تولید بستنی چگونه انجام می شود؟

بستنی یکی از پر طرفدارترین خوراکی ها امروزه می باشد. در واقع این خوراکی خوش طعم  و مقوی، هم در بین کودکان و هم افراد بزرگسال طرفداران بسیاری دارد. حال برای تولید کردن یک بستنی خوش طعم و لذیذ باید فرایندی طی شود. در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیز را راجع به خط تولید بستنی لیتری برای شما شرح دهیم.

خط تولید بستنی لیتری چیست؟

دستگاه بستنی ساز لیتری، تولید را افزایش می دهد.

دستگاه بستنی ساز لیتری، تولید را افزایش می دهد.

هر بستنی برای تولید شدن، از یک سری فرآیندها گذر می کند که آن را خط تولید می نامند. دستگاه ها و تجهیزات بسیار پیشرفته ای  امروزه وجود دارد که برای  ساخت یک بستنی خوش طعم، کمک بسیاری می کنند. همچنین اغلب این دستگاه ها بزرگ و صنعتی هستند و حتما باید در کارخانه ها و مراکز بزرگ از آن ها استفاده شود.

امروزه شرکت های بزرگ لبنیاتی که در خصوص تولید بستنی فعالیت دارند، باید برای این که از نظر بهداشت و سلامت بهترین کیفیت را به مشتریان خود عرضه کنند، از انواع این مدل دستگاه های بستنی ساز استفاده نمایند.  خط تولید بستنی لیتری به این گونه است که در مرحله اول باید مواد تشکیل دهنده یک بستنی مثل، شیر، صعلب و… آماده و تهیه شوند.

سپس با استفاده از همان دستگاه های مخصوص و صنعتی بزدگ بستنی ساز که شرح دادیم، مواد را ترکیب می کنند. پس از این که مواد به خوبی مخلوط شد بستنی ها و مواد باید حتما هموژنیزاسیون و پاستوریزاسیون شوند. بعد از اضافه کردن رنگ و طعم دهنده ها به بستنی، آن ها در انجماد می کنند و سپس قالب گیری و بسته بندی صورت می گیرد.

دستگاه های مهم در خصوص خط تولید بستنی لیتری

با استفاه از دستگاه های بستنی ساز لیتری، می توان کیفیت را بهبود بخشید.

با استفاه از دستگاه های بستنی ساز لیتری، می توان کیفیت را بهبود بخشید.

دستگاه های مرتبط با تولید بستنی لیتری بصورت سنتی عبارتند:

  • مخزن استنلس استیل برای پخت و فرآوری مایع اولیه بستنی
  • بلندر برای مخلوط کردن شکر و صعلب و ماده خشک دیگر با شیر می باشد
  • شیر سردکن که برای سرد کردن مایع بستنی بعد از فرآوری برای قوام بیشتر به آن انتقال پیدا می کند.
  • فریزر بستنی یا همان بارسفت کن که کار اصلی تولید و ساخت بستنی را انجام می دهد و مهم ترین دستگاه یک خط بستنی است.
  • دستگاه بسته بندی لیتری که می تواند بصورت دستی باشد که به فریزر متصل می شود و یک سره تولید دارد و می تواند به دستگاه نیمه اتوماتیک انتقال پیدا کند و در ظروف یک کیلویی یا سطل های مخصوص بستنی توسط نازل پر شود.

(توجه داشته باشید که شیوه ساخت هر یک از این دستگاه ها میتواند در کیفیت و تولید محصول شما تاثیر مستقیم داشته باشد)

ماشین سازی آرش با سالها سابقه در این عرصه تمامی ماشین آلات و مخازن خط تولید بستنی سنتی و صنعتی را با بهترین کیفیت می سازد.

بستنی های لیتری کیفیت و بافت خوبی دارند.

بستنی های لیتری کیفیت و بافت خوبی دارند.

دستگاه بستنی ساز لیتری چگونه عمل می کند؟

دستگاه های که در خط تولید بستنی لیتری فعالیت می کنند، باید سرعت زیادی داشته باشند. حال مدل بسیاری از این دستگاه ها وجود دارد. اما اگر بخواهیم نگاه کلی به عملکرد آن ها بیاندازیم، می توان گفت بستنی زمانی که تهیه و آماده می شود، درون دستگاه قرار می گیرد.

دستگاه با محفظه معکب مانند خود، بستنی را کم کم پایین می دهد و با استفاده از اهرم هایی، در اندازه و وزن تعیین شده بستنی ها برش می خورند و سپس برای بسته بندی می روند. این مدل دستگاه ها جزو جدیدترین ها می باشند و برای ساخت یک بستنی با کیفیت و خوش طعم بدون دخالت انسان می توان آن ها را تهیه نمود.

استفاده از دستگاه های بستنی ساز لیتری چه مزایایی دارد؟

دستگاه های بستنی ساز لیتری مزایای بسیار زیادی دارند. این دستگاه با سرعت نسبتا زیاد خود، کمک بسیاری در خط تولید می کنند.

همچنین کار تولید بستنی ها بدون دخالت انسان صورت می گیرد و می توان گفت از نظر بهداشت هم در سطح بالایی دارند. با استفاده از انواع دستگاه های مدرن و پیشرفته، می توان روند خط تولید بستنی لیتری را تا حد بسیاری بهبود بخشید.

 

مقالات مرتبط:

مراحل تولید بستنی سنتی

بار سفت کن، خط تولید بستنی سنتی

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *