی قیفی

اجزای تشکیل دهنده یک بستنی قیفی

دستگاه بستنی ساز قیفی

نوعی دستگاه بستنی‌ساز قیفی است که برای پر کردن و بسته بندی به کار می رود. تجهیزات پرکن بستنی چرخشی یک معمولا به صورت یک دستگاه پرکننده چند ایستگاهی طراحی می شود . این ایستگاه ها  شامل انداختن خودکار فنجان و یا نان قیفی، مرتب سازی فنجان، پر کردن، اضافه کردن مواد مثل شکلات، دربندی و هل دادن فنجان ها  می شود. این دستگاه بستنی ساز قیفی  صنعتی دستگاهی ویژه با راندمان بالا برای پر کردن انواع فنجان تک رنگ، دو رنگ، فنجان های خاص است. علاوه بر این، دستگاه پرکن دارای طیف گسترده ای از کاربردها و دارای راندمان تولید بالا است. همچنین نیازهای ایمنی و بهداشت مواد غذایی را برآورده می کند.

دستگاه بستنی ساز قیفی چرخشی تک ردیفه

دستگاه بستنی ساز قیفی چرخشی تک ردیفی دارای نازل پرکن است که می تواند هر بار یک فنجان یا نان قیفی را پر کند. این دستگاه می تواند بستنی های تک رنگ و دو رنگ را پر کند و نحوه  و الگوی پر شدن را می توان با توجه به نیاز مشتری سفارشی کرد. عملکردهای اختیاری این دستگاه بستنی ساز قیفی عبارتند از: انداختن فنجان، پر کردن، ریختن سس میوه، شکلات، پخش آجیل، دربندی، آب بندی حرارتی، کدگذاری، هل دادن و سایر عملکردها. مشتریان می توانند عملکرد مناسب را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند.

دستگاه بستنی ساز قیفی چرخشی دو ردیفه

این دستگاه  بستنی ساز قیفی برای پرکردن و آب بندی بستنی عملکردی مشابه دستگاه تک ردیف دارد. اما این دستگاه دو ردیف دارای دو سر پرکننده برای پرکردن هم ‌زمان می باشد؛ بنابراین دستگاه بسته بندی بستنی دو ردیف خروجی بیشتری نسبت به دستگاه تک ردیف دارد. معمولاً تمام قطعات در تماس با مواد غذایی از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که استانداردهای ایمنی و بهداشت مواد غذایی را رعایت می کند. این دستگاه با تنظیم های مختلف می تواند نیازهای مختلف را برآورده کند.

دستگاه بستنی‌ساز قیفی چند ایستگاهی

دستگاه بستنی ساز قیفی چند ایستگاهی دارای چندین ایستگاه، طیف گسترده ای از تنظیمات ایستگاه ها و عملکرد کاری مختلف است. به عنوان یکی از دستگاه های مهم ساخت بستنی،  این دستگاه می تواند بستنی قیفی های تک رنگ، دو رنگ، فنجان های گرد و انواع فنجان های خاص را پر کند. این دستگاه بسته بندی بستنی دارای تنظیمات و عملکردهای متعددی است. علاوه بر این، این دستگاه بستنی ساز قیفی را می توان با توجه به شکل گلدسته مورد نیاز مشتری نیز سفارشی کرد و طول گلدسته را می توان تنظیم کرد.

تجربه لذت بخش چشیدن بستنی

تجربه لذت بخش چشیدن بستنی

مزایای دستگاه بستنی ساز قیفی

  • ساختار دارای صفحه گردان، موقعیت یابی دقیق، و چند ایستگاه با عملکردهای متعدد
  • دقت پر کردن بالا،عمرطولانی دستگاه و نویز کم
  • ایستگاه های کاری متعدد تنوع گسترده ای از محصولات و قابلیت های قوی توسعه محصول
  • دستگاه پرکن اتوماتیک فنجان و مخروط بستنی می تواند عملکرد بسته بندی خودکار، دربندی را نیز انجام دهد.
  • می توان از آن برای پر کردن بستنی در مخروط ها و فنجان های مختلف استفاده کرد.
  • اندازه فنجان، حجم پر کردن و ارتفاع گلدسته را می توان با توجه به نیاز مشتری سفارشی کرد.
  • این دستگاه بستنی‌ساز قیفی را می توان به همراه یک فریزر بستنی پیوسته برای دستیابی به تولید بستنی در حجم بالا مورد استفاده قرار داد.

به صورت خلاصه می توان گفت

با توجه به آنچه که گفته شد انواع دستگاه بستنی‌ساز قیفی در بازار وجود دارد و با توجه به حجم تولید کارخانه ی مورد نظر و همچنین سلیقه مشتری و بازار می توان آن ها را تنظیم و شخصی سازی نمود و بستنی های قیفی رنگارنگ و متنوعی را به دست مشتریان مختلف رساند.

 

مقالات مرتبط:

با انواع دستگاه بستنی ساز سنتی اشنا شوید

از دستگاه های بستنی ساز تمام اتوماتیک چه می دانیم؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *